Baby houdt hoofdje scheef

We blijven zeker oefenen! Het lijkt erop dat hij ook slappe nekspieren heeft, zijn hoofdje wiebelt ook nog erg als je hem zitten of rechtop houdt. Ook houdt hij hem dan nog scheef naar beneden. Hebben jullie kindjes dat ook?
Bedankt voor de tips en support!!

Ik heb hier ervaring mee! Door de zware bevalling inclusief vacuüm is de nekspier die richting borstbeen en sleutelbeen loopt wat ingescheurd. Hierdoor staat deze wat strakker, waardoor hij buiten een voorkeurshouding inderdaad ook een verkeerde houding aannam. 
Wij gaan nu wekelijks naar de osteopaat! En mogen vanaf deze week om de week. Zowel de voorkeurshouding als de verkeerde houding zijn bijna niet meer aanwezig. 
Alles wordt los gemasseerd, evenals de spier.
Daarnaast heb ik hem gestimuleerd om naar zijn slechte kant te kijken en ligt hij regelmatig op zijn buik.  

Hij had 1 kant van zijn nek spier te kort als het ware omdat hij altijd maar 1 kant op kijkt.
Dat gaat nu al echt een heel stuk beter. Wel moet je hem echt lokken met speelgoed zodat hij zelf ze goeie kant op draait.. beetje eigenwijs haha.
Hij kan inmiddels zelf zijn nekje goed recht houden. Alleen als je hem op de buik legt (wat hij absoluut niet wil) kijkt hij wel zijn voorkeur kant op. Dan wil hij ook echt nog niet de andere kant op draaien. 

Mijn dochter is ook met de vacuümpomp geboren.. dat zal er vast wel mee te maken hebben. Jammer dat ze daar niks over zeggen in het zhuis.
Is jou kindje ook met de vacuümpomp geboren maartjeco?

Ons zoontje had ook een voorkeurshouding. En vrij erg ook. Wij hebben ook fysio gehad en een zijligkussen aangeschaft, dat werkte goed. Nu is zijn voorkeurshouding weg. We hebben wel heel consequent de oefeningen gedaan die fysio ons gaf

Ons kindje is niet met de vacuümpomp geboren. Ze hebben wel bij het laatste stukje een beetje moeten helpen omdat zn schouder een beetje vast zat volgens mij. Volgens de osteopaat stond daardoor zijn sleutelbeen ook een beetje omhoog omdat er toch kracht op is gezet.
Wij hebben nu ook een zijligkussen gekocht. Hij slaapt daar gelukkig goed in! We gebruiken deze wel alleen voor de slaapjes overdag. Ik vind savonds en voor de nacht eng omdat hij dan langer slaapt en wij zelf ook en dan kan ik hem niet in de gaten houden.
Merk wel door de oefeningen dat hij beter naar links draait en soms ook al uit zichzelf! Maar hij blijft nog wel in zithouding slapjes in zijn nek. Met liggen op de buik kan hij zich wel een paar minuten goed omhoog houden

Terug
Bovenaan