Baby huilt heledag

<p>Hallo iedereen ,</p><p> </p><p>Sinds 11 november zijn wij trotse ouders van onze dochter. In het begin liep alles vlekkeloos maar sinds ongeveer een week doet ze bijna niks anders dan huilen als we haar op bed leggen ze blijft net zo lang huilen tot ze uit bed word gehaald . </p><p>Heeft iemand nog tips voor ons want wij denken alles te hebben geprobeerd.</p><p> </p><p>Alvast bedankt</p>

Lekker advies in winnen van het consultatiebureau en de huisarts! 
Ze is nog zo jong! Laat ze even naar haar oortjes kijken en misschien is het vooral na het voeden? 

Mijn ervaring is dat de eerste 3 maanden gewoon behoorlijk heftig zij qua huilen. Mijn dochtertje huilde ook flink, lekker voor gaan zitten. Kop thee, wat lekkers, netflix en huilen maar. 
(Die insteek maakte mij iets meer ontspannen.) En soms even er tussen uit even alleen. Je kan zo’n kleintje niet verwennen hoor. Doe wat goed voelt! ❤️

Dat ik haar niet kan verwennen hoor ik heel vaak maar toch zodra je haar vast pakt is ze gelijk stil alsof ze het erom doet. (Ookal is mij verteld dat dit besef pas rond de 5 maanden komt heb ik sterk dit idee)

Waarschijnlijk wilt je kleine gewoon heel graag bij jou zijn! Is niks mis mee. Ik zit op dit moment ook met de kleine in een draagdoek op de bank omdat ze anders gaat huilen (hier dan om de buikkrampen). Op deze leeftijd is het ook gewoon simpel: huilt de baby, dan is er iets! Het is ook wat voor zo'n uk, 9 maanden lekker in je buik heen en weer gewiegd worden en dan nu ineens stil moeten liggen zonder mama. Gewoon aan toegeven. Zoals de mama hierboven zegt, zet wat te drinken en te snacken klaar en accepteer dat je een tijd op de bank zit. Wellicht is een draagzak iets! 

Gefeliciteerd met jullie dochter!
Ze wordt stil omdat ze bij jou wil zijn. Baby's hebben veel behoefte aan nabijheid zeker de eerste maanden. Ze is net uit jouw buik, alles is nieuw en moet ze verwerken en heeft ze troost bij nodig.
Inderdaad ze doet het echt niet expres! Ookal lijkt het soms wel zo ? Huilen is gewoon haar enige manier van communiceren. Dus lekker veel bij je houden en doorzetten. De eerste maanden zijn heftig. Over een paar weken zul je zien dat ze steeds meer alleen kan liggen.

Zoek eens op internet naar het begrip "huidhonger" je begrijpt dan misschien beter waarom je baby huilt. Ze wil graag dicht bij jou zijn! 

Ik snap dat ze graag bij mij is een dit vind ik ook heel fijn maar dit kan toch niet 24/7? Ik durf mijn ogen niet dicht te doen als ze bij mij ligt. 

Ja het zijn net aapjes ;-) dus ja het kan dat ze dit 24-7 wil in het begin. Het is logisch dat ze stopt met huilen als je er bent. Jij bent haar mama. Als ze altijd zou blijven huilen zou het wat gek zijn. 
Voor de hechting is het heel goed dat jullie lekker knuffelen en je sensitief op haar reageert zodat ze weet dat jullie er zijn en haar horen. 

Terug
Bovenaan