Baby en peuter alleen in bad doen

Bedankt voor de reacties.

Wij doen t vanaf vandaag dus einde middag, ipv na t eten zodat dat deel klaar is en we na t eten niet meer zo hoeven haasten met badderen en daarna t huis nog opruimen. Ik doe ze wel tegelijk, zodat we dit ritme kunnen aanhouden. Daar zijn de beiden aan gewend en straks als ik weet begin met werken kan t ook niet in de ochtend. Dus dat feit is er nu eenmaal en moeten we een manier op vinden.

Ik dacht zelf zojuist om gwn een klein buiten zwembadje te kopen (we hebben een vrij grote douche met 2 douchekoppen) de oudste onder de ene, de baby in t badje.

We gaan t eens proberen!
 
Misschien heb je hier nog iets aan. Wij hadden voor onze baby een drijfmatje van Doomoo. Hier kunnen ze rustig op liggen. Hopelijk is het ook wat voor jullie kleintje.
 
Een opblaasbadje kan, maar vond ik niet handig. Wij hebben een speciekuip wat als bad gebruikt wordt. Als ze dan klaar zijn met badderen kan het badspeelgoed er in opgeruimd worden.
 
Wij hebben het babybadje op de grond staan in de douche (ook een grote inloopdouche) en daarnaast de stokke XXL opvouwbaar badje. Ideaal!! M'n dochter van 4.5 zit daar nog lekker in en de jongste van 2.5 zit in het babybadje. Zo heb ik 2 badjes naast elkaar staan in de douche.

Een opblaasbaar badje lijkt me wat onhandig, je laat m niet steeds leeglopen en neemt veel ruimte in beslag. En zo'n ding blijft altijd nat en droogt niet echt op. Google eens op dat stokke badje, het is heerlijk dat je 'm plat kan opvouwen. Hier gaat ie ook altijd mee op vakantie.
 
Ik douche vrijwel altijd alleen met een baby van nu 6 maanden en peuter van nu 2,5. Ik zet babybadje op de grond, doe daar alvast laagje water en peuter in, vaak met wat speelgoed. Dan douche ik zelf even (haar wassen als dat nodig is, even ontharen, whatever) en de baby, die alvast uit de kleren is (badkamer is snel genoeg warm met douche aan en deur dicht) pak ik daarna. Dan douchen we even samen, leg ik de baby op aankleedkussen met hydrofiel, droog mezelf snel af, baby afdrogen en luier/romper aan en dan afhankelijk van hoe goedwillend de peuter die dag is, droog ik haar af of kleed ik eerst de baby en mezelf aan. Soms zit ze nog gerust half uur extra te spelen in het badje en kan ik de baby ook nog voeden en op bed leggen. Ben dan nooit lang uit de badkamer en ze zingt zo hard dat ik kan horen dat alles goed gaat, dus ja, durf het aan om even weg te lopen.
 
Toen de jongste 3 maanden was deed ik haar apart in bad als de oudste boven speelde of even in haar bed naar een luisterboekje luisterde. Zodra de baby kon zitten zette ik ze samen in een opvouwbaar stokke badje (beetje krap maar verder wel gezellig). Een groot bad hebben we niet en douchen vinden ze eng en vond ik zelf heel onhandig met een baby.
 
Ik had de wipstoel in de badkamer staan. Daar legde ik de baby in een handdoek gewikkeld in. Dan waste ik eerst de oudste, pakte ik de baby en waste hem. Wikkelde hem weer in z'n handdoek en legde hem terug in de wipper. Snel zelf afdrogen, snel oudste afdrogen en een luier en badjas aan. Iedereen mee naar de commode en aankleden maar. Het lukte best, maar vond het best een gedoe zo in m'n eentje.


Of hetzelfde idee in bad. Dan ging ik er zelf ook inzitten, of hing over de rand om de baby vast te houden.
 
Ik zou ze zolang de kleinste niet zelf kan zitten apart doen. Straks als de kleinste mee hapjes gaat eten is het avondeten een geklieder en js dus badderen na avondeten veel fijner. Kan meteen de schone pyjama aan. Als je dus graag een vast ritme wil zou ik daar vast rekening mee houden.
 
Terug
Bovenaan