Baby in je armen laten slapen overdag

<p>Hoi,</p><p>Zijn er hier meer die hun newborn (3 wkn) ook wel eens een (deel van een) slaapje in hun armen laten doen? Ik las ergens dat het het eerste half jaar niet per se uitmaakt waar ze slapen, áls ze maar slapen. Verder slaapt ze afwisselend in box met nestje, ledikant en in de nacht altijd bij ons in de co-sleeper.</p><p>Ben benieuwd wat jullie mening hierover is.</p><p> </p><p> </p>

Ik vond dat altijd de grootste onzin als moeders dat deden, kinderen slapen in hun bed. Maar dat gezegd hebbende, mijn jongste (nu 5mnd) sliep in het begin nauwelijks,valleen in mijn armen en op een gegeven moment vond ik dat prima, inderdaad als ze maar sliep.

Mijn oudsten (nu 12 en 8) was ik veel strakker qua slapen in bed en op vaste tijden maar dat waren ook babys die bijna altijd huilden.
mijn jongste huilt nauwelijks en ik ben er van overtuigd dat dat komt doordat ik haar nu volg ipv de boekjes.

Dus ik zou de kleine lekker in je armen laten slapen, slapen doet groeien en waar maakt niet uit. Als ze maar slapen.

Onze kleine sliep overal... ? Ideaal. Dus lekker laten slapen waar ze slaapt ? en in de boks of bij mij vond ik heerlijk. Lekker snuffelen aan der haartjes en genieten van dat lieve snoetje ?

Ik vond het juist ideaal dat ze overal konden slapen. In de armen, in de box, in de wandelwagen of draagzak. Zo kun je nog eens ergens komen. Want dat is weer een ding met kindjes die dus alleen gewend zijn in hun bedje te slapen.

Die van mij sliep alleen maar op mij, als ze al sliep. Huilbaby. Vanaf 4 maanden ging slapen in een bedje vanzelf beter. Een pasgeboren baby heeft nog zoveel behoefte aan nabijheid. Ook als slapen makkelijker gaat, is het nog steeds erg goed voor de hechting om het te doen. Je leert er op die leeftijd echt nog geen slechte gewoontes mee aan hoor. 

Onze zoon en dochter sliepen allebei tot 5 maanden en 3 maanden overdag alleen maar in de draagzak. Ze konden niet alleen zijn overdag. Het zijn nu perfecte slapers (serieus, er is bijna nooit iets) en ze slapen lekker op hun eigen kamers. Ze zijn 1,5 en 3,5. Kortom: lekker doen!

Lekker genieten. Meestal worden ze met maand of 3 zo zwaar dat je het aan je arm of op je buik niet meer prettig vindt maar tot die tijd lekker ervan genieten. Onze 1e was een met 35 weken diekon makkelijk tot 8 weken overdag lekker op mij slapen. De 2e was met 3 weken 6 kg dus die werdt al snel te zwaar hiervoor maar je mist die tijd snel hoor

De eerste 6 weken wilde ik ons kindje ook persee in bed hebben slapen. Dit was altijd een gevecht. Uren huilen en overdag helemaal niet slapen (In de nacht ging en gaat prima). Toen zat ik dus altijd op de bank met haar in mijn armen als ze in slaap was gevallen.
Sinds ik haar overdag in de draagzak doe slaapt ze tussen de voedingen door de hele tijd. Geen gehuil meer en een veel gelukkigere baby(en mama!). En je hebt nog een beetje bewegingsvrijheid!

Terug
Bovenaan