Baby houdt hoofdje scheef

<p>Ons zoontje (3.5mnd) heeft een forse voorkeurshouding naar rechts en houdt zijn hoofdje scheef naar beneden naar rechts. De kinderfysiotherapeut zegt dat dat komt door een tekorte nekspier omdat hij die voorkeurshouding heeft. Zijn er hier mensen die hier ook mee te maken hebben?</p><p>We moeten nu met oefeningen zijn nekspieren sterker maken. Hij kan zijn hoofd wel goed beide kanten op draaien en als hij op zijn buikje ligt dan kan hij zijn hoofd ook een paar minuten omhoog houden maar ook dan neigt hij wel meer te hangen naar rechts. </p><p>Ik maak me wel zorgen omdat ik bang ben dat de nekspier rechts korter zal blijven en hij dus zijn hoofdje scheef blijft houden...</p><p>Zijn ook al bij de osteopaat geweest maar die heeft niet veel kunnen betekenen.</p>

Ik denk dat je het al heel goed doet door met de fysio samen te werken. Ik heb geen ervaring met een voorkeurshouding. Kan je wel vertellen dat ik als gymdocent in heel wat jaren nog nooit een kindje heb gezien die nog een voorkeurshouding had. Dus ik vermoed dat het echt vanzelf goed komt!

Mijn dochter had dat ook. ik ben nergens geweest (fusio ofz) maar heb een kussentje gekocht. Dit werkte echt heel goed, ze ging zelfs de andere kant op liggen.

https://www.vanastenbabysuperstore.nl/babyjem-flat-head-kussen-roze?gclid=EAIaIQobChMIlcncgsrb4AIVUOd3Ch3FdAsgEAQYBCABEgL45vD_BwE
Deze!
afplatkussen heet het, is er ook in andere kleuren

Veel oefenen .
Me derde zoontje trok elke keer in een c houding naar rechts.
Waarschijnlijk had hij toch een scheurtje in zijn sleutel geen door de heftige bevalling.

Door veel oefenen is alles weer recht getrokken.