<p>Hi!</p><p>Wij zitten er een beetje doorheen. Mijn zoontje van 10 maanden vertoont al sinds hij 4 maanden is tekenen van astma. Niet heel heftig, maar elke keer als hij verkouden is, slaat het op zijn longen en wordt hij benauwd. De rest van de tijd, als hij niet verkouden is, ademt hij ook wat zwaarder en sneller dan 'normale' kinderen. We hebben een puffertje, wat hij vreselijk vindt maar wat wel helpt en verder ook neusspray voor als het een keer echt erg is (vooral 's nachts).</p><p>Nu zijn velen hier vast ook wel bekend met de maatregelen die ook de kdv's (moeten) nemen nav Corona. Heel begrijpelijk natuurlijk. Alleen doordat kinderen die ook maar een beetje benauwd zijn (en hun ouders) niet welkom zijn, kan mijn zoontje al bijna 2 weken niet naar het kdv. En het is echt niet zo dat hij super benauwd is, maar hij ademt gewoon wat zwaar (dit heeft hij dus vrijwel altijd) en snel. Wij zitten er nogal doorheen, omdat werk ook gewoon doorgaat en het begrip van werkgevers nu alles normaliseert toch ook een einde kent. En omdat er dus 'niks' aan de hand is! Al vanaf het moment dat ze hem kennen ongeveer is dit hoe mijn zoontje is, hij is verder niet verkouden of ziek, en ik zie dit ook niet veranderen. Ik was zelf astmatisch als kind en we lopen ervoor bij de kinderarts, maar het is gewoon niet iets dat we kunnen oplossen. Het kdv geeft aan het heel vervelend te vinden, maar aan de maatregelen van het RIVM gebonden te zijn.</p><p>Weet iemand wat we kunnen doen? De maatregelen zijn volgens mij gericht op verspreiding van het virus, hij heeft dat écht niet. Maar zou het evt kunnen helpen hem te laten testen als 'bewijs'? Zijn er misschien mensen die bij een kdv werken die mij iets kunnen vertellen hierover?</p>