Baby in bad

Toen onze kleine jongen nog niet kroop ging hij ongeveer 1x in de 4 dagen, zeker toen hij klein was. Hij was een heel alerte baby, die van het minste geringste overprikkeld raakte, en dus ook van douchen/badderen. 
Ik maakte inderdaad iedere avond een warm sopje in een emmertje en waste dan de belangrijkste delen van zijn lichaampje. 
Nu hij groter is gaat hij ongeveer om de dag met mij onder de douche, soms slaat hij wel eens een extra dag over. 

Dochtertje van 10mnd gaat ongeveer 2 of 3x per week in bad en/of mee onder de douche. Als ze haar haren onder gesmeerd heeft met eten/snot/oid dan natuurlijk nog wel een keer extra. 
Verder poept ze elke dag wel, en dan maken we haar natuurlijk goed schoon en het gezicht moet echt na elke maaltijd wel gewassen worden. Dus aan nog extra "wassessies" in ochtend en/of avond doen we niet. 

Mijn dochter (2) gaat elke dag kort onder de douche. Haren wassen 1 of 2 keer per week. Sinds ze ca. 4/5 weken was deed ik haar elke avond eventjes in bad. Het was echt haar zen momentje

Elke avond, dat is ons ritueel voor het slapen. Mijn dochter ook 3 jaar. Ik gebruik wel weinig zeep om het huidje te sparen. S”ochtends gebruik ik zwitsal goedemorgen washandjes voor gezicht handjes billetjes. Anders vind ik ze ook echt naar urine ruiken ?

Toen ze onder de 6 weken was ging ze 3 keer per week ofzo. In het begin kon ze slecht haar warmte vasthouden dus ik vond het zelf ook best vervelend voor haar. Maar ze was ook een veelspuger en met een washand kreeg ik haar toch niet helemaal schoon, plooitjes en haren en onder nagels... Dat spoelt toch beter in een badje. Daarnaast, toen we vanaf een week of 7 elke avond gingen  badderen, viel ze makkelijker in slaap. 
Ze blijkt een echt waterratje te zijn. Ze gaat na het eten spartelend van plezier mee naar boven en tijgert nu als eerste naar het bad toe. 9 maanden oud. We doen temperatuur gewoon op gevoel. Als ik mijn hand erin steek moet het heel comfortabel voelen. Er zit wascreme in. Zeepvrij en die legt een lekker creme achtig laagje waardoor haar huidje nooit uit is gedroogd. En ze gaat maar 5 minuutjes ofzo, op haar buik in een klein laagje. Badeentjes erbij. 
Overigens is dagelijks even spoelen nog steeds nodig. Want ze zit in een zelluf doen fase met eten, en dat komt dus overal. ?

Terug
Bovenaan