Baby eczeem

<p>Mijn kleintje heeft eczeem heel zielig. Ik denk ook echt dat ze jeuk heeft.  Hebben hormoon zalf en vette creme gekregen. </p><p>Die hormoon zalf staat mij wat tegen. Huid wordt daar heel dun van.  Mocht t ook maar af en toe smeren van de dokter. Maar ja wat s af en toe? Tja ik ben geen dokterfan die geven heel snel iets mee om t symptoom te verzachten maar kijken niet waardoor t komt. </p><p>Ze krijgt hele dag bv behalve de laatste voeding die krijgt ze kv ivm dat ik in de avond te weinig heb. </p><p>Maar goed ik vraag tips om t leed te verzachten. Ander soort zeep of iets dergelijks? </p><p>Iemand ervaring met homeopathie? </p>

Wij hebben wel de hormoonzalf gebruikt. Heeft perfect gewerkt en nu is het momenteel helemaal weg. Je mag het inderdaad niet te lang gebruiken maar wij hebben dit goed afgestemd met de dokter. Andere dingen die we hebben geprobeerd zoals eczeemcreme van bepanthen bijvoorbeeld hielpen helemaal niks. Ik begrijp je aarzeling voor de hormoonzalf maar hier dus een heel positief effect. 

Hoi Nooraisiem, wat vervelend dat jouw baby dat heeft. 
Wij zijn bij mijn zoon na 4 mnd volledig bv overgestapt op volledig kv. Hij kreeg eczeem en dat begon onschuldig met wat rode plekken op armen en benen en buik/rug en gezicht maar werd al gauw veel erger, tot grote open wonden, echt heel zielig. Onze huisarts gaf ons ook creme en een verbandje op de wonden maar dat hielp totaal niet het werd zelfs veel erger.
Waar wij heel veel baat bij hebben gehad is onder controle staan bij een eczeemverpleegkundige. Zij heeft ons geleerd hoe we het eczeem rustig konden houden en hoe we en hoevaak we moesten smeren, ook liet ze ons de mogelijkheden in de soorten cremes en vaseline zien. Heel fijn en ik zou het je aanraden! 
Onze zoon is inmiddels gestopt met kv omdat hij 1 jaar is geworden. Hij krijgt er geen nieuwe plekken meer bij maar de plekken die hij had zie je nog wel, ondanks dat we zo goed smeren. Eczeem gaat heel moeilijk weg dus wees er op tijd bij. 

[quote quote=10178389]Wij hebben wel de hormoonzalf gebruikt. Heeft perfect gewerkt en nu is het momenteel helemaal weg. Je mag het inderdaad niet te lang gebruiken maar wij hebben dit goed afgestemd met de dokter. Andere dingen die we hebben geprobeerd zoals eczeemcreme van bepanthen bijvoorbeeld hielpen helemaal niks. Ik begrijp je aarzeling voor de hormoonzalf maar hier dus een heel positief effect.[/quote]
Ik gebruik t ook zeker omdat ik denk dat ze jeuk heeft. Ik wil alleen kijken of er nog andere dingen zijn die hierin kunnen helpen. Fijn dat jou huisarts goed met jullie heeft afgestemd. De mijne dus niet... af en toe was t antwoord. En bij door vragen kreeg ik t gevoel dat hij geen tijd had. 

[quote quote=10178390]Hoi Nooraisiem, wat vervelend dat jouw baby dat heeft. Wij zijn bij mijn zoon na 4 mnd volledig bv overgestapt op volledig kv. Hij kreeg eczeem en dat begon onschuldig met wat rode plekken op armen en benen en buik/rug en gezicht maar werd al gauw veel erger, tot grote open wonden, echt heel zielig. Onze huisarts gaf ons ook creme en een verbandje op de wonden maar dat hielp totaal niet het werd zelfs veel erger. Waar wij heel veel baat bij hebben gehad is onder controle staan bij een eczeemverpleegkundige. Zij heeft ons geleerd hoe we het eczeem rustig konden houden en hoe we en hoevaak we moesten smeren, ook liet ze ons de mogelijkheden in de soorten cremes en vaseline zien. Heel fijn en ik zou het je aanraden! Onze zoon is inmiddels gestopt met kv omdat hij 1 jaar is geworden. Hij krijgt er geen nieuwe plekken meer bij maar de plekken die hij had zie je nog wel, ondanks dat we zo goed smeren. Eczeem gaat heel moeilijk weg dus wees er op tijd bij.[/quote]
Ik lees juist dat je bv beter kunt blijven geven... waarom ben je overgestapt op kv. En zat de eczeem verpleegkundige binnen t consultatie bureau? 

Ik stopte omdat mijn zoontje prematuur is geboren en helaas geen kracht had om al zijn voedingen zelfstandig aan de borst te drinken. Ik probeerde het met kolven maar door de stress, vermoeidheid en nieuwe zwangerschap :) liep mijn voeding rond 4 mnd enorm terug. Dus was ik genoodzaakt te stoppen helaas. 
Wij werden door de cb doorverwezen naar de eczeemvpk van de thuiszorg. Ik weet niet of zij ze ook hebben. Wellicht dat je kunt bellen met jouw cb. 

Hi, mijn dochtertje had ook eczeem. Dat is nu weg dankzij de hormoonzalf. De kinderarts vertelde mij dat de huid pas dunner word als je het maandenlang achter elkaar gebruikt. Wij kregen een schema mee: eerst 7 dagen achter elkaar dun smeren. Na die 7 dagen smeer je 6 dagen wel 1 dag niet. Dan 5 dagen wel 2 dagen niet. Enzovoort tot je niet meer smeert. Op het einde bleef het bij ons weg. Ze had me ook uitgelegd dat om de dag smeren minder effectief is omdat eczeem hardnekkig is en je er echt een “klap” op moet geven om het te laten verdwijnen. Maar je kunt altijd een doorverwijzing naar de kinderarts vragen die hebben hier meer verstand van dan de huisarts is mijn ervaring. 

[quote quote=10178415]Ik stopte omdat mijn zoontje prematuur is geboren en helaas geen kracht had om al zijn voedingen zelfstandig aan de borst te drinken. Ik probeerde het met kolven maar door de stress, vermoeidheid en nieuwe zwangerschap ? liep mijn voeding rond 4 mnd enorm terug. Dus was ik genoodzaakt te stoppen helaas. Wij werden door de cb doorverwezen naar de eczeemvpk van de thuiszorg. Ik weet niet of zij ze ook hebben. Wellicht dat je kunt bellen met jouw cb.[/quote]
Oke jammer dat t niet lukte met de bv. Hier gaat t ook op en af. En veel twijfels om langzaam af te bouwen.  
Ik geen morgen een afspraak en ga eens na vraag doen

Mijn zoontje heeft het ook en ik moest net als rooslii intensief smeren, wanneer je denkt dat het weg is zit het er nog wel en dus afbouwend smeren.

Terug
Bovenaan