Baby en hond

Wij hebben een kruising duitseherder/mechelseherder( moeder) en colly( vader).
Onze Anne, zo heet de hond. Is heel lief voor mensen dus ook iedereen die haar aandacht geeft is ze helemaal gek van.
Ik neem haar inderdaad zo veel mogelijk mee om dingen met haar alleen te doen zonder de baby. Maar zoals je zelf ook al zei, hoe lief ze ook zijn, ze kunnen altijd bijten. Anne likt Nathan (onze zoon) ook gewoon in het gezicht en ruikt ook vaak aan de luier voordat ik die weggooi. Ik kan je alleen maar zeggen dat Anne bij ons heel goed weet wat haar plaats is en dat Nathan dat straks ook moet weten zodat hij daar niet bij mag komen.
Ik heb eens op internet rond gesurfd en daar vond ik een dvd met de titel "kinderen en honden". Misschien is dat een idee. Want daar worden verschillende tips gegeven over het omgaan met kinderen en honden.
Ik hoop voor je dat het goed blijft gaan, net als dat ik dat voor ons ook hoop. En dat je wat hebt aan de dvd.

Groetjes Karin mamma van Nathan 02-07-07

Hoi,

Dat is wel moeilijk met onze hond, dat hij ook heel wantrouwend is naar vreemde. Heeft hij al van pup af aan, vooral kinderen vond hij doodeng. Met clicker getraint en bij Martin Gaus school geweest( hihi, grappig, want ik herinner me nog dat mijn ouders het vroeger toen ik klein was altijd zeiden dat ze het een walgelijke man vonden). Het gaat al stukken beter zoals ik schreef, maar het blijft moeizaam gaan. Zal vast ook komen doordat wij een leek erin blijven. Hopelijk gaat dat goed later met vriendinnetjes van mijn dochter later.(hij zal niets doen hoor, maar schrikt wel af)

Maar goed, ook ik heb nog wat op internet rondgekeken en bedankt voor de tip van de dvd! En vooral voor mijn ouders, Martin Gaus misschien persoonlijk uitnodigen......  

groetjes Marit

Ps. Leuk al die honden met baby foto's. Ga ook kijken of het me lukt om het hier te plaatsen!

Terug
Bovenaan