Baby in eigen bed wakker na 30 min door spugen/boertjes

<p>Ik heb een dochtertje van bijna 7 weken, over het algemeen een vrij rustig, maar wel alert en tevreden kindje. Ze spuugt veel (net als haar broer eerder deed) en kan boeren als een volwassen kerel. Ze krijgt de borst. Alle leefregels voor spugen worden zoveel mogelijk in acht genomen (rechtop houden, bedje omhoog enz). Ze lijkt er geen pijn van te hebben, maar wel ongemak. Ze groeit goed dus wat dat betreft geen reden tot ongerustheid.</p><p>Het slapen (vooral overdag en tot savonds laat) in eigen bed is helaas wel een ramp. Meestal lukt het haar om zelf (met speentje) in slaap te vallen, alleen wordt zij standaard na 30 minuten wakker doordat zij spuugt of doordat er een boertje dwars zit. Ze wordt dan onrustig en haar speentje spuugt ze steeds uit. Wanneer ik haar eruit haal, laat ze standaard een boer en/of spuugt ze weer. Leg ik haar vervolgens terug, gaat ze huilen. Hierop haal ik haar uit bed en laat haar verder slapen in de draagzak, zodat ze in ieder geval aan voldoende slaap komt. Helaas is dit de laatste dagen ook erg onrustig, mogelijk door sprong 2 waar ze nu in zit. Om oververmoeidheid te voorkomen, bied ik haar 1-2 slaapjes in eigen bed aan. Verder slaapt ze vooral in de draagzak en soms in wagen of maxicosi. ‘S nachts gaat over het algemeen goed, al kunnen we haar pas vrij laat op de avond (slapend) wegleggen.</p><p>Osteopaat en lactatiekundige hebben helaas niets kunnen betekenen. Ik zou haar zo graag willen helpen om beter te slapen, alleen weet ik niet hoe. Dragen is nu geen probleem, maar over 4,5 week moet ik weer gaan werken en dan zal ze toch op de opvang liggend moeten gaan slapen.. Ik begin m wel een beetje te knijpen. Hebben jullie misschien tips?</p><p> </p>

Ons zoontje heeft hier ook veel last van.
Ik heb bij de action voor hem van die slabbetjes gekocht met een plastic achterkant zodat als we hem vast hebben en hij spuugt het tenminste niet helemaal over zn kleding zit.
Hij boert namelijk vaak met wat "extra".
Ook laten we hem tussen het drinken door extra vaak boeren (om de 3 of 5 min bijv) en letten we goed op dat hij zo min mogelijk lucht binnen krijgt. Verder hebben we de kinderarts gevraagd, zij gaf aan dat zo lang hij goed groeit we ons geen zorgen hoefden te maken, we proberen het dus maar te accepteren.
Succes!

Ik lees even mee. Hier een mannetje van 6 weken en slaapjes overdag worden steeds minder vanzelfsprekend. Ik heb ook het idee dat hij tussen de voedingen wat voeding opgeeft en het vervolgens weer inslikt. Hij trekt daarbij ook een vies gezicht. Cb vermoed verborgen reflux…
Dus hoop hier ook wat tips vandaan te halen. Mijn zoontje is naast onrustig ook heel huilerig in mijn beleving, is dat bij jou ook zo?

Ach, dat is vervelend en deels zo herkenbaar. Sneu hè, voor die kleintjes? 

Het opvallende is dus dat ons meisje verder zo rustig is, totdat je haar dus op haar rug neerlegt en er zit iets dwars of er komt weer voeding omhoog. Dit kan dus ook na een half uur slapen zijn.. Huilen doet zij verder opvallend weinig. Het probleem zit m hier dus vooral in het zelf slapen, en dan vooral doorslapen (en natuurlijk de was ;)). Ze is soms wel overstuur door de vermoeidheid.

