Baby is te klein

hallo,
 ik moest vandaag voor controle naar de verloskundige.
Een groeiecho. Nu blijkt ons kindje 2,5 week achter te lopen op schema en ik heb weinig vruchtwater en veel kalk in de placenta. Wie heeft dit ook?
Ik maak me een beetje zorgen om de baby.
Ze zei er ook bij dat ik niet meer thuis mag bevallen
dikke tegevaller dus...

damam

hai,
Hier een baby op "maat" , maar wel een meelevende mama. Jammer ook dat het dan ineens niet loopt zoals je gehoopt had. Ik kan me ook voorstellen dat je je zorgen maakt.
Gelukkig ben je in goede handen in het zh en houden ze jullie in de gaten. Probeer maar er maar op te vertrouwen dat het goed komt,
Liefs Soela

Dat van dat kalk heb ik ook. Alleen zeiden ze bij mij niet wat dat te betekenen had, en in het ziekenhuis bevallen deed ik toch al, dus daar zeiden ze ook niets over.
En dat je kindje wat kleiner is en achter ligt hoef je je denk ik niet al te veel zorgen over maken, er zijn nu eenmaal grote en kleine babies, en als het echt zorgwekkend was, moest ook jij wel blijven en mocht je echt niet naar huis!! Heb maar lekker vertrouwen in je kindje en doe lekker rustig aan voor zover dat mogelijk is!!!

Sterkte en een dikke knuffel, Hilma.

Hoi Damam,

Ik snap dat je ongerust bent, maar vaak zijn dit soort "metingen" loos alarm. Misschien zijn jij en je man ook niet zo groot en heeft het kindje jullie bouw? Of misschien komt er nog een groeispurt aan.
Kalk in de placenta zegt me niks.... Wat zei de vlk daar dan over?
Gelukkig houden ze je baby goed in de gaten, nu maar afwachten wat ze woensdag gaan zeggen!

Groetjes,
RV

Ik moest wel blijven om die reden. Maar ik ben het er eigenlijk niet mee eens. Ik heb afgelopen 2 weken al heel wat bevallingen (beginnnetjes ervan) mee mogen maken. En ik heb veel kindjes (smelt) mogen bewonderen. Maar ze waren allemaal licht. Tussen de 2 kg en 2800 gram. En dat met een zwschap van 39/40 weken. Mijn kindjes zijn nu 2 kg bij ruim 34 weken. Dus het hangt er echt vanaf wie meet, komt echt heel nauwkeurig. En bij ons in de familie heeft iedereen een klein hoofdje, maar dat wordt wel meegenomen in de berekening.....Dus ik heb erg mijn twijvels bij al die metingen en uitspraken van de verschillende gyns.
Als het kindje het maar verder goed doet. Gewoon bijft groeien, ook al is het voor de statistieken wat aan de kleine kant. Ik geef ze wel gelijk dat het een ziekenhuis bevaling zou moeten zijn, voor het geval dat.....
Tegen mij hebben ze bij de vorige ook gezegd dat ie klein was, ook gezien de grote (klein dus) van mijn buik. Vervolgens was meneer wel 3800 gr en 52 cm. Dus.......

Blijft een punt van discussie, zou me er niet te veel zorgen over maken .Doe ik ook niet (meer). Alles zag er bij de echo's en dopler testen goed uit, daar vertrouw ik maar op, toch???????
Laat je niet onzeker maken, want dat gevoel kan je overbrengen op de kleine. Geniet voor zolang het nog duurt, want de tijd gaat zo snel!!!!!

Heel veel succes
liefs Bertine

Hoi hoi

Hier nog 1 met een te klein kindje, ik heb a.s donderdag een echo en onderzoeken om te kijken waar het vanaf komt.
Ik maak me nog steeds zorgen, maar weet ook dat ik er op dit moment niks aan kan doen, dus hou ik mezelf maar rustig, anders gaat het niet goed ;)
Ik wil je veel succes wensen, en we lezen hopelijk morgen goed nieuws!

LIefs

iederen succes en hopelijk gaan de kleintjes nog goed groeien.
hier juist he toomgekeerde, ik krijg een lange dame. geen 9 ponder want mijn buik is niet dik, maar ze ligt wel voor qua lengte.

Terug
Bovenaan