Baby eczeem

Mijn dochtertje heeft ook eczeem. Is begonnen rond 4 maanden. Ze is inmiddels 6 maanden geworden en wij hebben t zo goed als onder controle. Ook hebben wij een hormoonzalf gekregen. Ik heb t minimaal gebruikt, niet als reden dat haar huid er dunner van wordt maar meer om redenen dat ik t niet wou onderdrukken en juist reden ervan wilde weten. We zijn langs een mesoloog geweest en blijkt dat zij gevoelig is tegen koemelk eiwitten. Ik geef helaas geen bv meer dus zijn overgestapt op geitenmelk. Moet zeggen het is veel rustiger geworden. Het is een reactie van binnenuit zalfjes cremes kunnen het alleen verzachten. 
Mijn tips om extra te gebruiken:
Probiotica voor baby’s. Van Orthica of new care 
zalfje: la roche posay lipikar baume ap+ en wasgel ervan 

Thanks! Ik smeer t nu elke dag 1x en 3x vette creme vaseline. 
Ik ga t ook zo afbouwend doen. 

Probiotica krijgt ze van orthiflor. 
Mesoloog misschien ook nog iets inderdaad. Bedankt!  

Ik heb geen ervaring met mijn baby en homeopathie (of eczeem). Wel als volwassene ervaring hiermee en mijn man als baby. Wij zijn overtuigd dat het kan helpen. Denk bijv aan natte, koude zwachtels met citroensap (of azijn) om de kuitjes binden bij hoge (40+) koorts. Dat helpt echt. Wij hebben zelf ook een homeopatische huisarts (dus wel echt een arts, maar iemand die ook homeopaat is). Ik zou het je zeker aanraden! 

Hier ook een meisje wat helemaal onder de (natte) eczeem zit. Meermaals al in de ochtend een romper met wondvocht van de plekken :(
Wij smeren ook hormoonzalf, onder begeleiding van een eczeemverpleegkundige in het ziekenhuis. Helaas doet cat.2 zalf nog niet helemaal wat we hopen, maar cat.3 is wel erg heftig voor een baby van 6 maanden. Dus we proberen het binnen de perken te houden met hormoonzalf, maar weg gaat het voorlopig niet. 
Daarnaast smeren we 3x per dag, op advies van de verpleegkundige, koelzalf (zonder rozenolie). Dit verlicht de jeuk en is goed vet. La Roche-posay Lipikar hebben wij ook, maar die houdt haar huid nog niet vet genoeg. 
Onze dochter krijgt Nutrilon Pepti, vanwege (bewezen) kmea. Ik heb wel het idee dat eczeem en allergieën samengaan. Eczeem is volgens mij ook het resultaat van een té actief afweersysteem...
Hier zit er helaas niks anders op dan hopen dat ze eroverheen groeit.

Terug
Bovenaan