Baby koud snachts

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ons meisje heeft het nu al echt heel koud snachts. Ze word hierdoor steeds wakker. Ik geef haar een romper aan met een badstof pyjamatje voor de winter. Ze heeft hier de 4 seizoenen slaapzak van puckababy ook al over aan. (De wintervariant). Hier overheen heb ik nog een dekentje liggen. En nogsteeds heeft ze het koud.... laatst voelde ze helemaal koud en ook aan de beentjes. Dan neem ik haar even bij ons in bed, met slaapzak onder ons dekbed tot ze opgewarmd is en leg ik haar weer terug en slaapt ze weer een paar uur verder. Het is nu nogsteeds 22 graden bij haar op de kamer dus ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nogmeer kan doen. Vooral als ik denk aan hoe ik het ga oplossen als het écht koud gaat worden. Wat als het straks 10 graden vriest? Om elke nacht de verwarming aan te zetten op 24 graden vind ik wel een beetje gekkenwerk. (Als dit echt nodig is zal ik het wel doen maar ik vroeg me af of er andere opties zijn, slapen met verwarming aan is ook weer niet goed). Een dekbedje wil ik zelf niet ivm veiligheid. Ze is sinds vorige maand 1 jaar. Hebben jullie tips?</p><p>Gr zv</p>

Hoi heb je haar weleens getemperatuurd om te kijken of ze ook een onder temp heeft! Mijn zoon slaapt met 22 graden nog met een dunne pyjama en zomer slaapzak van 4 seizoenen bag. HJ is bijna 2,5. Hij voelt overigens ook vaak koud aan maar hij heeft het niet koud! Of zegt ze zelf dat ze het koud heeft? Kan ook een manier zijn om lekker bij mama te liggen!

Nee. Temperatuur is dan vaak onder de 36 graden. Laatst was het 35,4! Ik schrok daar best wel van. Het was toen super warm en 30 graden op haar kamer. Ik had haar in een pyjamatje en zomerslaapzak in bed liggen. Ik heb toen de huisartsenpost gebeld snachts omdat ik dacht dit kan toch niet goed zijn en vroeg me af of er iets anders aan de hand kon zijn. Ze zeiden dat ik haar gewoon te koud had aangekleed en moest toen n uur met deken op de bank gaan zitten met haar en daarna nog eens meten. Als de temp gestegen was naar normale temp dan was het goed en anders moest ik terugbellen. Toen was de temp na een uur weer 37.2. Toen vond ik het ookal een raar idee om haar de herfst slaapzak aan te doen van Puckababy.... maar ze heeft het dus wel echt koud

WoW dat is wel heel laag. Nu weet ik dat iedereen nachts afkoeld maar zo laag niet. Misschien past die temperatuur bij haar of toch eens kijken of je dit met kinderarts of cb kan bespreken. Had ze dit afgelopen winter ook ?
zou fijn zijn als je zeker weet dat er niks met haar is want dan weet je gewoon dat je haar lekker dik Kunt inpakken! Van ergopouch heb je trouwens slaapzakken met een tog waarde van 3,5! Die zijn nog een stuk warmer

Ja daarom! Idd misschien even met de kinderarts bespreken ja.. vorige winter is ze in september geboren en toen had ze hier geen last van. Toen sliep ze ook nog altijd onder een dekentje maar omdat ze die nu van zich aftrapt en ook soms zomaar met dr hoofdje aan de andere kant van t bed ligt ben ik toen overgestapt op een slaapzak
Ja vandaar dat ik toen ook de huisartsenpost gebeld heb. Misschien nog eens naar de huisarts om het zeker te weten maar ik verwacht dat zij dan ook wel alarm hadden geslagen eigenlijk. 
Oke.. dan zal ik daar eens voor gaan kijken. Bedankt voor je tip!

Hey, 
Is het niet een idee om een kruikje bij haar in bed te leggen. Dan hoef je haar misschien minder warm aan te kleden, maar heeft ze het wel langer lekker warm. Want als ze naast jou in bed ligt ben jij eigenlijk haar kruik. 
Sowieso zou ik het met een arts bespreken, aangezien ze nu al in de winterkleding slaapt, terwijl de temperaturen er niet naar zijn.
Succes!

Heey kruikje kan ik idd wel weer gaan proberen. Dokter heb ik al gesproken en die zegt dat het niks raars is. Ene kindje heeft t nou eenmaal sneller koud dan n ander. Dus zijn advies is dikker aankleden
Ik denk idd dat ik vanavond het kruikje maar weer in bed leg.

Bedankt!

Terug
Bovenaan