Baby en mama die zich vaak slecht voelt

<p style="text-align: left;">Hoi iedereen, </p><p>Even van me afschrijven en adviez vragen. </p><p>Wij hebben een kindje van 4 maanden oud dat een lastige start gehad heeft. Te vroeg geboren, laag geboortegewicht, moest erg aansterken, bleek refluxziekte te hebben en daarbovenop is pas ontdekt dat er ook een koemelkallergie speelt. Dit heeft voor ons veel onrust en een huilende baby opgeleverd. Na 2 maanden begon ik me steeds slechter te voelen, ik kreeg huilbuien, was somber en voelde me niet goed. Ik heb toen alle moed bij elkaar geraapt en de dokter gebeld. Ik mocht naar een psycholoog die 2 minuten nodig had om mijn hele leven samen te vatten zonder dat ik al te veel verteld had en volgenshem heb ik adhd. Alles is snel teveel omdat het toch al zo druk in mijn hoofd is. Nu mogen ze pas medicatie voorschrijven nadat ik hierop getest ben in een testcentrum, maar daar komt het... Ze hebben pas eind april plek!!!!</p><p>Ik denk daarbij ook dat er veel meer aan de hand is dan adhd, want ik.voel me nog steeds slecht, en dat is niet alleen omdat ik druk in mijn hoofd ben...ik dacht dat ik misschien een post natale depressie zou hebben, maar volgrns de psycholoog ziet hij daar geen signalen van</p><p>Herkent iemand de klachten? Somber zijn, gevoel dat alles teveel is, geen puf en moed om te gaan werken, en je heel vaak onrustig voelen, ook lichamelijk? Ik heb ook regelmatig vrolijke momentjes waarop ik de hele wereld aan kan, maar juist daardoor val ik weer in zo'n enorm gat wanneer ik nergens de puf meer voor hbe en het liefst onder een dekentje zielig ga liggen zijn(wat natuurlijk helemaal nietkan met een baby) </p>

Ach meid. Dat klinkt veel heftiger dan Adhd hebben. 
Ga terug naar je huisarts of zoek een andere psycholoog! Je verdient het om lekker te genieten van je baby. 
Sterkte! 

@m-o-n-e: dankjewel voor je antwoord. Ik denk dat ikvoor mezelf soort van op zoek ben naar bevestiging dat het misschien meer is dan adhd alleen ofzo.. Ik ben altijd al heel streng voor mezelf geweest en dat is nu niet anders, ook al voel ik mezelf toch best vaak niet zo goed. 

Als je echt adhd zou hebben was je daar wel eerder achter gekomen lijkt mij. Als deze klachten dan al in dat straatje zouden vallen, was je wel eerder met deze klachten bij de huisarts beland. Sprekende uit ervaring met een partner met laat (26-ish jaar oud toen) gediagnosticeerde adhd. Lekker terug naar je huisarts en een second opinion aanvragen bij een andere psych.

Sterkte! 

@muts: volgens de psycholoog is het bij meisjes op jongere leeftijd vaak erg moeilijk vast te stellen. Adhd jongend worden vervelend in gedrag, bij meisjes speelt het in het hoofd en vaak niet in gedrag. Ik ben vroeger getest, meerdere malen. Ik denk ook dat er meer spetelt, maat om die doktrr weer te bellen is weer zo'n drempel! Even een weekje moed verzamelen denk ik, en wanneer ik durf en me ok genoeg voel toch maar bellen... Dankjewel voor het bericht :) 

Wat een herkenbaar verhaal! Mijn zoontje is ook 4 maanden, hij is gezond en 'maar' 2 weken te vroeg geboren maar ik zat na een week zonder slaap tegen een psychose aan. Daar hulp voor gehad en toen leek het beter te gaan. De hulp werd afgebouwd en ik dacht de hele wereld aan te kunnen! Daarna werd de val weer hard. Ik voel me net als jij en ben ook altijd heel streng voor mezelf. Het moet weer goed gaan, want ik moet dit en ik moet dat. Ik zit nu in de ziektewet en heb dit weekend weet moed verzameld om de huisarts morgen weer te bellen.
Ik heb geen advies o.i.d. voor je, alleen een hart onder de riem om je te laten weten dat je hier niet alleen in bent! 

Ik denk vooral dat je de boel even moet verwerken. Ik vind de uitspraak waarschijnlijk dat je adhd hebt hem raar. Vooral zonder testen. Ben je niet gewoon drukker omdat je vol zit met emoties en niet weet wat je er mee moet? Ik denk dat je een andere psycholoog moet hebben of gewoon een maatschappelijk werkster.  Je hebt nogal wat gehad en daar kun je ook onzeker van worden.  Ik vind het knap dat al die dingen met je kindje al in zo'n korte tijd en op zo'n jonge leeftijd ontdekt zijn. Dan heb je toch wel iets goed gedaan. Je hebt goed gekeken naar je kind.  Ik heb ook een slechte start gehad met mijn dochter doordat ze een open hartoperatie moest ondergaan. Ik heb hierdoor ook van allerlei tikken om de oren gehad. Moeite met hechten,  zoveel stress en ben daar onzeker van geworden of ik het wel goed doe,  zie ik de signalen wel die mijn dochter geeft. Ik ben nu 15 maand verder en weet nu echt wel dat als ik naar mijn kind kijk,  ik wel zie of er wat aan de hand is of niet.  Vertrouw vooral op jezelf.  Ik verwacht misschien niet dat je een p.depressie hebt want daar horen ook slechte gedachten bij over je kind. Volgens mij hou je teveel van je kind om die gedachten te hebben.  Ik kan het mis hebben maar ik denk dat je gewoon even opweg geholpen moet worden. En vergeet niet dat dit ook hele pittige maanden zijn... heel veel sterkte ! En blijf voor jezelf opkomen ?

@Mnn: pittig allemaal he ? Ik werk nu weer dik een maand en heb me al 2 x ziek gemeld.. Nu ben ik echt ziek en durf ik me niet meer ziek te melden... Dankjewel voor je bericht en hrrl stoer dat je de huisarts weer gaat bellen, het komt goed! Sterkte 

Terug
Bovenaan