Ik lees hier exact mijn verhaal met mijn dochter 2 jaar terug. Ze dronk eerst prima maar vanaf 3 maanden werd het steeds minder en ze ging erbij spugen. Ze dronk op den duur ook maar 30cc, 10x per dag. S nachts soms elk uur. Zooooo uitputtend. En ze ging spugen, steeds een beetje meer. Huilde uren, was ontroostbaar en ging bloed mee spugen.
We werden nergens gehoord, en reflux kon onmogelijk zei het CB en de huisarts omdat ze de eerste 3 maanden nooit spuugde.
Pas toen ze 800gram was afgevallen, gingen de alarmbellen keihard rinkelen en mochten we met spoed naar de kinderarts. Hij zag het direct: refluxziekte, de ergste vorm van reflux. We waren radeloos en sliepen al weken nooit meer dan 1 uurtje achter elkaar. Elke nacht spuugde onze dochter wel 5x d'r hele bed onder en stikte ze er écht bijna in. Al dat bloed wat ze steeds mee spuugde was zooo zielig en pijnlijk.
De kindarts gaf ons andere voeding (NAN AR uit België) dure voeding, werd niet vergoed. Maaaarrrr het hielp!! Ze ging weer volledige flessen drinken, het spugen stopte grotendeels en ze kwam weer aan. Deze voeding is op basis van aardappelzetmeel ipv broodpitmeel en blijkbaar is dat een enorm verschil voor reflux kindjes.
Ik zeg niet dat jouw kindje dit ook heeft, maar ik herken wel veel uit je verhaal. Zoveel kleine flesjes per dag is niet normaal en niet vol te houden. Wij hebben 3 volle maanden getobt en ik kon écht niet meer. We hadden nog een dochter van 2 dus bijslapen kon nooit. Het waren de zwaarste maanden uit mn leven, en achteraf niet nodig geweest als iemand eerder naar ons geluisterd hard. Mijn tip: blijf aan de bel trekken bij CB, ga elke week langs. Ik ging elke week langs om te zeuren en te wegen, ze vonden me écht niet leuk. Maar het heeft wel effect gehad, ook al had het veel eerder gekund. Sterkte!!