Baby in eigen bed laten slapen

Lekker bij je houden als het niet lukt! En inderdaaf zo als je hier boven al schrijft blijven proberen. Met onze dochter ging het precies het zelfde maar nu, 3 1/2 maand oud en ze slaapt alle slaapjes in haar eigen bedje. Soms nog met wat gehuil maar dan laat ik haar (als ze niet te overstuur is) even liggen en valt ze na een paar minuten in slaap. Dus gewoon volhouden zoals je nu doet! 

Mijn dochtertje (9 weken) is precies zo. Overdag slaapt ze bij mij of in de draagdoek, maar met een peuter en deze warmte vind ik het niet echt een pretje meer. Tussen 22:00 en 07:00 slaapt ze prima in haar bedje. We houden altijd dezelfde volgorde aan, ritme en dan wakker worden, verschonen, voeden, knuffelen, even op haarzelf en bij de eerste vermoeidheid inbakeren en in bed. Ze is nog nooit uit haarzelf in slaap gevallen. Heeft iemand nog een tip of vanaf wanneer is het bij andere wel goed gegaan? 

Oh en wat betreft vermaken. Na voeding knuffel ik altijd zodat ze goed geboerd heeft en dan leg ik haar op haar buik om haar nekje te oefenen. Na paar minuutjes leg ik haar op haar rug zodat ze ook even op haarzelf is en kan ik haar goed in de gaten houden tot ze moe wordt. Tussendoor klets is tegen haar, kusjes geven, laten lachen enz. Met zo een kleintje hoef je echt niet veel. En het is ook oké als ze even op zichzelf liggen. 

Terug
Bovenaan