Staar je niet blind op het spugen als oorzaak. Veel babies zijn tot een maand of 4 lastig weg te leggen. Zeker smiddags en savonds, als de ongemakken van buikkrampjes en de verwerking van prikkels het grootst is. Rond 4 maanden veranderen er een aantal dingen in hun manier van slapen, en zijn er wat ontwikkelsprongen, en dan zullen ze vanzelf beter in een bedje gaan slapen. Je kleintje is nu nog heel jong. 
Over de opvang: bij ons houden ze rusteloze jonge babies gewoon bij zich. Desnoods in een draagzak. Het gaat vaak al snel vanzelf beter. Ik had een huilbaby die thuis nergens anders dan op mij sliep, als ze al sliep (huilen van vroege middag tot laat op de avond). En met 4 maanden ging ze naar de opvang, met 5 maanden zat ze in een perfect 3 slaapjesritme in haar eigen bedje. Ook thuis, maar juist als eerste op de opvang. Zonder laten huilen methode. 

@Lewis: Dit stelt me wel weer een beetje gerust. Het komt ook wel goed, alleen als je er middenin zit vraag je je regelmatig af wanneer. Verder hebben we een vrij relaxed meisje dus ik mag niet klagen! Het slapen vind ik alleen wel weer pittig. Het is waarschijnlijk vooral even doorbijten en wachten tot ze ouder wordt. Ik dacht alleen misschien zijn er nog mensen met tips om ons een beetje op weg te helpen :).

Ik ben 40 en zwanger!
Ik ben zo blij heeel blij.
Wel heb ik geen zin in de commentaren van iedereen!
In.mijn vrienden cultuur ben ik te oud!
En gaan ze mij gek verklaren!
Nog een stress er bij het werk @ die ver wachten dat zeker niet!
Ik probeer te genieten van mijn mega geluk....en da piekeren rond alles ben ik beu!!!

[quote quote=10546555]Staar je niet blind op het spugen als oorzaak. Veel babies zijn tot een maand of 4 lastig weg te leggen. Zeker smiddags en savonds, als de ongemakken van buikkrampjes en de verwerking van prikkels het grootst is. Rond 4 maanden veranderen er een aantal dingen in hun manier van slapen, en zijn er wat ontwikkelsprongen, en dan zullen ze vanzelf beter in een bedje gaan slapen. Je kleintje is nu nog heel jong. 
Over de opvang: bij ons houden ze rusteloze jonge babies gewoon bij zich. Desnoods in een draagzak. Het gaat vaak al snel vanzelf beter. Ik had een huilbaby die thuis nergens anders dan op mij sliep, als ze al sliep (huilen van vroege middag tot laat op de avond). En met 4 maanden ging ze naar de opvang, met 5 maanden zat ze in een perfect 3 slaapjesritme in haar eigen bedje. Ook thuis, maar juist als eerste op de opvang. Zonder laten huilen methode. [/quote]Wij hadden precies hetzelfde, de eerste 10/11 weken was echt heeeeeeel zwaar. Alleen maar huilen huilen, niet in eigen bed, alleen maar bij mams slapen. We hebben vel gewandeld, want in de wagen wilde hij goed slapen (jammer van t weer nu), en gewoon toegeven dat t even zo is (heel lastig, bij ons duurde dat ook lang en veel tranen), maar wat Lewis zegt; ik maakte me onwijs zorgen omdat ik bijna weer moest werken en hij naar de opvang zou gaan, maar letterlijk bij 12 weken was er ineens een omslagpunt en hij doet t nu onwijs goed op de opvang (beter dan thuis…?) en vanaf dan gaat t steeds beter.

Mijn zoontje heeft ook verborgen reflux, jbpm heeft goed geholpen, maar ook vanaf 12 weken op z’n buik slapen… ik weet het, dit wordt niet aangeraden, maar hij vindt t heerlijk en nu slaapt ie eindelijk in zijn eigen bed en kamer. Overdag eerst oefenen en in de gaten houden, en daarna stapje voor stapje. Baby’s met reflux houden we niet van om plat op hun rug te liggen, veel oefenen met op de buik liggen met spelen etc, dan is er druk op de buik en dat vinden ze fijn. En onze kinderarts raadde aan (als ze goed groeien etc) om om de 4 uur te voeden ipv 3 bijv, dan krijgt de maag meer rust en ook vaste tijden geven. Huil baby’s houden vaak van ritme en regelmaat. Maar iedere baby is anders en doe vooral wat goed voelt… ? het gaat beter worden!

Terug
Bovenaan