Baby in eigen bed wakker na 30 min door spugen/boertjes

Wat fijn dat het inmiddels zo goed gaat! Dat geeft hoop :).

Wat mij betreft mag ze, als ze sterk genoeg is, zelf bepalen hoe ze wil slapen. Als dit op haar buik is, is dat helemaal prima. Haar broer bleek ook een Buikslaper en ging vanaf dat moment beter slapen!

Buikslapen, draagdoek en veel wandelen bleken hier ook de oplossing. En accepteren dat het veel hangen met de baby op de buik was. En het vele huilen doorstaan. Maar dat is bij jou niet. Voor krampjes hield mijn man haar vaak op haar buikje op zijn onderarm, hoofdje bij zijn elleboog, voor zijn buik langs. En dan ijsberen door de kamer. Ik zat vaak met draagdoek te hupsen op de yogabal. Op de een of andere manier was stil zitten niet toegestaan ?
Voor het spugen... Hier bleek er een kma mee te spelen. Na aangepaste voeding verdwenen andere symptomen. Maar het spugen bleef. Dit werd pas minder toen ze veel meer vaste voeding at. Rond 8 mnd. Maar na 3/4 maanden stopte het vele huilen en was ze een heel vrolijke baby die overdag goed haar slaapjes deed. Snachts tot 18 mnd een spook. Maar je kindje slaapt door of niet haha! In elk geval was het spugen hier niet de oorzaak van alles. Indikken van voeding hielp hier ook niks trouwens. 

O zo zwaar is die periode hè.. heel herkenbaar allemaal. Ik heb onze jongste zoon ook bijna non stop gedragen de eerste 10 weken. Om aan te sluiten bij wat hierboven gezegd wordt; Daarna ging het (wonder boven wonder) steeds beter. Ik deed niets anders dan voorheen. Bleef maar slaapjes proberen en net als jij, ging het slaapje niet, verder slapen in de draagzak. Maar toen ging het opeens wel.. Net alsof hij er toen wel aan toe was? Hij slaapt nu (morgen 13 weken) alle slaapjes in bed en maakt ook goede lange slaapjes. Als je me dat een maand geleden had gezegd had ik je echt uitgelachen..

Dank voor al jullie reacties! Fijn om wat herkenning te merken, zeker na twee erg slechte nachten waarin ze na haar nachtvoeding alweer na 30-45 minuten wakker is en niet meer haar bedje in te krijgen is. Ik denk dat ons meisje ook het liefst op haar buik zou slapen, maar durfde het nog niet aan. Ik denk dat ik het eerst maar eens overdag ga proberen!

Wij zijn op het advies van het CB nutritron gaan geven en sindsdien spuugt ze zichzelf een heel stuk minder wakker.
Misschien wil dat voor jullie ook iets helpen…

Nutriton hebben we bij mijn zoontje 3 jaar geleden ook geprobeerd, die heeft die middag alles bij elkaar gekrijst van de krampjes dus meteen mee gestopt. Na een half jaar nog eens geprobeerd en dat werkte toen inderdaad heel goed hoor hem! Ik zie het nu niet zo zitten om iedere voeding te moeten kolven. 
Heb haar vanmorgen op haar buik te slapen gelegd, ze heeft twee uur en een kwartier (!) in haar eigen bedje geslapen! Misschien beginnersgeluk, maar dit geeft de burger moed. Voor de nacht durf ik dit nog niet hoor, eerst overdag maar even goed in de gaten houden. We gaan ermee aan de slag!

Terug
Bovenaan