baby mee op de fiets

Hoi, sorry dat ik even 'inbreek' met nog een paar vraagjes. Het lijkt me ideaal om je baby zo mee te kunnen nemen, maar.... de fiets kan ik niet overal meenemen. Dus mijn vraag is hoe vervoeren jullie je kindje als je bijvoorbeeld een winkel ingaat? Kan je de maxicosi makkelijk uit die standaard halen? En kan je hem op slot doen aan die BabyMee (dan kan je je kindje in een draagzak meenemen)?

Alvast bedankt voor het meedenken,
groetjes Elly

Ik gebruik de babymee al een aantal maanden en vind het ideaal. Hugo
gaat lekker mee op de fiets naar het kdv. Als het waait of koud is of
regent doe ik er de hoes overheen. De maxicosi gaat geen kant op en zit
heel stevig en je kindje zit ook nog eens vast in de maxicosi.

Je moet alleen niet tehard fietsen, er zit vering in en daardoor
reageert het op hobbels, maar ik heb er geen last van, even langzamer
over hobbels.

Je kunt de maxicosi niet op slot zetten aan het frame. Wel kun je het
frame met een slotje aan de fiets vastzetten. Ik heb een modernere
fiets met veel aluminium. Dan moet je een soort extra bagagedrager op
de fiets maken voor de stevigheid, maar daar kan een fietsenzaak alles
over vertellen.

Ik vind het ideaal. We hebben geen auto en zo kom je toch nog ergens
als je niet wilt lopen of met de bus. We hebben ook aan een fietskar
gedacht en willen die uiteindelijk ook wel gaan kopen, maar ze zijn erg
duur en die zou dan iedere keer ingeklapt moeten worden omdat we weinig
ruimte hebben.

groetjes, Miriam

Hoi,
Ik geef persoonlijk de voorkeur aan zo'n babymee. Want achterop de fiets is  toch
echt veiliger dan in een fietskar. Daar heb je helemaal geen zicht op en niet iedereen
achter je houdt er rekening mee dat er kinderen inzitten....
Helaas heb ik zelf een keer gezien dat het goed misging. Een auto lette niet goed op,
schatte de breedte van de fietskar verkeerd in en boem.....
Kindje zwaar gewond, mama had niets want die zat veilig voorop de fiets..
Zelf rijd ik op de stads en streekdienst met een bus (12meter) en ik zie heel vaak
dat vrachtwagens, auto's en brommers ed rakelings langs zo'n vaak volle fietskar
razen zonder snelheid te minderen. Dus mijn kleintjes vervoer ik lekker ouderwets
gewoon óp de fiets, niet erachter!! Maar ja dat is mijn mening gebasseerd op wat ik
dagelijks zie en meemaak in het stadsverkeer..
Een bakfiets is beter want dan zitten je kindjes voor je en kun je alles goed zelf
inschatten en in de gaten houden. Maar idd die zijn schreeuwend duur!
Begrijp me goed. Ik wil niemand voor het hoofd stoten die wel een fietskar heeft,
maar dit is toch de werkelijkheid..
Liefs Melanie

Het is duidelijk dat jullie in grotere steden wonen. Ik zelf woon nog in een dorp waar je bijna alles via het fietspad kunt bereiken waar je hooguit een enkele verdwaalde brommer tegen kunt komen. Dit is uiteraard een andere kijk op de keuze van je vervoersmogelijkheden.

Ik ben zelf nog wel van mening dat je met een heel klein babytje niet op de fiets moet stappen, maar iedereen in de waarde latende moet je natuurlijk wel mobiel blijven om ergens te kunnen komen.

Veel succes met de overwegingen.

Groetjes, Nathalie

Idd is het vanaf een maand of 3/4. En wat betreft de veiligheid.... een kindje van 9 maanden in een gewoon fietsstoeltje is toch net zo veilig of onveilig? Een maxicosi is er op gemaakt voor vervoer in de auto en voor de veiligheid bij eventueel auto-ongelukken.... dus dat lijkt me eigenlijk nog veiliger dan een gewoon fietsstoeltje.
In elk geval lijkt het mij heerlijk om van de zomer lekker te kunnen gaan fietsen bij mooi weer. Want tegen de tijd dat Quinn in een fietsstoeltje zou kunnen zitten is het alweer oktober en is het echte mooiweerfietsen voorbij. Over het algemeen zijn de ervaringen die ik hoor positief dus ik ga hem zeker aanschaffen.
Ik heb trouwens ook een goedkope winkel gevonden voor fietskarren. O.a. 69 en 89 Euro en zelfs een buggy voor 60 Euro. Heb er verder geen ervaring mee, maar voor de geinteresseerden:
www.x-tract.eu
Zij hebben ook een vestiging in Roermond en de rest van de winkels zitten in Belgie.
Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01

Terug
Bovenaan