Baby kan niet meer ademen

Hallo,


Onze dochter is nu 5,5 week oud (14-03-2012 geboren)
toen ze ongeveer een week oud was stopte ze ineens met ademen, werd helemaal rood
en trok heel haar lichaam strak (net een plank zo stijf) je zag gewoon dat ze geen lucht kon krijgen
ook haar oogjes draaiden helemaal weg, mijn man heeft toen de vinger in haar keel gedaan
toen begon ze heel hard te huilen ze was erg geschrokken, we hebben toen meteen de verloskundige gebelt
deze is langsgekomen en heeft haar hartslag en longen naar gekeken dit was allemaal goed, toen zei ze
dat het normaal was dat een baby soms stopt met ademen dat je ze dan moeten laten schrikken dat
ze dan weer gaan ademen doordat baby's soms gewoon vergeten te ademen.
Nu hebben we gisterenavond weer hetzelfde gehad alleen duurde het nu wat langer.
ze lag heel rustig op het verschoningskussen was haar pyama aan het aandoen toen ze weer ineens helemaal
rood werd en weer geen lucht kreeg je ziet aan haar gezicht dat ze wegvalt zeg maar haar ogen draaide weer helemaal weg
en alles voelt dan heel hard aan van haar lichaam, heb ik de dokterspost gebelt en kon ik langskomen, de mevrouw aan
de telefoon zei dat het idd vaker voorkomt dat een baby "vergeet" te ademen maar dat ze dan niet hard worden en ook niet wegvallen
met de ogen toen ik bij de dokter aankwam zei hij weer dat dit wel heel vaak voorkomt maar hij kon me niet
vertellen wat het precies is waar het door komt en hoelang het kan duren dat een baby hier last van heeft.
Mijn man en ik zijn van mening dat hier veel meer aan de hand is omdat we zelf zien dat onze baby
niet zomaar stopt met ademen ze kan gewoon niet meer ademen op dat moment. We zitten echt met onze
handen in de haren want we zijn zo bang dat ze straks echt geen lucht meer kan pakken en we haar verliezen
maar niemand neemt ons serieus hebben wij het idee. Mijn man denkt zelf dat er misschien iets niet goed is
bij haar slokdarm. Heeft iemand hier misschien ook ervaring met hetzelfde wat wij nu meemaken? of misschien weet wat het zou kunnen zijn?
 
hoi wendy

heftig verhaal zeg zou ook bang zijn hoor maar als ik het zo lees het eerste waar ik aan denk is epilepsie maar ik ben geen arts,

hoop dat je snel genoeg duidelijkheid
 
Heftig verhaal hoor. Ik heb geen idee dus kan je daarmee niet helpen. Maar als ik jullie was zou ik huisarts of andere huisarts of cb gaan want er is iets gewoon niet goed en dat moeten ze serieus nemen. Jullie lijden er nu ook onder want ik denk dat jullie niet rustig slapen met het idee van het kan zo weer gebeuren.
Mijn advies is bel huisarts (huisartsenpost stuurde mij met dik 40 graden koorts 's avonds laat met een baby van 8 dagen in de auto om langs te komen wat ik dus niet gedaan heb want kon niet op me benen staan)
Of ga naar het cb en zorg dat ze je kindje onderzoeken. Heel veel sterkte en hopelijk weten jullie snel wat er aan de hand is.
 
pff dat is echt eng! stel je voor dat het 's nachts gebeurt... Maar om dat te voorkomen kun je zo'n matje onder het matras leggen. Weet niet of je het kent, maar die geeft een alarm af als een baby niet meer ademt. Is denk ik goed voor jullie geruststelling.. Ik vind het een beetje klinken als epilepsie, die mensen worden ook strak en draaien met de ogen. hoe stom het ook klinkt, probeer het te filmen desnoods met je telefoon als ze weer een aanval heeft. Misschien grijpen de artsen dan wel in, als ze zien hoe het eruit ziet.
Mij is altijd verteld, ook door de verloskundige, als je als moeder voelt dat er iets mis is.. dan is dat meestal ook zo. Laat je niet afschepen met van die stomme geruststellingen. Want het is wel jullie kindje!!
 
Wat ontzettend eng voor jullie moet dit zijn, vreselijk. En net als de moeders vind ik dat ze jullie niet zo mogen/kunnen afwimpelen. idd, baby's vergeten soms te ademen. Maar als ze dat in twee korte tijd doet lijkt me vreemd. ( maar goed, ik ben geen arts). Ik heb wel zelf epilepsie en idd hoort het weg draaien van ogen, verkrampen of juist stuipen er vaak bij. Of ik dan stop met ademen bij een aanval weet ik niet, ben dan zelf al bewusteloos. Ik zou ook vd huisarts een doorverwijzing naar een KA "eisen". Hem/haar ook heel duidelijk maken dat als hij niet mee werkt jullie hem/haar verantwoordelijk stellen als er iets mis gaat. Anders idd een andere HA zoeken. Ik hoop voor jullie dat het niet nog een keer gebeurt, maar als het wel gebeurt zou ik direct 112 bellen, ook als ze dan al weer bij is. Ze komt dan bij de spoed eisende hulp en dan moeten ze wel dingen uitzoeken. Maar ik hoop vooral voor jullie dat het gewoon niet voor komt! Een senso-matrasje geeft wel een veilig gevoel en een beeldbabyfoon kan jullie mss ook helpen. Heel veel sterkte!. Laat je nog eens weten hoe het gaat?
 
Wat een eng verhaal! Ook mijn eerste ingeving is epilepsie, ik zou me opdrinken bij de HA of het ziekenhuis hoor, dat ze er eens goed naar kijken. Eventueel een tijdje ter observatie opnemen en aan monitoren leggen, want dit klinkt niet goed.

Veel sterkte ermee!
 
Hoi hoi allemaal
dankjewel voor jullie berichtjes, ik zei ook meteen tegen mijn man dat ik aan epilepsie dacht maar de meeste mensen zeiden hier dat er dan ook schuim enzo uit haar mondje moest komen maar heb even zitten google en daar staat echt precies bij epilepsie bij baby's mijn verhaal uitgelegd precies wat onze Noa heeft. Ga morgenvroeg meteen de huisarts bellen en sta erop dat ze ons doorverwijzen! Houd jullie op de hoogte! Groetjes wendy
 
Terug
Bovenaan