Baby heeft astma, maar mag nu niet naar kdv

Mijn zoontje mag nu ook gewoon komen als hij verkouden is zonder dat hij getest is. Alleen als er meer dan 3 kinderen op de groep verkouden zijn moeten ze het bij de ggd melden misschien dat hij dan wel getest moet worden

Ik kreeg vorige week een mail van het kdv met daarin geschreven dat als de klachten reeds passen bij een bestaande aandoening zoals astma en hooikoorts, het kindje gewoon mag komen. Als de klachten veranderen of erger worden, dan hou je je kindje thuis totdat de nieuwe klachten voorbij zijn. Er staat ook dat bij individuele gevallen een jeugdarts van de GGD je kindje eventueel kan beoordelen of idd zelfs een corona test gedaan moet worden. 
De corona test zou ik iig niet snel laten uitvoeren. Is een heel naar onderzoek voor zo'n kleintje (teststaafje gaat heel diep in de neusgaten en daarna nog in de keel). Als hij z'n pufjes al vervelend vind is dit helemaal drama.... 
Ik zou er zeker even achteraan gaan want ze maken zich er wel heel makkelijk vanaf door te zeggen dat hij niet mag komen! Succes! 

Als het bekende klachten zijn mag je kind gewoon naar de opvang. Je kunt dit laten lezen aan de opvang, is de richtlijn van het rivm hierover. 

Onze kdv heeft als beleid dat wannee je via je huisarts een schriftelijke verklaring kan krijgen dat je kindje astmatisch is ze dan wel mogen komen. Misschiej dat opperen?

Ik moest gisteren naar t consultatiebureau met onze dochter. Onze dochter is ook vaak verkouden, en helaas slaat dat ook op de longetjes. We hebben ook een puffertje en beginnen er nu vaak preventief mee, wanneer het nog niet zo erg is. 
Maargoed, consultatiebureau dus! Ze gaven aan dat, omdat onze dochter deze klachten ook altijd heeft, met een doktersverklaring je kind gewoon naar het kdv of gastouder mag. Ik zou dus proberen een verklaring te krijgen van de dokter. Waarschijnlijk komt het dan wel goed. Succes! 

Hier een andere ervaring. Dochtertje is chronisch verkouden en mag niet naar het kdv. GGD wil liever niet testen op corona en kdv geeft aan het advies gehad te hebben van de GGD om ook bij een negatieve corona test kindjes met klachten niet toe te laten. 

Terug
Bovenaan