Baby kreunt en perst in slaap

Ik herken het allemaal. Het kan duiden op reflux of allergie, maar het kan er ook bij horen. Bij onze oudste zoon was het wel degelijk lactose intolerantie. Bij mijn jongste is het er ook, maar veel minder. Mijn jongste zat na 6 weken volledig aan borstvoeding en ik merk dat het veel lekkerder “valt”. De geluiden zijn minder geworden en de krampjes en boertjes zijn ook minder erg. Het klotsen van de melk neemt ook af als het goed is als het maagklepje beter gaat sluiten. Zo niet, dan is er wel mogelijk reflux. Echter heeft 80% van de babies in de eerste weken reflux. Reflux is pas een probleem als je kindje niet goed groeit of slaapt. Mijn oudste was een gelukkige reflux baby die goed groeide en redelijk sliep. Bij de jongste is het al bijna weg met 9 weken. Dus het is ook nog lastig te zeggen hoe het zich gaat ontwikkelen. Mijn advies is luister naar je intuïtie. Maak je je echt zorgen, laat het onderzoeken en laat je niet afwimpelen met “kijk het maar even aan”. Wij kwamen pas na een jaar achter dat de reflux en andere klachten door lactose intolerantie kwam… dat had anders gekund!
 
Hi! Ons dochtertje had dit ook, volgens mij heel normaal. Wij hebben flessen gekocht van dr.Brown met Anti-reflux (zo’n groen ding erin). Wij hebben het idee dat het echt verschil maakt. Maak je niet te veel zorgen en blijf zelf rustig. Onze grootste les was (is) dat je je niet te snel moet laten gek maken door anderen. Succes ermee!
 
Heel erg herkenbaar !!!!
Wij zijn naar de osteopaat gegaan, hielp ons echt. Gaat nu vaker beter dan slechter. Hiernaast ben ik met een oordopje in gaan slapen zodat ik niets hoorde alleen z'n huilen ?.
 
Bedankt voor jullie reacties! Het is zo lastig, alle adviezen en alles wat je kunt googlen.. je gaat verschrikkelijk aan jezelf twijfelen. Inmiddels zijn we aan het kijken of het verborgen reflux is of een koemelkallergie. Consultatiebureau en de huisarts denken gelukkig heel goed mee!
 
Hey,

Mijn zoontje deed dat ook veel toen hij een paar weken oud was. Nu is het over. We zijn toentertijd naar een osteopaat geweest en die check dan even alles bij de kleine. Onze zoon bleek een blokkade te hebben in zn nekje waardoor hij zich ongemakkelijk voelde.. Dus hij sliep niet lekker. Na 3 bezoekjes was het verholpen!

Ik weet nog dat ik uit mezelf naar een osteopaat ging. Het cb adviseerde dat niet en die dacht meteen aan reflux, uiteindelijk bleek dit het dus niet te zijn geweest.

Succes ?
 
Terug
Bovenaan