Baby en drinken, ik weet het niet meer!

<p>Beste moeders,</p><p> </p><p>5 weken geleden had ik een onderwerp geplaatst over dar mijn baby niet meer goed dronk.</p><p>Veel mama's hadden het idee dat het een sprongetje kon zijn, maar we zijn al wat weken verder en er is eigenlijk niet veel veranderd.</p><p>Ik heb eens gebeld met een kinderarts gebeld. Ze dacht dat ze krampen kreeg tijdens het drinken, aangezien ze tijdens de voeding verkrampte en heel de tijd windjes liet en bij het minste dat ze dronk rood aansloeg en begon te huilen.</p><p>Dus we zijn naar nutrilon omneo overgestapt.  De krampen tijdens het drinken zijn over, maar nu vraag ik me af waarom we al 5 weken op 5x135 ml zitten.</p><p>Ook meld ze haar niet spontaan, maar de vk/vroedvrouw zei dat sommige kindjes niet laten merken dat ze honger hebben.</p><p>Wie zien haar dikke wangetjes verdwijnen en ik maak me zo'n zorgen! Moeten we misschien voorzichtig ml per ml ophogen of iets anders? </p><p>Tips zijn echt welkom! Ik weet niet wat ik verder kan doen...</p><p> </p><p>Groeten!</p>

Hoe oud is je kindje? Want 5x120cc water denk ik? is idd niet zoveel.
Mijn dochter is 10 weken oud. Ze drinkt 6x150cc, soms 7x.. ligt eraan hoe de nacht verloopt. Maar ze drinkt 150cc nog niet altijd op. 
Drinkt jouw kindje die 120cc altijd leeg? Dan is het tijd om 150cc aan te bieden! 

Hoe oud is je kindje? Want 5x120cc water denk ik? is idd niet zoveel.
Mijn dochter is 10 weken oud. Ze drinkt 6x150cc, soms 7x.. ligt eraan hoe de nacht verloopt. Maar ze drinkt 150cc nog niet altijd op. 
Drinkt jouw kindje die 120cc altijd leeg? Dan is het tijd om 150cc aan te bieden! 

hoi
Een grotere fles geven kan je zeker proberen als je kleine t zonder problemen opdrinkt zal ze t goed kunne gebruiken zeker als ze niet goed aangeeft dat ze honger heeft dus zou gewoon een 150/5 geven als ze dan wat laat staan is niet erg hopelijk krijgt ze jou weer wat bollere wangetjes

Laat ze structureel veel staan van de fles? Anders kun je natuurlijk gewoon de fles ophogen en eens kijken hoe dat gaat. Zo lang jullie niet ophogen, kan zij natuurlijk niet méér drinken... ;-)

[quote quote=10254086]Hoe oud is je kindje? Want 5x120cc water denk ik? is idd niet zoveel. Mijn dochter is 10 weken oud. Ze drinkt 6x150cc, soms 7x.. ligt eraan hoe de nacht verloopt. Maar ze drinkt 150cc nog niet altijd op. Drinkt jouw kindje die 120cc altijd leeg? Dan is het tijd om 150cc aan te bieden![/quote]
Bijna dochter is 11 weken oud. Ze drinkt haar fles van 120+ 4 helemaal leeg, maar als ik meer aanbied dan drinkt ze niet veel meer dan als ik minder maak.

Hmm.. en als je stipt elke 3-3.5 uur een fles geeft?Drinkt ze er dan niet 1 meer in 24 uur? 
Bijv. 7.00-10.00-13.00-16.00-19.00-23.00?Slaapt ze s nachts wel door?
Mijn dochter drinkt 150cc ook nog niet altijd leeg hoor, ik denk 3x per dag 150cc en 3x per dag 120cc. Maar ze groeit wel goed en krijgt dikke wangen dus hier zit het wel goed.
Er zijn ook kindjes die op deze leeftijd al 180cc drinken, maar daar moet je je niet aan meten. Niet elk kindje kan al zoveel op. Opzich is 120cc wel goed, maar 1 fles meer op de dag zou wenselijk zijn, zeker als je ziet dat ze niet groeit!

[quote quote=10254120]Laat ze structureel veel staan van de fles? Anders kun je natuurlijk gewoon de fles ophogen en eens kijken hoe dat gaat. Zo lang jullie niet ophogen, kan zij natuurlijk niet méér drinken… [/quote]
Ik heb dus eens 1 schep meer gedaan. Blijkbaar laat ze het topje van de speen altijd gevuld. Eens zien hoe het met haar avondfles gaat. 

Terug
Bovenaan