Baby is onrustig slapen.

<p style="text-align: left;">Oke ik heb jullie advies en tips nodig. </p><p>Ik heb een dochter van 13 weken ze heeft denk ik last van sprong 3. Al 1.5 week uit haar doen.  Niks aan te doen steun haar hierin.  Maar t onrustig slapen en t huilen wordt mij nu echt teveel. Ik merk dat ik een korter lontje begin te krijgen. En mezelf gehaast voel.</p><p>Ze slaapt heel onrustig veel met haar handjes bezig en aan t trappelen. Ook verzet ze zich tegen haar slaap. Ze slaapt bijna een begint dan heel hard te huilen. En is weer wakker. Slaapt ze eindelijk dan is ze na 30 min 45 min weer wakker. En huilt ze t uit of beter gezegd krijsen. Ze huilt ook regelmatig in haar slaap heel zielig.  </p><p>Inbakeren geprobeerd maar dit werk averechts. </p><p>Ons ritme is wakker verschonen voeden spelen knuffelen slaapzak aan in bed kus muziek knuffel aan slapen. </p><p>Ze krijst t uit in bed dus dan is t er uit even wiegen tot rust en terug leggen. En dan is ze even stil en begint het weer. Ook geprobeerd  om haar  in haar bedje te troosten maar werkt niet.  En wordt overstuurder</p><p>Ik stop haar zo strak mogelijk in.  Maar die armpjes komen altijd boven de deken. Waar mee ze vervolgens met haar handjes in haar gezicht te woelen. </p><p>Ze is 1 uur a 1.5 wakker dit is incl voeden. Laat slecht vermoeidheid signalen zien. </p><p>Ik heb t boek droomritme. En hierin aan t lezen maar heb t gevoel dat ik al die dingen al doe. </p><p>Ik weet t t echt niet meer.  Ze sliep ik de nacht nog wel goed maar komt nu steeds eerder. Voorheen half 7 7 uur. Toen half 5 5 uur toen 4 uur en vanacht was t 3 uur. </p><p>T gaat mij niet om dat ze zo vroeg komt maar meer dat ze erg onrustig is in haar slaap. Ze ligt nog bij ons op de kamer. </p><p>Ik geef bv en ze krijgt zoveel ze wilt.  Laatste voeding is rond 22.00 22.30. En krijgt ze uit de fles. Ik heb ook niet t idee dat t aan voeding ligt. Ze vind slapen gewoon heel moeilijk. </p><p> </p><p>Wat we nu doen is haar in de kinderwagen leggen en wiebelen dat werkt. Maar ja dat is niet een oplossing voor lange termijn.  Wie o wie herkent dit en heeft advies tips </p>

Dit klinkt wel heel bekend! Onze zoon is ook 13 weken en heeft sprong 3 al achter de rug, precies hetzelfde wat jij zegt.
Onze zoon slaapt al vanaf week 3 in een Puckababy slaapzak, inbakeren wilde hier ook niet. En in de puckababy kunnen ze wel bewegen, maar zijn er geen wapperende handjes.
Het onrustige en huilen moet je echt doorheen, is best pittig, maar het wordt echt beter! Wij hebben sinds deze week een heel vrolijk en gezellig kereltje in huis, alleen tussen 18:00u en 20:00u vaak even jengel/huil uurtjes.. 
Wat ik ook doe is af en toe mijn moeder of schoonmoeder te vragen om even te "helpen" die staan er wat nuchterder in (wij hebben hormonen en slaaptekort?) En die kunnen eventueel helpen om de rust weer een beetje terug te krijgen.
Maar hier is de Puckababy echt een wondermiddel!!

Sprong 3 is heel heftig! Ik heb heel wat keren in het donker op de kamer van mijn zoontje gezeten tot hij sliep. Onze wieg staat op wielen dus ik bleef heen en weer rijden tot hij sliep, zelfde wat jij doet met de kinderwagen. 
Je doet het goed! Het gaat over, echt waar. Laat je niet gek maken of opjagen. Er is denk ik niet veel anders aan te doen dan wat je al doet, aanleggen, troosten, regelmaat, bij je houden.. Je zou een draagzak/draagdoek kunnen gebruiken zodat je zelf aan dingen toekomt. Wat ik overdag deed/doe als het slapen niet wil is allemaal kussens op de bank om me heen verzamelen, eten drinken en afstandsbediening binnen handbereik en kind aan de borst laten slapen terwijl ik zelf series kijk of iets ga lezen. Ik vind dat fijner dan steeds heen en weer te moeten lopen om te troosten. Maar ik weet niet of jouw meid zich in slaap laat voeden..? 
En verder hulp vragen van je omgeving. Iemand anders laten lopen met de wandelwagen, zelf leuke dingen blijven doen zonder baby. Dan houd je het beter vol. 
Sterkte en succes. Hooguit een paar weken, dan is het weer voorbij.. ☘️

