<p>Ik heb een dochtertje van bijna 7 weken, over het algemeen een vrij rustig, maar wel alert en tevreden kindje. Ze spuugt veel (net als haar broer eerder deed) en kan boeren als een volwassen kerel. Ze krijgt de borst. Alle leefregels voor spugen worden zoveel mogelijk in acht genomen (rechtop houden, bedje omhoog enz). Ze lijkt er geen pijn van te hebben, maar wel ongemak. Ze groeit goed dus wat dat betreft geen reden tot ongerustheid.</p><p>Het slapen (vooral overdag en tot savonds laat) in eigen bed is helaas wel een ramp. Meestal lukt het haar om zelf (met speentje) in slaap te vallen, alleen wordt zij standaard na 30 minuten wakker doordat zij spuugt of doordat er een boertje dwars zit. Ze wordt dan onrustig en haar speentje spuugt ze steeds uit. Wanneer ik haar eruit haal, laat ze standaard een boer en/of spuugt ze weer. Leg ik haar vervolgens terug, gaat ze huilen. Hierop haal ik haar uit bed en laat haar verder slapen in de draagzak, zodat ze in ieder geval aan voldoende slaap komt. Helaas is dit de laatste dagen ook erg onrustig, mogelijk door sprong 2 waar ze nu in zit. Om oververmoeidheid te voorkomen, bied ik haar 1-2 slaapjes in eigen bed aan. Verder slaapt ze vooral in de draagzak en soms in wagen of maxicosi. ‘S nachts gaat over het algemeen goed, al kunnen we haar pas vrij laat op de avond (slapend) wegleggen.</p><p>Osteopaat en lactatiekundige hebben helaas niets kunnen betekenen. Ik zou haar zo graag willen helpen om beter te slapen, alleen weet ik niet hoe. Dragen is nu geen probleem, maar over 4,5 week moet ik weer gaan werken en dan zal ze toch op de opvang liggend moeten gaan slapen.. Ik begin m wel een beetje te knijpen. Hebben jullie misschien tips?</p><p> </p>