Baby drinkt slecht en slaapt niet door

<p>Hallo allemaal,</p><p> </p><p>Hier een moeder die maar geen oplossing kan vinden en graag jullie advies wil weten!</p><p> </p><p>mijn zoontje is momenteel 15 weken oud. Al meer dan vier weken hebben we het probleem dat hij slechter is gaan drinken. Wij zitten letterlijk per dag op 30ml en dan 8x per dag.</p><p> </p><p>hij weegt nu 5,7 en hierdoor slaapt hij ook slecht. Loopt qua gewicht, lengte en hoofdomtrek ook achter (we lopen een kilootje achter…)</p><p>huilen, ontroostbaar… hij is niet tevreden en ik kan hem niet helpen.</p><p> </p><p>wat af en toe hielp was tijdens zijn slaap flesje geven. Maar ook dat werkt nu niet meer</p><p> </p><p>herkenbaar en wie kan mij wat meer tips geven ??</p>

Wat zegt het cb? Heb je van hen al adviezen gekregen? 
Je kunt nu in ieder geval vaker een fles aanbieden om te zorgen dat hij meer gaat groeien. Dus dat hij 10-12x per dag een fles krijgt. 

Hoe ging het drinken eerder? Is het altijd al moeizaam geweest of is dat van de laatste tijd?
Kan er sprake zijn van een allergie? 

Hoi,

ook daar kunnen ze me niet adviseren. Ik kolf het af en geef het. Vandaar dat ik weet hoeveel hij drinkt.

ze zeggen dat ik niet moet dwingen en juist naar minder flesjes moet...

maandje geleden zaten we op 100ml per keer en dan 8x per dag. Maar nu zijn ze aan het afbouwen. Ben al blij als ik dezelfde hoeveelheid kan aanhouden...

Ik lees hier exact mijn verhaal met mijn dochter 2 jaar terug. Ze dronk eerst prima maar vanaf 3 maanden werd het steeds minder en ze ging erbij spugen. Ze dronk op den duur ook maar 30cc, 10x per dag. S nachts soms elk uur. Zooooo uitputtend. En ze ging spugen, steeds een beetje meer. Huilde uren, was ontroostbaar en ging bloed mee spugen.

We werden nergens gehoord, en reflux kon onmogelijk zei het CB en de huisarts omdat ze de eerste 3 maanden nooit spuugde.

Pas toen ze 800gram was afgevallen, gingen de alarmbellen keihard rinkelen en mochten we met spoed naar de kinderarts. Hij zag het direct: refluxziekte, de ergste vorm van reflux. We waren radeloos en sliepen al weken nooit meer dan 1 uurtje achter elkaar. Elke nacht spuugde onze dochter wel 5x d'r hele bed onder en stikte ze er écht bijna in. Al dat bloed wat ze steeds mee spuugde was zooo zielig en pijnlijk.

De kindarts gaf ons andere voeding (NAN AR uit België) dure voeding, werd niet vergoed. Maaaarrrr het hielp!! Ze ging weer volledige flessen drinken, het spugen stopte grotendeels en ze kwam weer aan. Deze voeding is op basis van aardappelzetmeel ipv broodpitmeel en blijkbaar is dat een enorm verschil voor reflux kindjes.

Ik zeg niet dat jouw kindje dit ook heeft, maar ik herken wel veel uit je verhaal. Zoveel kleine flesjes per dag is niet normaal en niet vol te houden. Wij hebben 3 volle maanden getobt en ik kon écht niet meer. We hadden nog een dochter van 2 dus bijslapen kon nooit. Het waren de zwaarste maanden uit mn leven, en achteraf niet nodig geweest als iemand eerder naar ons geluisterd hard. Mijn tip: blijf aan de bel trekken bij CB, ga elke week langs. Ik ging elke week langs om te zeuren en te wegen, ze vonden me écht niet leuk. Maar het heeft wel effect gehad, ook al had het veel eerder gekund. Sterkte!!

Hey! Wat ontzettend naar voor jullie. Ik zou echt bij het CB blijven aankloppen hoor (hebben jullie wel extra weegafspraken?)
Desnoods vragen of je een andere arts kan krijgen die met een frisse blik kan kijken! En als je daar niet uitkomt , via de huisarts een verwijzing naar de kinderarts vragen.

Schakel een lactatiekundige in. Die kan met je meekijken en samen een plan maken om te zorgen dat hij beter gaat drinken. Minder flessen gaat je probleem echt niet oplossen, dat is slecht advies van het CB, je zoontje zal daar niet meer van gaan drinken.
Je vindt een lactatiekundige bij jou in de buurt via https://nvlborstvoeding.nl/

En voor zekerheid langs huisarts? Mijn kind had andere klachten, vage dingen. Keek ons opeens niet goed meer aan enzo. Dus wel zorgen, maar niet groot en CB dacht volgens mij dat ik me aanstelde. Voor zekerheid langs huisarts, die zei dat alles goed was. Gevraagd of ze ook even in oren kon kijken: mega ontstoken. Bij niet willen drinken zou het ook kunnen zijn dat slikken pijn doet, bijv aan keel of oren?

Aagh wat zielig!
precies wat jij omschrijft en dat hebben we ook!
ik kolf wel borstvoeding en als dat niet voldoende is Hipp babymelk. 

ik zal anders een verwijzing vragen naar een kinderarts. Hij valt niet af maar komt ook niet goed aan... 
spugen deed hij maar nu houd ik hem rechtop 15 minuten en is minder geworden. 

hij lijkt erg ongelukkig en als moederzijnde kan ik niets doen

bedankt voor je tip! Ik zal snel actie ondernemen en hopelijk helpt het?

Terug
Bovenaan