Baby kleding

Ik had er aan 3 niet genoeg gehad met de oudste, die spuudge heel veel. De jongste kon zo 2/3 dagen hetzelfde setje kleding aan. 
ligt dus erg aan het kindje. Je kan met 5 beginnen en zien of je wat tekort komt?

Hetzelfde geldt voor de maat. Mijn dochters groeien totaal anders. Eerst had ik een reuzinnetje die maat 50 nooit gepast heeft en met 3 weken al in maat 62 zat, en met dezelfde sneltreinvaart door alle maten heen vloog. 86 toen ze 11 maanden was. 
Nu heb ik een heel normale baby. 50 1 maandje, 56 2 maandjes, 62 2 maandjes, 74 nu met 9 maanden nog steeds. De seizoenen lopen nu al scheef, en ik ga kleertjes van de oudste vanaf nu wat minder kunnen gebruiken denk ik. 
Maar het advies koop geen 50.... ik denk dat dat voor mij nog steeds wel geldt. Ik heb voor de jongste 2 pakjes maat 50 even gauw bij de hema laten halen. Dat heb je zo gedaan. En best veel babies passen die maat wel nog een tijdje, maar veel babies ook niet. 

overslagrompers vond ik wel heel fijn. Een ding over dat wiebelige zachte hoofdje heen? brrr... en mijn oudste gilde het uit als er wat over haar hoofd moest. Ik heb nooit lange mouwenrompers, ook niet in de winter. Dat gepruts om een slap babyarmpje erin te krijgen.... nope! 

Voor afdrogen vond ik XL hydrofielen heel fijn, en die gebruik ik voor mijn peuter nog steeds. Inderdaad geen aankleedhoezen als je er zoeen heeft die veel spuugt of steeds zn plas/poep laat lopen bij het verschonen. Mijn jongste doet dat een stuk minder, dus nu gebruik ik ze wel. 

Ik heb ook altijd een extra slaapzak en 2 extra sets beddengoed, ivm spugen/doorlekken enzo. 

Ik gebruik voor die eerste maanden veel boxpakjes, en dan liever een dikker boxpakje dan een dunne en een vestje, geprop. 

Als je een mammaplakker krijgt kan een draagdoek/draagzak heel fijn zijn. Voedingskussen gebruikte ik bij de oudste niet, het werkte gewoon niet. liever een stapel bankkussens. Bij de jongste werkte het wel, en toen juist heel veel gebruikt. 

Mijn punt: alles verschilt zo per baby en per mamma. 

Oh en ik heb veeeeeel meer hydrofielen dan 12. De oudste gooide halve flessen eruit. Al snel bleek dat we er veel meer nodig hadden. Ook in de eerste 3 maanden met de jongste gingen we er wel snel doorheen, gewoon omdat ik ze overal gebruik. in bed, cosleeper, wandelwagen, box. Voor spuug, tijdens het verschonen, als zomerdekentje, tijdens het spelen, rond het badderen, om de kruiken heen. Hele handige dingen. 

Terug
Bovenaan