baby mee op de fiets

Hoi,
Heeft er iemand ervaring met de Baby-Mee van Steco die je achter op de fiets kunt monteren en waar je dan de maxi-cosi op kunt klikken. Omdat onze Quinn in de zomer nog niet in een fietsstoeltje kan zitten leek me dit ideaal.
Ik heb de goedkoopste gevonden bij www.wielerwinkel.nl  voor 57,95 Euro en geen verzendkosten.
Graag jullie ervaringen.
Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01

Hoi,
helaas geen ervaring met de babymee, een fietskar is eventueel ook nog een optie?
Ik heb wel gezien dat ze op marktplaats aangeboden worden, maar dan moet het natuurlijk net in de buurt zijn.
groet van Else

Hoi Veerle,

Ik heb die dingen altijd zo eng gevonden..

Laatst had het bij ons zo gevroren dat he fietspad een ijsbaan was. Ik bracht mijn  zoontje (bijna 4) naar de peuterspeelzaal  en ben maar gaan lopen. Vorig jaar  ben ik (alleen) onderuit gegaan met  glad wegdek en daar behoorlijk veel last van gehad  aan mijn knie. Als je valt met je fiets kan jij je misschien wel opvangen, maar die kleintjes?   Er rijden tegenwoordig ook zoveel gekken op de fietspaden (met brommers etc of het mag of niet).

Oké misschien wat voorzichtig, maar ik zou het risico niet nemen. De fietskar zou wel ook mijn optie worden.

Groetjes, Nathalie

Hoi Veerle,

Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee, ik ben nu zwanger van de eerste. Maar  ik ken wel een aantal mensen die hun baby  met de maxi-cosi op de fiets  vervoeren. Ik weet niet welk systeem zij daarvoor gebruiken,  maar ik  heb geen negatieve dingen  erover gehoord.  Ik ga zelf ook zo n ding aanschaffen.

Over dat het gevaarlijk is, dat is volgens mij niet waar. Je kind zit in de maxicosi  hartsikke veilig. Als je valt, dan beschermt de maxi cosi aan alle kanten, je kind kan er met geen mogelijkheid uit vallen  ofzo!  Maak je daar  dus niet te druk om!

groetjes, Paulien          

Hoi,

Sorry, aan ervaringen kan ik je helaas nog niet helpen, maar die babymee die jij hebt gevonden is wel erg goedkoop! Goeie tip! Wij hebben geen auto en ook geen berging of iets in die richting, dus voor ons is dit ook een ideale optie. Bovendien vind ik een fietskar bij ons in Amsterdam een beetje eng. Zo'n ding hangt achter je dus je hebt geen zicht op wat ermee gebeurd. Met al die smalle straatjes lijkt me dat helemaal niks. En bakfietsen zijn wel weer heel erg duur...
Groetjes Judith

Je kunt ze ook huren bij www.babyrent.nl (hebben winkels in verschillende plaatsen zie site) Dan zou je eventueel kunnen kijken of je het wat vindt!
www.babyrent.nl ga naar het kopje verhuur en verkoop en dan naar overige!

Groetjes Sandra

Hallo Veerle,

Wij hebben ook een Baby Mee voor op de fiets. Ons is die eigenlijk prima bevallen. De Baby Mee staat stevig op je bagagedrager, daarin zet je de maxi cosi, die je ook met twee grote elastieken vast kunt zetten. Je kindje zet je in de maxi cosi (wij hadden de beugel altijd omhoog staan) en die zit verder prima. Je kunt eventueel nog de regenkap om de maxi cosi doen, zodat je kindje uit de wind zit. Je moet uiteraard wel een beetje opletten dat je niet over hobbelige paden of iets dergelijks gaat rijden.

Groeten,
Ankie

Terug
Bovenaan