baby mee op de fiets

Hoi,
Toevallig is dit een onderwerp waar ik echt een studie van heb gemaakt, omdat ik van de zomer lekker wil gaan fietsen. Heb op andere sites en ook hier er over gevraagd. De meeste mensen die er een hebben zijn erg tevreden en die er geen hebben vinden het maar eng. Die gebruiken meestal een fietskar. Nu hebben wij daar geen plaats voor en ik vind ze ook duur. Dus dat valt al af.
Ik heb er via marktplaats eentje gekocht voor 35 Euro. Het is echt een stevig ding met vering en de maxicosi zit er middels dikke elastieken aan vast (als je hem tweedehands koopt dan even opletten dat deze erbij zitten). Het frame zelf zit op 3 plaatsen goed vast aan de bagagedrager.
Bij de meeste sites/winkels vragen ze 69 of zelfs 79 euro voor een nieuwe. Maar ik heb op het net een site gevonden www.wielerwinkel.nl waar ze 57,50 kosten incl. verzendkosten. Je betaald 5 euro als je het onder rembours wilt laten verzenden.
Nou ja, ik vind het dus echt een aanrader. Het fietst gewoon goed. Hobbelen valt reuze mee als je op de gewone fietspaden blijft. Er zit goede vering onder.
De mensen die het eng vinden zijn bang met vallen, maar ja.. ik heb zoiets van als je valt met een fietsstoeltje dan is je kind veel minder beschermd dan als hij in de maxicosi zit. De draagbeugel van de maxicosi staat namelijk omhoog en vangt dan de eerst klap op. Verder is de maxicosi een autostoeltje en moet dus behoorlijk wat klappen kunnen opvangen.
Sommigen die raden dan aan om met een buikdrager te gaan fietsen... nee da's niet gevaarlijk!?!
Groetjes Veerle

Ja, voor mij zou de buikdrager (die ik overigens ook heb en veel heb gebruikt, maar NOOIT op de fiets) ook absoluut geen optie zijn op de fiets.
Toen ik de mijne kocht werd er zelfs bijgezegd dat ze niet bedoelt zijn om mee te fietsen..
Gr. Anne-Marie

Terug
Bovenaan