Baby groeit ineens niet/weinig

<p>Hi allemaal, Ons kindje van 3 maanden moest laatst weer voor een weging en meting naar het cb en toen bleek dat hij maar 65 gram was aangekomen ten opzichte van de keer ervoor. Nu zat hij wel boven het gemiddelde lijntje dus hij heeft wel wat spek om op te teren, maar niet groeien is natuurlijk niet de bedoeling. Ik merk dat ik sindsdien nogal gestrest ben omdat ik niet zo goed weet waar het aan ligt. Ook het cb kon er eigenlijk weinig zinnigs over zeggen omdat hij verder heel levendig oogt.Hij krijgt bv op verzoek 6 a 7x per dag. In de eerste twee weken was dat nog 8x maar dat werd al snel minder.Wat ik weet of al geprobeerd heb:- Hij heeft evenveel zware plasluiers als normaal, zo’n 5 a 6 op een dag.- Vaker aanleggen (weer terug naar 8) werkt niet: hij gaat dan lief liggen lachen na een paar slokjes, dus echt honger lijkt hij niet te hebben.- Ik lijk genoeg melk te hebben, als ik kolf komt er zo’n 120-140 cc uit afhankelijk van het tijdstip.- Hij heeft een tijdje last gehad van buikkramp zodra hij begon te drinken waardoor hij onrustig dronk. Ook zit er weleens lucht dwars.- Hij lijkt nu soms verborgen reflux te hebben al tijdens het drinken, hierdoor vraag ik me af of hij misschien daardoor minder drinkt.Wat kan het nog zijn of kan ik nog proberen? Als hij niet groeit zal ik kv als extra moeten geven maar wil het liever nog even met bv alleen doen. Ik weet alleen inmiddels echt niet meer wat ik nog kan proberen..Tips?</p>

Hoi JV, hoeveel tijd zat er tussen de weegmoment? Het klinkt alsof hij genoeg melk binnen krijgt. Het zou ook kunnen dat 1 vd 2x wegen verkeerd gewogen is. Gebeurde ook bij mijn dochter, zat een hele rare knik opeens in de curve. (ook bv op verzoek en op de +1/+2 lijn). Ik zou me dus eigenlijk geen zorgen maken zolang hij vrolijk is en gonoeg plas luiers heeft..

Precies 4 weken. Ik ga altijd elke 4 weken namelijk. Ik denk niet dat er verkeerd gewogen is want ook zijn lengte en hoofdomtrek zijn achtergebleven.

Klinkt alsof er niet echt een probleem is eerlijk gezegd. CB lijkt zich ook niet druk te maken als ik het zo lees. 

De groeicurve van BV baby's is anders dan bij KV baby's.
6a7 voedingen lijkt me echt meer dan voldoende idd! 
Ik zou het even afwachten. Wellicht leert je baby op het moment veel zoals omrollen en gaat alle energie daar heen. 
Kijk het even aan..  Als je BV goed loopt zou ik niet zomaar KV bijgeven

Bij BV is het normaal dat de curve wat afbuigt rond de 3/4 mnd. Bij mij vertelde ze dit zelfs op het consultatiebureau. Vreemd dat ze hier bij jou dus niets over zeggen/niet van op de hoogte zijn. Niks om je druk over te maken dus. 

Ja ik ben inderdaad bekend met een andere curve voor bv baby's, maar ik vind 65 gram wel heel erg weinig terwijl hij makkelijk 400/500 gram aan had kunnen komen in een maand tijd. Vandaar dat ik me een beetje zorgen maak.

Terug
Bovenaan