Baby in wieg of eigen kamertje?

Hallo Allemaal,
over dit onderwerp heb ik een vraagje aan de dames die zeggen dat het handig is bij het voeden als de baby op je kamer slaapt -  je moet het kindje  toch nog steeds voor of na het voeden verschonen en daarvoor dan toch je bed weer uit 's nachts? Of verschonen julie 's nachts niet? of doen julie dit ook gewoon 'op bed'? Een practisch vraagje dus - bij mijn vorige kindje heb ik 4 maanden borstvoeding gegeven en ben toen min of meer teleurgesteld gestopt (ik vond het persoonlijk erg zwaar). En ons zoontje heeft na de geboorte 2 weken op onze slaapkamer gelegen maar ik zag de voordelen toen niet - wij werden wakker van zijn geluidjes (ook als hij geen honger had) en voor het verschonen moest ik toch uit bed (dacht ik - maar misschien hebben julie goeie tips)? Toch wil ik dit keer, wel weer proberen borstvoeding te geven en ook kijken hoe het nu gaat met ons kindje bij ons op de slaapkamer. Groetjes,
Pauline

Hoi Pauline,
Ik verschoonde de beebjes inderdaad op een handdoek op mijn bed. Maarja uit bed dat moet toch wel... (schone kleertjes,drinken voor mij, toilet,)Persoonlijk werd ik ook wakker van elk geluidje (m'n man niet) maar vond dat wel geruststellend. Ook zwaar de eerste tijd, zeker! Maar dat vond ik ook bij de 2de met fles! Water koken, afkoelen,flessen schoonmaken... En een ongeduldige gillerd! Met bv was t hup, altijd de goede temperatuur...Ik hoop nu bv te geven.
groetjes,Priscilla

Ik had idd de eerste paar weken de verzorgingsspullen bij ons op de kamer liggen. Ruben was gelukkig een snelle drinken en lag meestal al met 10 minuten vol en verschoond weer in bed. Wat mijn man wel eens deed was hem verschonen tijdens of na de voeding in zijn eigen kamer maar dan moet die ook zijn bed weer uit.

Je kan ook een lekkere stoel in de babykamer zetten en het gewoon daar doen. Heb ik ook later gedaan. Werd echt gek van dat gekreun en gepiep naast me hahahaha.
Geef hem nu nog lekker zijn ochtendfles in die stoel. Even lekker samen wakker worden.

in Ierland (waar ik woon) wordt aangeraden zeker de eerste zes maanden je kindje bij je op de kamer (maar wel in eigen wiegje) te hebben, vanwege de angst voor wiegedood. Je merkt dan sneller als er iets is. Mede daarom en ook omdat een baby de eerste maanden gewoon veel nachtvoedingen nodig heeft, hebben wij ze altijd bij ons op de kamer gehad. De eerste tot zes maanden en de tweede tot negen maanden. Is ook een stuk makkelijker met 'snachts voeden, je legt ze aan voordat ze het hele huis wakker maken. En je hoeft niet naar een andere kamer lopen. De nachten doorslapen komt ooit wel weer, kind gaat voor. Het hoort er nou eenmaal bij. We gaan het deze keer weer zo doen.

groetjes Danielle

Terug
Bovenaan