Baby in wieg of eigen kamertje?

Hallo allemaal!

Wat gaan jullie straks doen? en waarom?

Onze dochter heeft een jaar bij ons op de slaapkamer gelegen, maar wij had een toen nog geen andere keus.

Nu was eigenlijk de bedoeling om de baby in zijn/haar eigen kamertje te leggen.
Las ik in het kraamhulpboek dat het verstandiger was om de baby (in het begin) dicht bij je te leggen!?  

Nu twijfel ik. Wat is jullie ervaring?
Is het rusttiger, prettiger, praktisch?

Sabine

het is goed om je baby bij je op de kamer te leggen als is het maar voor een paar weken, zo leer je zijn/haar geluidjes kennen als je bortsvoeding geeft is het makkelijker en voor jullie binding is het beter! maar als je het niet fijn vindt kun je er natuurlijk voor kiezen om het kind op een eigen kamer te leggen. ik heb het met mijn twee oudste kinderen altijd gewoon bij me op de kamer gehad en ben van plan dat nu weer te doen, in de kraamtijd gewoon altijd en zodra ik weer op ben gaat het overdag in de eigen kamer en 's nachts weer bij mij

groetjes Carolien
21 weken zwanger van nummer 3

Ik heb een tweedehands wiegje gekocht die mijn moeder gaat bekleden. Het lijkt me namelijk wel fijn om de eerste 2 weekjes de baby op de slaapkamer te hebben.

Maar het kan best wel zijn dat we daardoor niet meer aan slapen toekomen en dat we de baby alsnog op zijn\haar eigen kamer gaan leggen. Het ligt er maar ook helemaal aan of de baby veel gaat huilen.

Voor de kraamperiode is het wel fijn dat de baby overdag lekker bij je kan liggen. ook als er visite komt en je hoeft je bed dan ook nog niet uit.

Ik heb bij mijn tante de familiewieg opgehaald, de wieg waar meerdere nichtjes en een neef en ook mijn broers en ikzelf ook in hebben gelegen. Mijn moeder is bijna klaar met de bekleding hiervoor en een nieuw matrasje is besteld. In de kraamtijd wil ik graag ons kindje bij ons op de kamer hebben, dan kijken we of het bevalt of dat we  ons kindje  daarna toch op zijn/haar eigen kamertje gaat slapen. Dat weten we dus nog niet, als wij bijvoorbeeld echt slecht zouden gaan slapen, bijvoorbeeld door van elk geluidje dat ons kindje maakt wij wakker worden, dan verhuizen we het naar de babykamer. Aan de andere kant, ik wil graag borstvoeding geven en dan is het wel makkelijk voor de nachtvoedingen om het naast mijn eigen bed te hebben. We zullen wel zien, ik heb er totaal geen ervaring mee, wordt voor het eerst mama, dus het wordt toch ook even afwachten hoe het allemaal gaat toch??

Alice

Hallo,

Wij kiezen ervoor ons kindje op onze kamer te laten slapen. Dat wil zeggen, zolang het nachtvoedingen heeft.
Lijkt me wel makkelijk en dan zal hij zijn zusje ook minder snel wekken.
We kiezen er ook voor omdat ik met een keizersnee beval en dus geen extra trap hoef te lopen........
Altijd een moeilijke vraag dit, je moet gewoon doen waar jij je als ouder lekker bij voelt. Want er zijn ook mensen die denken dat je je kindje teveel verwend en straks niet op zijn eigen kamer wil slapen. Dat is onzin want je kan een baby tot ongeveer 9 maanden niet verwennen, dat besef hebben ze nog niet. Ze voelen alleen maar liefde!

Gr,
Sonja

Wij  hebben maar één slaapkamer, dus dat is makkelijk:  ons kindje zal bij ons op de kamer slapen. Wel denk ik dat ik het anders ook zou doen, voor de eerste paar maanden.

Onze wieg heeft wieltjes, en onze slaapkamer is op zich ruim genoeg om het wiegje er evt bij te hebben. Zeker de eerste weken vind ik dat wel prettig.

Ik kijk wel hoe het loopt. Onze oudste was een slechte slaper en ik werd erg onrustig van alle geluidjes die hij 's nachts maakte. Ik kwam niet aan mijn rust toe, en op advies van de kraamhulp lag hij al vanaf dag 5 's nachts op zijn kamer.
De tweede sliep als een roosje op onze kamer, maar niet op zijn eigen kamertje, dan voelde hij zich blijkbaar te alleen of zo. Hij heeft uiteindelijk meer dan een half jaar op onze kamer geslapen.

Kortom: we staan voor alle opties open, en kijken wel hoe het loopt.

Hallo!!!

Ons beebje zal netals de andere 2 jongens eerst een poos (Ioannis een maand of 6 en Billy een maand of 3) bij ons op de kamer slapen. Handig met de voedingen en gewoon, ik vind t een fijn idee. Tegen die tijd dat beebje verhuist naar  z'n broertjes  hoop ik de jongenskamer leuk gemaakt te hebben voor alledrie!

groetjes,Priscilla

Terug
Bovenaan