Baby kleding

Wij hadden 1 pakje maat 50 en een gekregen toch maar bewaard. Baby klein en dus maat 50 aan, voordat de andere kleertjes binnen waren moeten omkleden en nu dus wel veel "eerste fotos" in een lelijk pakje. Achteraf spijt van, als je de uitgaven van het afgelopen jaar ziet had dat ene extra pakje in maat 50 het verschil niet gemaakt ?

Dus zou 2 pakjes in 50 doen. 

Misschien heb je vrienden/vriendinnen waar je een pakje maat 50 van zou kunnen gebruiken? Dat heb ik ook gedaan. En bij de zeeman heb je goedkope kleertjes, kun je ook nog een of 2 setjes maat 50 kopen. Verder maat 56. Daar zitten ze toch een paar weken in.

Hoe groot schat de vk je baby in? Ik ben begin november uitgerekend en ik heb al setjes maat 56 in huis omdat het kindje dat op een gegeven moment wel aan zal kunnen. Heb nog nooit gehoord dat een newborn een grotere maat dan dat had. ?
Ik wacht met kopen van maatje 50 op de inschatting van mijn vk (en die koop ik net voor of tijdens mijn verlof). Je weet gewoon niet welke groeispurt je in de laatste weken nog hebt!

Ik had 2 setjes in maat 50 en de rest in 56. Achteraf had ik liever 4 setjes gehad. Onze zoon woog 3575 bij de geboorte en hij heeft maat 50 2-3 weken aan gehad. Maar koop er zeker niet te veel in maat 50 als je een kindje met een gemiddeld gewicht krijgt.

Ik had in eerste instantie niks in maat 50. Met het idee: dan slaan we eerst de mouwen en pijpen een beetje om. Maar tijdens de zwangerschap bleek mijn kindje vrij klein. Toen 2 setjes aangeschaft. Dat bleek wat weinig, maar ik kon van een vriendin kleertjes maat 50 lenen, dus heb zelf niet meer in maat 50 gekocht. Mijn kindje heeft een week of 3-4 in maat 50 gezeten

Op marktplaats of andere app of kringloopwinkel kun je ook heel goedkoop bijna nieuwe kleertjes vind n in kleine maatjes. Is allemaal nog heel mooi, want ze hebben het maar kort aan.

Ik zou de groei echo even afwachten. Het is een schatting, maar je kunt bijv. 2 pakjes maat 50 in huis halen en daarna bij kopen als 56 veel te groot is. Dat was bij ons ook zo en na een paar spuitluiers en spuugbuien hadden we aan 3 setjes kleren echt niet genoeg. Dus hebben uiteindelijk een stuk of 6 setjes maat 50 gehad + nog wat jurkjes, want zomerbaby. Ze is nu 5,5 week en gaan langzaam naar maat 56. Dat is nog te groot.

Terug
Bovenaan