baby en zelf nog thuis wonend

Eerlijk gezegd weet ik niks van haar hoeveel huur en zo dat ze moet betalen ik dacht 1000 euro. 

& nee ik ben nog noet in geschreven in een woningbouwvereniging.. wil ik wel doen maar moet je eerst je laatste 3 maand je loonstroken afgeven ofzo iets.

Nee ik krijg niks van me ex hij is helemaal buiten beeld! 
Ik heb nooit gewoond bij mij ex vriend altijd thuis omdat ik nog studeerde en zwanger was en toen zei me moeder dat ik hier mocht blijven wonen..
het lijkt er op of me moeder het niks kan schelen! Dat ik zo weinig kan sparen! Net of ze wil dat ik hier nog tot me 35 hier blijf wonen! 
Dat gaat me echt noet lukken dan word ik gek ! 

Natuurlijk kan je niet tot je 35e bij je moeder gaan wonen. 
Is er voor jou een mogelijkheid om binnenkort meer te gaan verdienen? Bijvoorbeeld door meer dagen te werken of meer verantwoordelijkheden op je te nemen? Of eventueel een andere baan naast je huidige baan te nemen? 
In ieder geval zou ik je direct inschrijven als je je 3e loonstrook binnen hebt! En nu al een ib60 aanvragen. 
Lastig hoor.
ik zou in ieder geval eens met haar om tafel gaan over de kosten, of jij toeslagpartner of medebewoner bent en of het dan mogelijk wordt om huurtoeslag te krijgen. Dan zou je dat geld al zelf kunnen houden. Ook even kijken wat reëel is qua wat jij moet betalen. Misschien kan het Nibud je daarbij helpen. 
En je moeder vindt dit niet meer dan normaal en wil er niks over zeggen? 
Is je kind ook niet erkend door je ex? Anders zou je nog een vaderschapstest kunnen afdwingen zodat hij onderhoudsplichtig wordt. Maar dat moet je wel echt willen en is veel gedoe. Als je hem er zelf niet bij wil betrekken houdt het op. En moet je het ook niet doen.
Is je salaris 900 euro of is dat al inclusief kindgebonden budget?

Als het goed is had je je allang in kunnen schrijven bij de woningbouw. Gauw doen dus want wachttijden kunnen goed 6-8 jaar zijn! Pas als je uitgekozen bent voor een woning zul je je loonstroken moeten overhandigen. Er zijn waarschijnlijk ook woningen die niet op inschrijftijd gaan, maar via loting. Kans is klein maar is aanwezig. 

Die 1000 euro die ze dan moet betalen zal inclusief vaste lasten zijn denk ik, want met die huur heeft ze sowieso geen recht op huurtoeslagen. Het is dan ook vrij lullig om dat naar jou door te berekenen. 
Ik zou dus echt nog een goed gesprek met haar beginnen over dat jij dit niet kan betalen en hoe jullie elkaar tegemoet kunnen komen zonder steeds ruzie te hoeven maken en zodat je alvast wat kan sparen voor later

Hallo mama's 
mijn excuses voor me super late reactie!!
mijn opa is ziek en lag in het zieken huis &nu werk ik ergens anders en heb het erg naar me zin op me werk.
maar goed nu even over de reacties die ik terug kreeg.
nee ik heb me nog nergens ingeschreven dat ga ik morgen doen me moeder is dan toch aan het werk dan heb ik de tijd ook voor me zelf. Qwa geld durf ik echt echt niks te zeggen terwijl het eigenlijk ook mijn geld is en ik ben bang wat haar antwoord is.. ze kan zo uit de hoek komen. Ik gaf 2 weken geleden een opmerking en toen zei me moeder: als je wat beter in je vel voel gaan we is kijken naar een huisje maar dan moet ik me natuurlijk wel al in schrijven.
1000 euro is alles huur gas en licht..
en over zijn vader gesproken hij is vertrokken naar zijn eigen land en die zie ik nooit meer terug hoop ik... klinkt echt mega grof maar hij heeft ons kei hard laten vallen & ik hoor allemaal enge verhalen met ontvoering enzo daar wil ik niet eens aan denken.. & geld kan ik toch niet krijgen want hij zit alleen maar op zijn luie reet op de bank te hangen ! Hy doe letterlijk niks. Dat was al voor ik zwanger was. 

Dankjulliewel voor jullie reacties 

groetjes Anousjka

Hoi anousjka,
Heb je al contact gezocht met een sociaal wijkteam medewerker van de gemeente of een maatschappelijk werker. Zij kunnen jou helpen met dit soort dingen: financiën, urgentieverklaring/woning zoeken, belastingzaken ed en ook met andere zaken waar je tegenaan loopt.
Heel veel succes en hopelijk heb je snel een plekje gevonden voor jou zelf en je kleine. 

In zeker zin begrijp ik jou wel' maar je moeder ook.
Want omdat jij als meerderjarige nog bij je moeder woont' wordt je moeder waarschijnlijk gekort op haar bijstand.
+ op de momenten dat jij werkt' neemt je moeder ook de zorg op zich.
Ze zit niet voor niks in de bijstand' als ze niet werkt is de zorg voor een baby voor haar ook zwaarder lijkt mij.
Je kan eventueel ook een urgentie krijgen voor een woning.
Ik was zelf een tienermoeders van 17 jaar' en woonde toen ook nog bij mijn moeder' in de zwangerschap al een meerderjarigheidsverklaring aangevraagd en op de dag dat ik 18 was direct een urgentie aangevraagd met spoed.
Ik woon nu nog steeds in het zelfde huis' met mijn 3 zoons en een dochter en kindje 5 op komst.

In vrijwel elke gemeente is zwangerschap of een kind geen reden meer voor urgentie. Ik denk dat de topic starter het beste naar het wij team kan gaan. Die kan helpen met de financiën en het vinden van een woning.

Terug
Bovenaan