Baby inbakeren.

Wie van de moeders onder ons is er een voorstander van om je pasgeboren baby in te bakeren?
ik heb mn 2 vorige kinderen ook een tijdje ingebakerd gehad,mn dochter vond het zalig,bij mn zoontje heeft het maar een paar weken geholpen.
nu heb ik zitten denken om maar niet af te wachten op lange,slapeloze nachten en maar meteen de 1ste nacht straks onze baby in te bakeren,heb met mn zoontje de 1ste 2 maanden zo afgezien,dat wil ik nu niet meer,zeker omdat dit onze 3de is.
en daarbij lijkt het me fijn voor de baby....heel veel babys voelen zich meer geborgen daardoor,bij mn dochter was het echt een uitkomst,bij mn zoontje wat minder die wou meer vrijheid.maar daardoor ook snachts slecht slapen.

was benieuwd hoe jullie tegenover inbakeren staan al zo snel,en of jullie ervaring hebben?
liefs jootje

Ik heb nog nooit mijn kindjes ingebakerd, het ziet er wel heel knussig uit vind ik.
Ik zal pas gaan bakeren als daar een aanleiding voor is.
Ik sluit het niet uit, maar ik pas het niet standaard aan.

groetjes Linda

Heb er nooit over nagedacht om het meteen te doen eigenlijk, this voor mij dan ook pas mijn eerste. Maar het kan ook geen kwaad toch. De kleine van vrienden van ons werd er heerlijk rustig van. Zie alleen maar voordelen :)

het mag toch pas na 6 weken ivm groei van de botjes?

ik doe het niet, ziet er wel cosy uit maar mijn 1e laat zich absoluut niet vastleggen, word ze helemaal panisch. die wil bewegen, dus een slaapzak vanaf begin.
afwachten natuurlijk hoe deze dame wordt

vroeger werd het standaard gedaan maar had je veel mensen met verbogen botten en bochelrug enzovoorts. daarom is het toen niet meer gedaan en nu is het weer in opkomst, stond deze maand toevallig heel stuk over in de historia

kijk wat je gevoel zegt wat jouw kindje nodig heeft.

ja ik twijfelde zelf ook,zelf dacht ik namelijk vanaf 3 weken,wat bij mn dochter toen ook was,dus zal het eerst zeker even navragen voor ik eraan begin.
liefs jootje

ik hoor hier eigenlijk niet, ben van t april forum maar zat stiekem ff mee te lezen :p

de eerste van mij is nooit ingebakerd. dat was echt een heel rustig kind die bijna alleen maar sliep.

mijn 2e dochter daarintegen kon haar rust absoluut niet vinden. was van de 24 uur echt 20 uur wakker en die andere 4 uur sliep ze met heel veel moeite (versprijd over de dag en nacht!) de kraamzorg dacht dat inbakeren wel zou werken, maar om dit uit te testen, hoefde ik niet gelijk zo'n inbaker ding te kopen. we probeerde het eerst met hydrofiel luiers.
dit werkte iets beter. ze vond iets meer haar rust en sliep nu iets meer op een dag (en belangrijker voor mij: de nacht!!!)
op een gegeven moment had ze door hoe ze zich los kon wurmen en werden de hydrofiel luiers te klein. ik kon voor een prikkie aan een echte inbaker geval komen, maar aleiyah zette het op het krijsen!!!! zodra ik haar handjes al vastpakte, ging ze gillen! we zijn gelijk gestopt want dat was niet de bedoeling leek ons.
aleiyah is dus maar een week of 5 ingebakerd en daarna niet meer.

of ik nu weer ga ikbakeren ligt dus echt aan het kind zelf. ik hoop dat mijn knul net als mn oudste dochter zijn rust zal vinden en niet zoals mn jongste dochter hysterisch zal zijn.
(later bleek ook dat ze verborgen reflux had en kiss syndroom en koemelkallergie maar dat wisten we toen nog niet)
ik zie t wel als onze zoon wordt geboren :D

liefs, do

Terug
Bovenaan