baby mee op de fiets

Hoi meiden,

Ik heb een vraag over het vervoer van de baby. Wij hebben namelijk geen auto en waren daarom van plan om een steco babymee te kopen om de baby in de maxicosi mee te nemen op de fiets. Nou heb ik gehoord dat je de baby daarin pas zou kunnen mee nemen als hij 3 maanden is! Klopt dat? Wie heeft hier ervaring mee? En zo ja, hoe neem je je baby de eerste 3 maanden dan mee?
En nog een ander vraagje over de babymee, is hij makkelijk van de ene op de andere fiets te zetten? Ik ga er vanuit dat mijn vriend en ik allebei regelmatig met de baby op pad zullen zijn. Of kunnen we er dan het beste twee aanschaffen?
Ik zou graag ervaringen horen van anderen die ook met de baby op de fiets gaan.

Groetjes Judith

Hoi Judith,
Ik moet zeggen dat ik zelf niet zo'n fan ben van die dingen. Ik heb er ooit eens een mevrouw mee zien fietsen en ik had echt het idee dat die fiets ieder moment kon " steigeren" zeg maar, zo zwaar zag het eruit..
Wat wij hebben gekocht (ben nu zwanger van de 2e en deze word iin de zomer geboren en dan kunnen we ook gelijk lekker fietsen..) is zo' n aanhangwagentje zeg maar voor achter de fiets. Als je daar zo' n speciaal babyschelpje in koopt kunnen ze in principe vanaf dag 1 mee met de fiets. Je kunt hem ook vrij simpel van ene naar de andere fiets zetten, dus ideaal! Wij hebben hem toen via marktplaats gekocht (wel nieuw want die man handelde daarin.) voor 150 euro!
Misschien is dat iets voor jullie??
Gr. Anne-Marie

Hai,
Wij hebben ook een aanhanger, daarin kunnen baby's vanaf dag 1. Ik heb een babyschaaltje gekocht, maar als het mijn eerste zou zijn, zou ik ervoor kiezen om een adapterset voor de maxi-cosi te kopen. Die geeft toch meer steun dan het babyschaaltje. Als je een aanhanger koopt, moet je twee trekhaken (groot woord, klein ding) kopen, voor elke fiets 1. Dan kun je hem supermakkelijk van de ene naar de andere fiets doen.
Wij hebben een hele dure fietskar gekocht, want ik wilde er ook mee kunnen wandelen. Mijn oudste is eigenlijk net te groot om een duo-kinderwagen voor aan te schaffen en net te klein om bij een dagje uit de hele dag te lopen. En als ik boodschappen ga doen, laat ik hem vaak de terugweg lopen, dan kan ik op zijn plaats wat boodschapjes leggen. Wij hebben de Kid Car Bike Buggy Comfort.
Patricia

Hoi hoi,

ik ken verschillende mensen die een maxi-cosi achterop de fiets meenamen. Ik vind het eerlijk gezegd helemaal niets. De houder voor de maxicosi beweegt met elke hobbel mee, waardoor het kind erg door elkaar schudt. Een fietskar lijkt me veel beter. Daarin zit je kindje ook beschut tegen de weersinvloeden.

Groetjes van Marloes

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van die fietskarren. Wij zijn nogal klein behuisd, dus ik zou hem altijd op straat moeten laten staan, wat ik geen prettig idee vind, maar ik vind het een groter bezwaar dat je met zo'n fietskar achter je geen overzicht hebt. Ik woon in het centrum van Amsterdam, dus ik fiets regelmatig door kleine drukke smalle straatjes. Dan lijkt me zo'n fietskar die achter je hangt helemaal niks, omdat je slecht kan zien wat er gebeurd. Een bakfiets is wat dat betreft veel handiger, maar die kosten dan weer 1500 euro. Vandaar dat ik toch aan zon steco babymee zit te denken. Of eventueel met een draagzak op de fiets, maar dat wordt dan wel weer overal afgeraden. Het blijkt me erg prettig om mijn kleintje zo dicht bij me te hebben op de fiets.

Groetjes Judith

Moeilijk hoor.

Ik heb ook een fietskar, ideaal, maar ja ik woon niet in amsterdam. Zelf zou ik ook de maxi-cosi niet op de fiets meenemen. En de bakfiets lijkt dan de beste oplossing. kun je niet op zoek gaan naar een tweedehands. Heb geen idee hoor wat die dingen dan nog kosaten. En anders wordt het heeeeeel veeeeeeel lopen en het openbaar vervoer, en dan je kindje in een draagzak.

Succes met je keuze

Miep

Hoi Judith

ik heb vanaf 8 weken mijn dochter meegenomen op de fiets in de buikdrager. Dit ging ook prima en ik vond het erg prettig dat ik haar dicht bij me had. Sommige mensen komen dan met de vraag "wat als je dan valt", maar uiteindelijk ben ik nog nooit gevallen met de fiets dus dat is geen probleem denk ik.

Vanag een maand of 4 werd ze te groot voor de buikdrager en hebben we een bakfiets aangeschaft, en haar met de maxicosi daarin meegenomen.

Groetjes, Paulien

Wat denk je hoe zo'n fietskar stuitert???? Net zo erg als op de fiets hoor, misschien zelf nog wel erger!
En volgens mij kan je baby er met een paar weken al in hoor! Ze kunnen wel tegen een stootje! Gewoon uitproberen, vertrouw je het niet, gewoon niet doen.
Ze stuiteren ook in de kinderwagen en in de auto........Ze zijn niet van porselein.

Terug
Bovenaan