baby haar lotion

weet iemand of het drinken van zwitsal haarlotion schadelijk is voor je kindje.
mijn dochtertje van 11maanden,speelt altijd als ze uit bad komt,met de zwitsal spulletjes,nu had ze met haar tanden de dop opengetrokken,en nam er een flinke slok uit,ben me rot geschokken!!!
volgens mijn zijn alle spullen van zwitsal niet schadelijk als ze het binnen krijgen,maar ben toch benieuwd wat jullie ervan zeggen

groetjes claudia
 
hoi kan me voorstellen dat je je rot ben geschrokken!! ik heb hetzelfde meegemaakt toen mijn dochter net 1 jaar was, ik heb gelijk het zh gebeld( was in het weekend) zei vertelde mij hoeveel het was en ik moest er het komende uur in de gaten gaan houden, mijn dochter heeft geukkig nergens last van gehad( alleen ik, zat met hartritmestoornissen naast haar bed). maar het is dergelijk wel schadelijk hoor die spullen er zitten allemaal bijtende stoffen in auwww( heb me haar wel eens gewassen met shampoo prikken dat het deed). je moet effe kijken denk ik en anders effe ha bellen, succes
 
Mijn zoontje heeft toen hij die leeftijd was een keer een greep gedaan naar een proefflacon van Weleda babybadolie en dat half leeggedronken in 1 teug. Hier heeft hij nooit iets van gehad. Ik denk zelf dat fabrikanten van babyspullen altijd rekening ermee zullen houden dat er zoiets een keer kan gebeuren. Ik denk dat je je wel echt zorgen moet maken als het inname van spullen voor volwassenen betreft of als het echt veel is wat ze heeft binnengekregen.
 
Ik hoop dat je inmiddels al contact hebt gehad met een huisarts. Ik heb nl. een tijdje terug gehoort dat het wel degelijk schadelijk kan zijn. De olie kan nl. in de longen terecht komen en deze daarmee vervuilen, met ademhalingsproblemen als gevolg. Neem het me niet kwalijk als het niet blijkt te kloppen. Ik heb me dit ook laten vertellen en weet natuurlijk niet of het inderdaad klopt. Maar better safe than sorry, zou ik denken.

Laat je even weten wat de arts zei. Ben benieuwd wat er klopt van het verhaal dat mij is verteld.

Groet, Iris
 
Heb even de huisarts gebeld,naar een nacht bijna niet geslapen te hebben,maar die zei:als ze zo weinig binnen heeft gekregen dan kan ze er bijna niks aan overhouden,gelukkig maar,ze heeft er ook geen last van gehad denk ik,ze heeft ook niet gehuild,dat het branden ofzo,maar jullie snappen wel dat alle zwitsal producten nu buiten bereik voor haar staan,en moet je nagaan dat ik alle kastjes al beveiligd had,en dan gebeurt je zoiets,gelukkig is het goed afgelopen,moest wel beter opletten zei de huisarts,(of ik dat niet weet/deed),maar in iedergeval bedankt voor jullie reactie,en iris ik las je mail te laat,maar denk wel dat er wat in zit wat je zegt,bedankt.
groetjes claudia
 
Ja inderdaad, alsof je dat niet zelf kunt bedenken. De meeste moeders letten echt goed op hoor, maar een ongelukje zit in een klein hoekje. Gelukkig maar dat het met een sisser is afgelopen in ieder geval.
 
weet iemand of het drinken van zwitsal haarlotion schadelijk is voor je kindje.
mijn dochtertje van 11maanden,speelt altijd als ze uit bad komt,met de zwitsal spulletjes,nu had ze met haar tanden de dop opengetrokken,en nam er een flinke slok uit,ben me rot geschokken!!!
volgens mijn zijn alle spullen van zwitsal niet schadelijk als ze het binnen krijgen,maar ben toch benieuwd wat jullie ervan zeggen

groetjes claudia
Hoi ik dacht ik laat even mijn ervaring achter, misschien helpt het andere moeders ! Ik had helaas precies hetzelfde met mijn dochter van 11 maanden, heel stom van mij. Ik heb uiteindelijk toch even de huisarts gebeld die ging overleggen met het giflijn of zoiets. Ik kreeg te horen dat ik haar meteen een slok water moest geven en na een uur een beetje limonade, aangezien er in de goeiemorgen haarlotion een beetje alcohol zit en daardoor de bloedsuiker spiegel kan dalen. Dat hield in dat ik haar dus echt wakker moest maken er voor. Verder zeiden ze ik me niet echt zorgen hoefde te maken aangezien ze er niet veel van binnen heeft gekregen. Even voor de duidelijkheid mijn dochter had geen klachten. Succes !
 
Terug
Bovenaan