Baby huilt heledag

Ik vond het heeeeellll heftig die eerste weken, vooral na de eerste twee weken waarin hij alleen nog sliep. Had ook het gevoel dat hij alleen maar huilde en ik niks goed kon doen. 
Wat hier hielp is er echt aan toegeven. Het klinkt cliché, maar het werkte. Heb serieus 2 weken denk ik vrijwel non stop met hem op de bank gelegen, netflix aan en bingen maar. Hij werd er veel rustiger door, waardoor de nachten hier gelukkig weer redelijk gingen: hij sliep oké in zijn eigen bedje 's nachts. Soms waren er toen wel nog steeds uitschieters, om 4 uur wakker en echt niet meer zonder één van ons willen slapen, maar ook daar gold: gewoon aan toegeven. Dan maar vanaf 4 uur op de bank met baby op je buik.
Het is echt waar, het gaat over, want nu (4 maanden) hebben we een heel relaxt kindje (en het werd hier beter vanaf ongeveer 5-6 weken). Huilt bijna nooit (zonder reden), is heel vrolijk en slaapt zonder problemen in zijn eigen bed. Maar die eerste weken vond ik ontzettend pittig.
Probeer niet te stressen, en ze doet het er echt niet om. Je zal merken dat als je er oprecht aan toe gaat geven een tijdje, jij je relaxter voelt en zij ook snel relaxter wordt (want als jij alleen maar denkt WAAROM SLAAP JE NIET IN JE EIGEN BED slaat die stress ook over op haar en dat bevordert het allemaal niet). Daarna zal het alleen maar beter gaan, echt waar!

En misschien is er iemand (partner, ouders, vriendin?) die het een aantal uurtjes van je over kan nemen? Zodat je even kan slapen? 
Slaaptekort zorgt er echt voor dat je jezelf niet bent. En het is al zo intens. 

En probeer je zelf voor te houden dat dit ECHT tijdelijk is! Dit gaat voorbij en jij kan dit echt! Wees lief voor jezelf en geef grenzen aan. Geen zin/fut in/ voir kraambezoek is geen zin in kraambezoek.
Op een gegeven moment merkte ik dat wandelen ook wel hielp om haar stil te krijgen. Even frisse lucht kan je goed doen. En echt momentjes voor jezelf in bouwen! En vraag advies aan experts als je twijfrls hebt. Ik heb wel 30 keer zo’n lijn van het consultatie bureau gebeld...

Ik was bij de osteopaat en die gaf ook aan dat baby's pas met 5/6 maanden bewust worden van aandacht vragen. De kleintjes hebben nu nog echt die geborgenheid nodig, en zijn graag bij je! Lukt slapen beneden in de box of in de wandelwagen wel? Of wellicht een babynestje? 

Vermoeiend is dat he. Dat geplak aan je lijf. Hier ook gehad en ik heb er 2. Vond het echt een lastige tijd. Maar toen ik las wat de overlevingsmechanismes zijn van een kind, kon ik het begrijpen en me eraan overgeven. Ze moeten dit doen, omdat het een instinct is. Ze overleven het anders niet in de natuur. Google daar maar eens op, mij hielp dat wel om begrip te krijgen voor mijn baby, eraan toe te geven en de energie op te brengen. Het was van de 1 op andere dag over. 

Dat hebben wij nu ook met onze 1 week oude meisje. Maar dan alleen in de avond of s'nachts. Slapeloze nachten zijn dat dan voor ons. Maar bij ons zijn we achter dat het om reflux klachten gaat. Als we der neer leggen in haar eigen bedje huilde ze gelijk weer.
In het begin had ze ook beetje moeite om in haar eigen bedje te slapen. Als we der in onze armen namen of even op ons bed legde dan viel ze wel in slaap. Kraamverzorger had toen mijn nacht japon in de breedte gelegd als hydrofiele luier in der bedje waar ze met der hoofdje op ligt, zodat ze mij ruikt. 
En de koala beer houding, met der buikje op je arm laten hangen worden ze ook wel eens rustig van.

Hi!
Onze dochter heeft precies hetzelfde gehad, huilde de hele dag door en sliep niet of nauwelijks. De enige manier om haar te laten slapen overdag is door met haar te wandelen in de draagzak. We hebben alles geprobeerd, van CB tot kinderarts, niemand kon ons vertellen wat er nou aan de hand was. Uiteindelijk zijn we er zelf achter gekomen dat ze onwijs veel last had van verborgen reflux, zodra je haar neer legde was het krijsen. Johannesbroodpitmeel heeft het minder gemaakt waardoor de reflux minder heftig was (helaas kwamen we hier pas na week 15 achter). Ons kindje had ook veel last van obstipatieproblemen en daarom werd johannesbroodpitmeel afgeraden. Gelukkig hebben we het wel gegeven en zagen we binnen 2 weken een compleet ander mensje. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Veel sterkte voor je kindje en voor jullie!

Oh zo herkenbaar! Mijn kleine is nu 10 weken en wilde in het begin ook alleen maar bij mij zijn en huilde heel veel. 
Alvast een bemoedigend woordje: het wordt echt beter. Heb nu een super vrolijk kind, dat goed slaapt en niet meer veel huilt. 
Wat mij erg geholpen heeft is om haar overdag veel in de draagzak te dragen en s nachts in te bakeren.  Ook s avonds en vast ritueel in te voeren en ons daar aan te houden. 
Alle babies hebben een huilpiek bij 6 weken, daarna neemt het echt af. 
Het boek "inbakeren", wat trouwens niet alleen over inbakeren gaat naar over huilen in het algemeen, heeft mij erg geholpen. 
Veel knuffelen met je baby, ze doet het niet expres ;)

Terug
Bovenaan