Baby kan niet meer ademen

Epilepsie bij baby''s schijnt zich heel anders te manifesteren in het begin. Maar alsnog zou ik niet eens meer wachten op een volgende keer, maar direct een kinderarts raadplegen. Als je huisarts niet meewerkt gewoon het ziekenhuis zelf bellen. Ons zoontje heeft het in het ziekenhuis gehad en ik dacht ook aan epilepsie, maar dat bleek het niet te zijn. Hij was heel ziek van een infectie (waarvoor hij dus in het ziekenhuis lag) en door alle medicijnen, kreeg hij ook dit soort aanvallen. Maar jullie meisje is voor de rest helemaal gezond begrijp ik uit je verhaal. Dus daar kan het zeker niet van zijn. Ik heb de huisarts ook weleens overgeslagen hoor. En anders naar de EHBO-post van het ziekenhuis en zeggen dat ze het weer had. Dan wordt je direct geholpen. Nadeel is dat ze haar waarschijnlijk wel opnemen dan. Maar dan gaat alles wel in sneltreinvaart.
 
Hoi Wendyg,

Leest je berichtje vandaag. Wat heftig zeg, het lijkt mij ook dat er meer aan de hand is. Hoelang duurt zo'n 'aanval'?
Epilepsie heb je in veel verschilllende vormen, je hoeft niet helemaal weg te vallen en schuim op de mond te krijgen... Heeft ze ook koorts als ze z'n aanval krijgt? Merk je van te voren iets aan haar?
Heb je ondertussen al meer duidelijkheid?

Sterkte
 
Jeetje, wat heftig voor jullie.
Als je je niet goed voelt bij het verhaal van de huisarts, dan zou ik absoluut blijven aandringen op opname, hoor!

Onze zoon heeft iets dergelijks gehad toen hij 5 dagen oud was. De kraamverzorgster en vk hebben direct opname geregeld. Bleek niet veel aan de hand (gewoon af en toe zo overstuur dat hij stopte met ademhalen), maar het was erg fijn dat hij daar in goede handen was en we serieus genomen werden.

Blijven langsgaan als je het niet vertrouwd. Sterkte!
 
Mijn dochter heeft ook zoiets gehad, maar dat was altijd in de maxi cosi en meer uit angst dat ze dan stopte met ademen en alles helemaal aanspande.

Ze werd inderdaad ook helemaal rood/paars.
Vaak dat kids stoppen met ademen uit enthousiastme of angst of iets! Blazen in het gezicht helpt altijd direct!

Als je het zelf niet vertrouwd zou ik gewoon stappen ondernemen! en mocht het achteraf niks zijn beter dan maar! Je zit ook zelf met het gevoel en een mama onder stress is ook niet fijn! dus gewoon eisen dat er even naar word gekeken!

Succes meis!
 
Wij hebben dit ook een aantal malen met onze dochter meegemaakt.

Ze was naar adem aan het snakken, werd helemaal rood, en er liep slijm uit haar mond.
Het leek ook alsof ze constant aan het slikken was. Mijn vriend heeft ook een keer z'n vinger in haar mondje gedaan, hij dacht dat er iets haar luchtweg blokkeerde. Dit hielp niet, overeind gehouden en op de rug kloppen, hielp niet. In haar gezicht blazen hielp niet.. Radeloos waren we.. totdat het op een gegeven moment over was.
(dit was wel de ergste aanval hoor, was blij dat ik niet alleen was.. ze was ook ongeveer een week of 5..)

Daarna huisarts gebeld, die zei dat we Nutriton in de voeding moesten doen. Ik geloofde niet dat dit DE oplossing was, dus heb ik de poli van de kinderafdeling gebeld (ze heeft de eerste 2 tot 10 dagen van haar leventje in het ziekenhuis gelegen vanwege infectie). Die zeiden hetzelfde..

Dus toch maar gedaan, en het hielp! Ze heeft daarna nog 1 of 2 keer kleine "aanvallen" gehad.
Uiteindelijk heeft ze tot de 6 maanden ongeveer Nutriton gekregen.

Nu nergens geen last meer van, ze is 15 maanden.
 
Klinkt niet goed, ga naar de kinderarts of de huisarts als je het niet vertrouwd en bel de volgende keer als het 's avonds gebeurt de huisartsenpost. Wij zijn geen medici maar het klinkt als dat er misschien meer aan de hand is dan even vergeten adem te halen
 
Hallo wendy  kan ik met jou in contact komen aub? Onze baby heeft precies wat jij omschrijft. Weet jij wat het is en hoe het heet? Het is echt heel eng wat er gebeurd maar ik kan nergens vinden wat het is. Ik ben heel benieuwd of jullie er achter zijn gekomen wat het is. Groet elise
 
Terug
Bovenaan