Baby kleding

Hallo allemaal

Ik ben zwanger en ben al vast bezig met de kleding uitzet van de baby.
Op je uitzetlijst zie ik staan 3 rompertjes, terwijl ik ook wel eens lees dat de baby 7x per dag verschoond moest worden.
Hoeveel rompertjes en kleding setjes hadden jullie/wat raden jullie aan?
Als het niet nodig is, wil ik liever niet elke dag hoe en te wassen en spaar ik het liever op totdat de wasmachine vol is.
Al vast bedankt voor de reacties.

Groetjes Isabella

Ik reken telkens op een tiental rompertjes per maat. Heb ik wat speelruimte ivm wassen ?. Het hangt natuurlijk ook wat van je kindje af. Wij hadden een spugertje wat vaak 2 of meer truitjes en rompertjes per dag betekende. Even goed is dat niet zo. Mijn zus kan haar zoontje gerust enkele dagen op rij hetzelfde truitje aandoen. Qua truitjes had ik er geloof ik 6 om te beginnen, plus enkele t-shirts met lange mouwen. Maar misschien heb je dus zoveel zelfs niet nodig.
Van maatje 50 en 56 had ik wel minder rompertjes in huis gehaald. Een stuk of 5 per maat geloof ik. Maatje 50 heeft onze meid zelfs nooit gedragen en maatje 56 was ze ook snel uit gegroeid. Rompertjes kregen we ook vaak van kraamvisite en zijn snel bijgekocht indien nodig.

Verschonen gaat om de luier. Je hoeft niet de hele baby iedere keer te verkleden. Alleen bij ongelukjes en spuugjes. (Spugen doet de ene baby meer dan de andere.)
Wat echt overbodig is, is een aankleedkussenhoes. zonder hoes is het kussen goed schoon te houden.
Ook zijn baby's met gewone handdoeken prima af te drogen, badcapejes zijn wel schattiger natuurlijk.
Met een hydrofiele doek in bed onder het hoofdje, hoef je minder vaak het bed te verschonen, alleen de doek na kleine spuugjes.

7 keer per dag? Nou ik weet niet wie dat heeft bedacht maar ik trek mijn baby maar 1x per dag schone kleding aan. En dat was bij mijn zoon ook zo. Hooguit dat ze een keer over de luier poepen, doorlekken of spugen maar dat is ook niet dagelijks laat staan 7x. 
3 is zeker te doen. Al zou ik voor de zekerheid iets ruimer zitten want tijd voor de was heb je niet altijd. 
Maak vooral gebruik van bundels op Facebook en vinted. Scheelt je een hoop geld gezien ze er in een maand uit zijn gegroeid in het begin. 

Ik had zeker wel tien rompertjes, met zo'n overslag om het aankleden makkelijk te maken. Tip: op Marktplaats verkopen mensen vaak hele pakketten amper gedragen babykleding. Scheelt een hoop geld en je bent meteen klaar. 

Overslag, ben ik echt de enige die daar een bloedhekel aan heeft? Wat een drama en gepruts en gedoe en gedraai van je baby. Normale romper hup over het hoofdje en klaar ? 
maargied daar ging je vraag niet over. Ik had ook zeker wel 10 rompers per maat. Krengen kosten geen drol. En ik hou er van om ook zo min mogelijk wasmachines te draaien, en voor zo'n trommel vol zit met die kleine maatjes. 

Nee hoor Ananassa ik vind ze ook niks. Doe mij maar gewoon normale rompers voor over t hoofdje. Die armpjes half breken omdat je t als jasje aandoet.. die overload aan knoopjes, nee bedankt. 
Ik zou ook zeker 10 doen. Oudste heeft nooit een druppel gespuugd, die kreeg om de paar dagen een schone aan. Deze baby spuugt na elke fles en veel spuitluiers, die moet ik soms 3x per dag omkleden. Het hangt echt van t kindje af. 

Terug
Bovenaan