Baby met eczeem

Onze dochter heeft ook eczeem en erg veel berg, nou staat er iets van dode zeezout,maar prikt dat niet heel erg op het huidje en in de oogjes?
Groetjes

Hoi Zonnetje,

woon je toevallig in de buurt van Rotterdam? Bij het Preventief Medisch Centrum (PMC) werkt Sissy Molenaar (huidtherapeute). Zij is o.a. gespecialiceerd in de behandeling van kinderen en volwassenen met eczeem. Zij gebruikt een zalf, waar geen hormonen inzitten. Ook kan ze je op homeopatisch en voedings gebied adviseren.

Heel veel sterkte!

Marijon

Hoi,
Ik wilde even reageren omdat ik diverse keren hormoonzalf heb zien staan in de berichtjes. Ik heb twee kinderen die allergisch zijn, waarvoor heb ik proefgewijs zelf moeten uitzoeken. Van de huisarts krijg je inderdaad meestal hormoonzalf. Dit werkt over het algemeen uitstekend, maar gebruik het met mate. Hormoonzalf heeft namelijk een vervelende bijwerking, de huid wordt er elke keer iets dunner door en dus ook kwetsbaarder. Ik gebruik het echt alleen in de ergste gevallen.
Ik ben er grote voorstander van om te proberen uit te zoeken waar je kindje allergisch voor is en dat bij je kindje vandaan te houden (als dat mogelijk is). Omdat baby's nog niet zoveel verschillende dingen eten, is voeding vrij makkelijk uit te vogelen. Kijk goed wat ze eten en hou het bij in een schriftje samen met een mogelijke reactie. Maar denk ook aan andere dingen: wasverzachter, wasmiddel, huisstofmijt, pollen etc.
Is een hoop gevogel, maar als je het precies bij houdt, kom je er soms wel achter en kun je de eczeem voorkomen (niet altijd hoor).
Ivy

Hoi,

Mijn zoontje heeft ook eczeem.
Dit heeft hij zo rond 4 maanden gekregen.
Ik heb vanalles geprobeerd en uitgezocht, maar weet dus helaas nog steeds niet waar het aan ligt. Bij de dokter geweest en die vertelde me dat hij constitueel eczeem heeft.
Met andere woorden, is dus erfelijk. Nu blijkt achteraf dat me man ook eczeem heeft, wat we nooit wisten.
Wij hebben ook zalf gekregen van de dokter, maar dit is geen hormoonzalf, omdat me dokter vond dat hij daar te jong voor was en die hormonen worden via de huid opgenomen in het lichaam en kunnen bijwerkingen geven.
Wij hebben cetemacrogol gekregen. En dan op vasaline basis.
Dit werkt goed voor hem. Verder zou ik niet te warm kleden en alleen katoenen kleertjes aan doen. Door warmte en zweten wordt het ook erger.
Ook gaat me zoontje in een bad met zemelen. Dit werkt ook erg goed. Wordt de huis lekker zacht van en is meteen tegen de jeuk.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Succes er verder mee.

Liefs marielle en yordi(16-01-'08)

Hallo
Mijn zoon inmiddels bijna twee heeft ook al
vanaf de geboorte last van eczeem.
Nu had ik bij de gezondheidswinkel een proefpotje
creme mee gekregen en tot mijn verbazing was het binnen
een paar dagen verdwenen.
Ik heb het direct aangeschaft en tot dusver geen last weer.
Het is vitaforce speciaal creme en heeft als basis bestanddeel
paardenmelk.

Groetjes
Bianca mv Lorenzo

Terug
Bovenaan