Baby en drinken, ik weet het niet meer!

[quote quote=10254198]Hmm.. en als je stipt elke 3-3.5 uur een fles geeft?Drinkt ze er dan niet 1 meer in 24 uur? Bijv. 7.00-10.00-13.00-16.00-19.00-23.00?Slaapt ze s nachts wel door? Mijn dochter drinkt 150cc ook nog niet altijd leeg hoor, ik denk 3x per dag 150cc en 3x per dag 120cc. Maar ze groeit wel goed en krijgt dikke wangen dus hier zit het wel goed. Er zijn ook kindjes die op deze leeftijd al 180cc drinken, maar daar moet je je niet aan meten. Niet elk kindje kan al zoveel op. Opzich is 120cc wel goed, maar 1 fles meer op de dag zou wenselijk zijn, zeker als je ziet dat ze niet groeit![/quote]
Eerst maakte ik haar wel wakker om 23 uur. Maar dat lukte niet. Ze at maar 80 ml en voor de rest babbelde ze haarzelf in slaap. Hoe hard we ons best deden om haar wakker te houden.

[quote quote=10254198]Hmm.. en als je stipt elke 3-3.5 uur een fles geeft?Drinkt ze er dan niet 1 meer in 24 uur? Bijv. 7.00-10.00-13.00-16.00-19.00-23.00?Slaapt ze s nachts wel door? Mijn dochter drinkt 150cc ook nog niet altijd leeg hoor, ik denk 3x per dag 150cc en 3x per dag 120cc. Maar ze groeit wel goed en krijgt dikke wangen dus hier zit het wel goed. Er zijn ook kindjes die op deze leeftijd al 180cc drinken, maar daar moet je je niet aan meten. Niet elk kindje kan al zoveel op. Opzich is 120cc wel goed, maar 1 fles meer op de dag zou wenselijk zijn, zeker als je ziet dat ze niet groeit![/quote]
Eerst maakte ik haar wel wakker om 23 uur. Maar dat lukte niet. Ze at maar 80 ml en voor de rest babbelde ze haarzelf in slaap. Hoe hard we ons best deden om haar wakker te houden.

Mijn baby is nu 7 maanden en is vanaf het begin al een slechte drinker.. van alles geprobeerd qua soorten voeding, indikken, soorten flesjes echt vrijwel alles geprobeerd om hem meer te laten drinken, zo nu en dan zit ik nog steeds met me handen in mn haar omdat hij zo weinig drinkt. Hij gaat vaak door fases dat het goed gaat en soms weer even niet, super frustrerend dus.. maar een ding wat mij geholpen heeft is LAAT HET LOS! Sommige babys drinken nou eenmaal niet zo veel als andere babys, mn baby heeft altijd goed op gewicht gezeten en doet het super goed qua ontwikkeling, als ik er nu op terug kijk had ik me echt niet zo zorgen hoeven maken. Maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan ?
Hij is nu net 7 maanden en drinkt 4 x 150cc (relatief weinig dus, soms laat hij zelfs wat staan) en door de dag drinkt hij ook water en andere sapjes

Wat naar voor jullie dat de kinderarts er vrij laconiek mee omgaat. Dat kan natuurlijk omdat de kinderarts zich geen zorgen maakt, maar blijf goed naar je moederinstinct luisteren! Het is niet voor niets dat je een tweede topic aanmaakt 5 weken later, je maakt je nog steeds zorgen. (Dit hoeft natuurlijk helemaal niet het geval te zijn, maar google eens op stille hongeraar.)
Onze dochter is nu 13 weken, maar kwam in de eerste weken ook niet snel genoeg aan. Ze sliep heel veel en kwam niet uit zichzelf voor drinken (ik geef bv). Iedereen bleef maar zeggen ‘als ze honger heeft dan laat ze het echt wel horen hoor’, maar dat was dus niet het geval. Als we haar niet zelf ging voeden en het alleen op verzoek deden, dan ging er steeds langer tussen zitten (zomaar 6 uur). Bij ons bleek het een soort vicieuze cirkel: ze kreeg te weinig binnen, waardoor ze weinig energie had en veel sliep, en omdat ze zo moe was ook steeds weinig dronk. 
Bij ons was bijvoeden en 2x per week wegen de oplossing. Doordat ze meer binnenkreeg, kreeg ze meer energie en ging ze bij elke voeding ook weer meer drinken. Zo kwam ze eruit.  
Wellicht werkt dit voor jullie ook. Proberen haar elke 3 uur wakker te maken en te voeden (probeer steeds na 45min, 90min of 135min wakker te maken, dan zit ze in een lichte slaap), zodat ze uit de vicieuze cirkel komt. Bij het inloopspreekuur (is bij ons 2x per week) kun je haar steeds wegen en in de gaten houden of ze dan inderdaad sneller aankomt. Het cb raadde dat bij ons aan, maar ik vond het zelf ook heel geruststellend. 

Mijn kleine is 4,5 maand en drinkt 6/7x 90cc en soms 120cc. Babys hebben zelf een goed verzadigingsysteem, ik snap je zorgen maar zolang ze het oke doet op die hoeveelheid, waarom niet. Ik geef om 22:30 altijd nog een voeding terwijl ze slaapt, dan krijgt ze tenminste nog iets extra binnen.

Mijn kleine is 4,5 maand en drinkt 6/7x 90cc en soms 120cc. Babys hebben zelf een goed verzadigingsysteem, ik snap je zorgen maar zolang ze het oke doet op die hoeveelheid, waarom niet. Ik geef om 22:30 altijd nog een voeding terwijl ze slaapt, dan krijgt ze tenminste nog iets extra binnen.

Terug
Bovenaan