Baby groeit ineens niet/weinig

Aangezien je een prima productie lijkt te hebben is bijvoeden met kunstvoeding denk ik niet de oplossing. Is je zoontje ziek geweest de afgelopen 4 weken, of jij zelf misschien? Als hij ziek is geweest kan dit de verminderde groei verklaren. Als jij zelf ziek bent geweest heb je misschien even wat minder productie gehad waardoor hij wat minder is gegroeid.
Je kan proberen om hem toch wat vaker aan te leggen, een paar (flinke) slokken drinken is dan al genoeg om wat extra's bij te krijgen. Bijvoorbeeld voor en na het slapen, tussendoor als je even zit om wat te drinken etc. Dit kan je dan gewoon in je dagritme inpassen zonder dat het (veel) extra tijd kost. Zo krijgt hij toch extra binnen.
Ik zou dan het volgende weegmoment afwachten, is hij dan nog niet genoeg gegroeid (ik zou dat in een WHO-curve bekijken) dan kun je verder kijken wat je nog kunt doen. Je zou je vraag dan op Facebook op het borstvoedingsforum of op 'vraag een lactatiekundige IBCLC' kunnen stellen, daar kunnen ze je veel meer tips geven nog.
Veel succes en niet teveel zorgen maken, je doet het goed en volgende weegmoment is hij vast weer goed aangekomen!

Heb je al eens gekeken wat hij drinkt uit een fles?
Mocht hij spugen dan kun je eens navragen aan cb of jbpm iets is om dan in de fles te doen.
Dochter van een vriendin kwam zelfs niks aan en dat bleek daar door te komen. Toen ze jbpm toe ging voegen kwam ze ineens snel aan.

Slaapt hij genoeg? Baby's groeien namelijk ook van voldoende te slapen :)

Hij is niet ziek geweest en ik ook niet. Uit een fles drinkt hij ook makkelijk 140 cc. Spugen doet hij ook niet. Qua slaap is het overdag wel lastig maar 's avonds slaapt hij ongeveer van 19.30 tot 07.00 met een voeding rond 22.30 en nog ergens midden in de nacht.

Kun je toch eens een WHO-curve invullen (met geboortegewicht en laagste gewicht in kraamweek) en hier plaatsen? Je hebt apps daarvoor, bijvoorbeeld groeicurve (roze icoon) voor android of growth voor apple. Dan is er beter iets te zeggen over de groei. 

Ik zou het volgende meetmoment even afwachten zeker omdat je kindje ook nog rond het gemiddelde zit.
ik had gisteren bij de meting van 3 maanden precies hetzelfde (wel met kunstvoedingn) Onze zoon zat alleen al bij het ondergewicht en daardoor ging hij er nu bijna onder. Verkoudheid, verstopping, spugen werd naar gevraagd door het cb. Ik kon alleen verkoudheid bevestigen. Verder gaven zij bij mij aan; extra meetmoment pakken en dan verder kijken. Misschien kun jij ook extra gaan wegen op het cb, misschien stelt je dat dan al wel gerust. 

ik zou me niet te veel zorgen maken, een keertje niet volgens het lijntje kan gebeuren toch...

O en nog een vraag; beweegt je kindje heel veel? 
onze zoon is namelijk continu in beweging als hij wakker is (trappelen met beentjes, zwaaien met armpjes enz). Ik dacht gisteravond misschien gaat daar wel heel veel energie naar toe ipv naar het groeien..

Is die curve van het CB of de who? Ik zou me er niet teveel zorgen over maken. Wat je nog kan proberen is borstcompressie geven, google maar even. Je kindje krijgt dan de laatste vette melk extra binnen. Met de andere tips gaat hij dan vast weer lekker groeien. En dan misschien over 2 weken weer even wegen, ook voor je eigen gemoedsrust! 

Terug
Bovenaan