Baby met eczeem

Hoi,

Mijn dochtertje Nynke heeft al een tijdje last van eczeem en een verstopte neus.
Ze zit sinds   weken op andere voeding want ze denken koemelk allergie.
We geven haar nu Pepti maar ik zie geen verschil.
Vandaag maar weer de dokter gebeld en gezegd of het misschien iets anders kan zijn.
Hij vroeg of ik huisdieren heb en ik heb 2 poezen.
Hij zei toen dat dat ook een oorzaak kon zijn en dat ik de poezen dan weg moet doen.
Ja makkelijk gezegd nauurlijk maar dat is niet zo makkelijk ben harstikke gehecht aan die beestjes.
Natuurlijk staat mijn kind op 1 dus ik zou het natuurlijk wel doen als het zo blijkt.
Ik heb alleen nu bedacht dat ik ze dan eerst 2 weekjes in het pension doe om te kijken of er bij onze kleine verbetering is.
Heeft iemand hier ervaring mee misschien al kindjes met een allergie?
Die kleintjes worden nog niet getest op allergieeen dus word van het kastje naar de muur gestuurd.

Liefs Zonnetje (mama van Nynke bijna 4 maanden oud)

Hoi Hoi

Oh, wat vervelend voor je zeg...Hoop niet dat het van de poezen is.

Mijn zoon < nu bijna 5 > heeft erge last van eczeem. Waarschijnlijk een erfelijke vorm, dus geen allergie. Hij is idd getest op bijna 2 jarige leeftijd, maar daar kwam niets uit.

Wij lopen bij de huidarts en sinds een half jaar ook bij een homeopaat. Ik geloofde er zelf niet zo in, maar het geeft goede resultaten. Dus als tip: probeer het eens.

Ik wens je veel succes, en hoop dat het eczeem zal verdwijnen....

Groeten Kirsten

hi,

ik moest even reageren op je verhaal,  ik weet niet in welke mate je kindje eczeem heeft maar mijn zoontje heeft het ook. Het begon bij zijn wenkbrauwen, zit nu op zijn wangen, in zijn oren en knieholten.

Het cd adviseerde mij met vaseline te smeren, ik keurig gedaan en idd de rode plekken gingen weg maar hij krapte zich helemaal open!! Uiteindelijk naar de huisarts gegaan, hij vertelde me dat vaseline alleen maar irriteert bij eczeem!! en gaf me een ander zalfje mee, het heet cetomacrogol en helpt bij mijn zoontje erg goed.

Ik zou niet meteen je poezen wegdoen, snap ook niet dat ze het zeggen!! Er kunnen toch ook andere mogelijkheden zijn!

succes ermee!

groetjes corine

Onze zoon heeft ook exceem gehad. De huisarts heeft hiervoor hormonencreme en een hele vette coolingzalf voor gegeven. Dit hielp goed en na een paar weken is het ook niet meer teruggekomen. Ook wij hebben katten, maar daar heeft de huisarts niet eens naar gevraagd.

Het kan nooit kwaad om een second opinion te vragen, denk ik.

gr,
Martine

Onze zoon is nu 20 maanden en heeft km-allergie. Destijds is hij ook "geprikt" voor allergie voor pollen en huisdieren. De pepti sloeg bij ons na een aantal weken aan en hij knapte op. Natuurlijk, als z'n weerstand minder is komt het allemaal weer naar boven en heeft hij last van eczeem, astmatische aanvalletjes (klinkt heftig maar we kunnen er heel goed mee om) enz.enz. De kinderarts heeft ons ook verteld dat dit wel nog een tijdje of misschien wel geheel zal blijven.

Uit de test is uiteindelijk niets gekomen, die kleintjes kan je vandaag testen en en komt wat uit en morgen komt er wellicht niets uit, vertelde de kinderarts mij.

Voor onze hond is de kleine niet allergisch, het is zijn grote vriend, en heeft er geen last van zeker niet in de trant van niesen enz.

Hoop dat je kleine opknapt, wellicht helpt Nutrimigen (hoop dat ik het goed schrijf) wel bij de kleine, dat is nog licht verteerbaarder dan de pepti. (ook wel een stuk duurder maar ja...)

Groetjes Kirsten (een andere dan hier boven hoor )

Het is idd heel lastig testen bij die kleintjes want het ene moment hebben ze niks en het andere moment hebben ze wat opgelopen.
Daarnaast kan het even duren voor de kleine een weerstand heeft op gebouwd met de nieuwe voeding.
Maar wat je zou kunnen controleren is of er in de pepti niet alsnog iets inzit wat van melk is gemaakt: weiwater, melkpoeder, melksuiker etc.
Want er is 1 soort voeding die écht helemaal koemelkvrij is, en die is verschrikkelijk duur en alleen op recept te verkrijgen geloof ik.

Over de poezen:  Mijn broertje is ook alergisch voor poezen. Hun kregen toen het advies om mijn broertje onder te brengen bij mensen die geen poezen hebben. Pas dan kan je het zeker weten. Tegen de tijd dat jij alle poezenharen en huidschilfers uit je huis hebt kan je wel 4 weken verder zijn namelijk. En bij mijn broertje was het na 2 weken logeren al duidelijk.

Verder heel veel sterkte uiteraard!
Onze dochter was alergisch voor onze parkieten en die heeft mijn man ook met moeite weggedaan. Uiteraard kind staat op 1 maar je bent er toch aan gehecht he.

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties.
Ben met Nynke bij de dokter geweest en heb sowieso een andere zalf meegekregen een hormoonzalfje tegen de jeuk.
Vandaag moesten we naar het consultatieburo om te kijken hoe het nu gaat.
Van het weekend moest ik namelijk even terug op de oude voeding om te kijken of haar allergie terug kwam en ja hoor ze zit meteen onder....
Dus we weten het nu wel zeker het is koemelk allergie zo zielig want ze heeft nu weer zoveel jeuk.
Maar het cb wilde het zeker weten vandaar dat we weer even op de oude voeding terug moesten.
Poezen hoeven dus gelukkig niet de deur uit

Liefs Zonnetje

Hoi,

He wat vervelend dat jullie kindje zo heel erg last heeft van exceem. Kan me voorstellen dat het voor haar geen pretje is.

Tijdens mijn zwangerschap zat  mijn gehel lichaam  zomaar ineens onder het exceem (had hier nog nooit eerder last van gehad). De dermatoloog gaf mij hormoonzalf, maarja dat vond ik geen fijn idee. Ik kreeg toen de tip van een bekende om te baden met dode zeezout. Wat was ik blij want dit hielp echt!

Nu ons kindje is geboren en het iets last van berg begon te krijgen ben ik haar ook gaan baden in dode zeezout en weg was de berg.

Misschien heb je hier iets aan? Ik heb de zeezout bij de kruidvat gekocht - pak van Lacosal of zoiets. Maar bij een reformhuis kun je het denk ik ook kopen.

Succes en groetjes, Sylvia

Terug
Bovenaan