Baby kus geven

Wat degene hier boven zegt is precies wat ik ook dacht.  Geldt dit trouwens voor de ouders van je partner en die van jou of?  Uiteindelijk kan je ook niet alles meer in de hand hebben denk ik. Straks gaat je kindje naar de opvang of naar school en zal hij/zij ook in aanraking komen met het speeksel van andere kinderen.. ;)

Ik snap bovenstaande berichten over keuzes maken wel maar ik zou het ook echt vreselijk vinden als mijn kindje op zijn mond wordt gekust door anderen, bahh..
Bij nichtjes pakte oma ook vaak een druif ofzo wat doormidden moet, om vervolgens de ene helft af te bijten en de andere aan het nichtje te geven. Zulke dingen vind ik echt smerig maar ik weet ook nog niet hoe ik dat ga doen ? Als ik er niet bij ben doen ze denk ik toch wat ze zelf willen.
En mijn opa en oma kusten mij ook altijd vol op de mond (ook blehhh veeg, veeg) en ik heb het overleefd ??

Hoi, ik begrijp best dat je dat niet prettig vind. Mijn moeder  heeft ons zoontje een keer op z'n mond gekust en ze rookt ? Toen heb ik wel even tot tien moeten tellen. Daarna heb ik het haar niet meer zien doen. Ze kust hem alleen op de wang. Wat m'n schoonouders doen weet ik eigenlijk niet. Ik denk dat kindjes al vrij snel laten blijken als ze dat niet willen. M'n zusje heeft toen ze 2,5 was m'n opa een keer een klap in z'n gezicht gegeven toen hij haar een kus wilde geven. Dat was toen een duidelijke boodschap ? Ze gaan vrij snel hun grenzen aangeven. Persoonlijk zou ik mij er niet genoeg aan storen om er wat van te zeggen. 
Maar...voorlopig is er nog corona, dus zou mij er niet te druk om maken ?

Ik geef je helemaal gelijk, ik wil het ook absoluut niet hebben! Mijn ouders zijn het er gelukkig mee eens, die vinden ook dat alleen ouders dat horen te doen. Mijn schoonmoeder hebben we er wel eens op moeten aanspreken ?

Oh ik zou dit echt niet willen hoor! Ik ben zelf opgevoed met dat je alleen elkaar op de mond kust als je een relatie hebt. Mijn ouders zouden dit dus nooit doen. Maar mijn schoonmoeder zie ik er wel voor aan. Denk dat ik mijn man er iets van zou laten zeggen. Het is zijn moeder, dus mag hij het gesprek aangaan. 

Jeetje, wij zelf kussen onze dochter niet eens op de mond...ik vind dat persoonlijk inderdaad iets dat bij een relatie hoort. (Ieder zijn ding dan natuurlijk) ze is opgevoed met kusje op de wang, handkus enz. Mijn ouders zag ik er niet voor aan dus daar niet eens iets gezegd. Bij mijn schoonouders 1x casual laten vallen toen ik net bevallen was, dus geen specifieke ‘waarschuwing’. Ze is nu 2 en ik zie ze altijd heel goed uitkijken dat ze echt op haar wang landden bij het dag zeggen. Wellicht kun je het ook casual brengen dat je er buiten corona ook helemaal niet van gediend bent dus blij dat je niemand hoeft te corrigeren? En zowieso: jullie beslissen in zo’n situaties gewoon, hetzelfde met eten of waar jullie grens ligt qua jullie kindjes gedrag. Niet dat ze bij oma wel lekker op de bank mogen springen van oma. Dat soort dingen mag wat van gezegd worden inderdaad. Succes alvast, ondanks dat corona nog wel even kan worden uitgemolken erin ??

Ik zou het ook gewoon een keer laten vallen, zoals bovenstaande zegt. Als je geluk hebt pikken ze het op en hoeft het geen discussie te worden. 
Ik ben zelf ook niet van op de mond kussen. Bij m'n oudste nooit gedaan en m'n jongste heeft het heel lang zelf gedaan. Dat vond ik eerst heel raar, maar ik ga een kind van 1 die met van die lieve smak kusjes aankomt daarin niet corrigeren. Hij zou het vast ook wel eens bij een opa of oma gedaan hebben, maar gelukkig zijn de opa's en oma's ook helemaal niet zo. Schoonmoeder vind het allemaal ontzettend vies, dus daar heb ik iig geen discussie over?

Terug
Bovenaan