Baby en peuter alleen in bad doen

Hi mama’s,

Iemand tips voor hoe mijn partner of ik onze 2 kids samen in bad kunnen doen?
De jongste is 3 maanden, de oudste bijna 4. De jongste gaat altijd bij 1 van ons op de arm mee onder de douche (badje krijst ie alles bij elkaar, dus die is weg) maar nu hebben we beide een nieuwe baan waarbij dus 1 van ons met badtijd alleen is.

Iemand die dit ook heeft en er inmiddels handigheid in heeft gevonden?

Ik hoor het heel graag :)
 
Daarnaast water niet zo hoog doen voor de kleinste met de verkleiner en daarna het water hoger laten lopen waardoor de oudste nog speel plezier heeft jongste er uit halen afdrogen omkleden en daarna de oudste er uit halen.
Die van mij is bijna 2 maar gaat bij opa oma altijd in bad tot Ijn buik vul ik water en ik rommel wat soms de kleertjes dingetjes pakken maar als straks de kleine er is de 2 de leg ik alles klaar eventueel een speelkleed in badkamer alle 2 hup in bad water wat lager doen . Kleine er uit wat meer water bij kleine omkleden doen oudste er uit die omkleden en doen en klaar . Denk niet zo moeilijk denken maar gewoon doen
 
Ik ben bijna altijd alleen met bad-tijd, kinderen zijn nu 2 en 4. Maar 2 jaar terug vond ik het ook best wel zoeken. Ik deed vaak de baby s ochtends in bad ofzo, niet tegelijk met d'r grote zus. Grote zus speelde dan even boven of keek een filmpje op de tablet in de badkamer. Uiteindelijk is het douchen van de baby 2 a 3x per week 15 minuutjes werk.
En als grote zus in bad ging, zat de baby erbij in de wipper.


Alleen douchen met 2 kinderen én jezelf afdrogen is onmogelijk. Je moet namelijk eerst jezelf afdrogen en dan de baby dus even wegleggen en de baby wordt dan koud. Dat is geen doen. Ik ging weer samen met beide kinderen douchen toen de jongste kon zitten, rond 9 maanden. Dan is het weer mogelijk om met z'n 3en tegelijk te douchen.

Nu de meiden 4 en 2 zijn, doet altijd één van ons ze in bad en de ander ruimt beneden de keuken op enzo. Zo is om 19.00 alles klaar :)
 
Als je oudste binnenkort 4 is, is het helemaal makkelijk. Hij naar school, jij alle tijd om de baby overdag even in bad te doen. Ze hoeven toch niet perse tegelijk?
 
Ik zou de jongste ook even badderen apart van de oudste als dat even kan.

Een hydrofiele doek over de buik en mee in bad wil ook nog wel goed helpen trouwens. Dan kun je de jongste in t babybadje doen terwijl de oudste in het grote bad zit.
Of erbij in bad met zon ligding voor in bad.
 
Ik zou ze op deze leeftijd inderdaad ook apart in bad doen. Of, als je een grote badkamer hebt, waarin je de baby kan aan/uitkleden en vervolgens even in een wipstoeltje oid kan zetten, kan het wel. Dan zou ik de oudste in bad zetten, kan die lekker spelen en dan de baby er even kort bij. Dan de baby er als eerste weer uit, aankleden en in het wipstoeltje en dan de oudste eruit, aankleden etc. Maar als je badkamer daar te klein voor is en je moet dus de badkamer uit om de baby aan te kleden (en je de peuter dus alleen moet laten..) , dan zou ik ze op verschillende tijdstippen in bad doen.
Hopelijk vind je snel een ritme/manier wat voor jou/jullie werkt. 
 
Mijn dochters zijn nu 3 en 1. Ik ben ook altijd alleen met in bad/douche doen. Ik laat de oudste beneden even filmpje kijken of nog even spelen. Of ze gaat op haar kamer spelen. Dan doe ik de jongste in bad of onder de douche. Daarna gaat ze naar bed en kan de oudste in bad of onder de douche. Soms maak ik meteen na het badderen van de jongste een bad voor de oudste. Als ik de jongste dan heb aangekleed zet ik haar heel even in haar bed, zodat ik snel de oudste kan helpen met uitkleden en in bad gaan. Dan kan ze in bad spelen en heb ik tijd om de ander naar bed te brengen.

Als je baby straks beter kan blijven zitten kun je ook een badring gaan gebruiken. Dat vonden ze hier altijd erg leuk. En nu laat ik als ik ze snel wil douchen de jongste zitten in de douche en kan ik haar dan wassen enzo. Terwijl zij met iets zit te spelen.

In het begin is het even uitzoeken wat handig is en goed werkt. En ja ik heb ook vaak gehad dat de ene aan het huilen is terwijl ik de andere aan het helpen was. Duidelijk vertellen wat we gaan doen (vooral bij de oudste) scheelt al wel.

 
Terug
Bovenaan