We hebben ook geprobeerd om de handjes in de slaapzak te doen. Daarin kan ze ook dus wel bewegen. Maar hier werd ze ook overstuur van. Als ze relax is slaapt ze met de handjes in de lucht.  
De tips van jezelf nestelen op de bank doe ik ook welleens maar dat kan niet dag in dag uit.  
Mijn schoonmoeder is erg druk en daar komt zee altijd overprikkeld vanaf... dus tjaa dat is niet handig.  Mijn moeder kan niet vaak oppassen vanwege gezondheids redenen helaas.  
Gisteren uit geweest met een vriendin dat was wel fijn. 
Fijn om even te lezen dat jullie je herkennen en t beter wordt

Ja als ze al zo onrustig is en dan moet wennen aan de armpjes ergens in, snap ik dat ze er van overstuur raakt. Dus dat is dan voor nu geen optie.. Onze zoon is vanaf het begin al heel druk met zijn armpjes, dus hij is het vanaf toen ook al gewend (al wordt hij er echt nog wel eens boos om?)
Oh dat is vervelend van je (schoon) moeder, hopelijk heb je iemand anders, of natuurlijk je man of vriend, die je even de tijd voor jezelf gunt en geeft.?
En hou jezelf voor dat het gewoon een fase is, het wordt echt beter en dan heb je weer een heerlijk kind?

Succes ermee!!

Als ik je verhaal zo lees, kun je niet meer doen dan dat je nu al doet. Je doet het echt wel goed. Dit is echt een gase waar je doorheen moet helaas. 
Mijn zoontje heeft het ook gehad rond die leeftijd. Is echt n hele heftige periode, dus ik snap je heel goed! Ik liep toen op een gegeven moment ook op mijn tandvlees. Maar.....! Het wordt echt beter! Ik weet t, iedereen zegt dat en je gelooft t op dat moment niet, want WANNEER is dat dan?? Helaas... daar is geen echt antwoord op, want ieder kindje is weer anders.
Dus tips... nee, noet echt. Wel opbeurende woorden dat je echt even moet volhouden en ee even doorheen moet! Je hebt er dalijk zo’n ander kind voor terug! 
Ik noemde het toen de afsluiting van de lastige eerste 3 maanden waar iedereen t altijd over heeft, hihi.
Voor nu: heel veel sterkte en succes! You can do it! Just like all the other moms!! ????

Thanks voor jullie reacties. Ik sta onder spanning voel me soms net een trekpop. Mijn baby heeft mij nodig, mijn man wilt een gezellige avond en ik ik wil slapen en even niet met mijn baby of man bezig zijn.  Even tijd voor mij zelf. Mijn man vind dan weer omdat ik nu nog verlof heb dat ik tijd genoeg heb en snapt soms de rommel niet. Als ik t probeer uit te leggen dan krijgen we een discussie. Kwestie van allebei moe en niet goed luisteren. 
Omdat de baby toch die aandacht eist en ik niet op haar wil mopperen. Mopper ik op mijn man. Zeg daarna wel sorry. 
Het is niet zo dat hij niet mee helpt maar ik verwacht soms meer van m. Dat komt omdat ik de lat bij mezelf hoog leg. 
Ik voel me ook schuldig naar mijn meid ze ligt nu alleen te spelen. Terwijl ik normaal mee doe. Ik heb er totaal geen zin in.  Weet niet wat ik moet vertellen of met haar moet doen.  En kijk al op tegen t volgende slaapje.  
Mijn man is voetballen. 
Ik weet dat t een fase is en t beter wordt. Alleen heb ik daar nu niks aan haha.  Wel fijn om te lezen dat meerdere hier zo n last van hebben of hebben gehad... ik moet de spanning kwijt zien te raken dan kan ik er weer tegen aan. 

Thanks voor jullie reacties. Ik sta onder spanning voel me soms net een trekpop. Mijn baby heeft mij nodig, mijn man wilt een gezellige avond en ik ik wil slapen en even niet met mijn baby of man bezig zijn.  Even tijd voor mij zelf. Mijn man vind dan weer omdat ik nu nog verlof heb dat ik tijd genoeg heb en snapt soms de rommel niet. Als ik t probeer uit te leggen dan krijgen we een discussie. Kwestie van allebei moe en niet goed luisteren. 
Omdat de baby toch die aandacht eist en ik niet op haar wil mopperen. Mopper ik op mijn man. Zeg daarna wel sorry. 
Het is niet zo dat hij niet mee helpt maar ik verwacht soms meer van m. Dat komt omdat ik de lat bij mezelf hoog leg. 
Ik voel me ook schuldig naar mijn meid ze ligt nu alleen te spelen. Terwijl ik normaal mee doe. Ik heb er totaal geen zin in.  Weet niet wat ik moet vertellen of met haar moet doen.  En kijk al op tegen t volgende slaapje.  
Mijn man is voetballen. 
Ik weet dat t een fase is en t beter wordt. Alleen heb ik daar nu niks aan haha.  Wel fijn om te lezen dat meerdere hier zo n last van hebben of hebben gehad... ik moet de spanning kwijt zien te raken dan kan ik er weer tegen aan. 

Terug
Bovenaan