Baby met flinke zuigkracht--te snel drinken--welke speen????

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en heb een brandende vraag: ik heb een zoontje van 7 weken met een enorme zuigkracht waardoor hij veel te snel de fles leegheeft. Heb de volgende flessen met spenen al tevergeefs geprobeerd: Startersset van Avent; Dodi 3 standen fles (stand 1) en Difrax S fles met zowel kersenspeen als dental speen small. Op dit   moment doet hij over een fles met 150 CC  zo'n 15-20 minuten  inclusief tussendoor luier verschonen en boertje laten! Nu heb ik laatst die difrax S fles met dental speen small geprobeerd maar daar krijgt hij bijna niets uit, we deden daar bijna een uur over en hij valt daar constant bij in slaap. Ik heb toen het gaatje wat groter gemaakt want de medium speen leek wel een sluis dus dat schoot ook niet op. Het probleem bij die dental speen is dat hij het tussenstukje wat zo smal is fijn drukt met zijn gehemelte zodat er bijna geen melk doorheen komt. Wie o wie heeft een oplossing voor ons want zo is voeden zowel voor hem als voor mij geen pleasure.
Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groetjes mama van Tom

Hoi,

Het enige wat ik deed.. was nóg een extra pause inlassen.. dus 2 "boer-momenten"
Anders zou ik het ook niet weten...

groetjes Debby mv B'Elanna

Tijs is nog altijd een snelle drinker (is nu net 1). Hij deed en doet meestal tussen de 10 en 15 minuten over zijn fles. Hij heeft altijd de B-free fles en spenen gehad. Deze fles kun je bij de DA drogist kopen. Met deze fles komt er echt merkbaar veel minder lucht in   de voeding (veel minder dan bij avent flessen). Door deze flessen had Tijs er geen last van dat hij zo snel dronk. Ik stelde het moment van overstappen op een nieuwe grotere speen altijd zo lang mogelijk uit.  
Tussendoor stoppen dat was hier echt geen optie, want dan was het krijsen.
Wel had  Tijs nog flinke zuigbehoefte als zijn fles al leeg was. Na zijn fles kreeg hij dan ook een fopspeen en dan was het goed. Boeren deed hij heel goed na de fles.
Waar je alleen op moet letten is dat je kindje de fles niet binnen 10 minuten op heeft. Want dan krijgt je kindje er wel last van. Dat was het geval als we over gingen stappen op een grotere speen en dan had hij er wel last van. Maar dat was een paar dagen wennen en dan ging dat ook goed.

Groetjes,
mv Tijs

Hai,

Ik heb een vraagje aan jou:
Heb jij in het verleden ook op dit forum gezeten onder de naam Nina80?

Ik heb namelijk een tijdje contact gehad met Nina80 maar ben haar 'kwijt' geraakt.

Vandaar dit vraagje.

Groetjes en geniet van je mooie zoon.

Liefs wen

Hoi,

Ik las al  2 boermomenten in, soms gaat het goed en soms is het krijsen geblazen haha.
Bedankt voor jullie tips! Fijne vooruitblik te lezen dat Tom waarschijnlijk tot ie 1 is en misschien nog langer zo'n piranha blijft haha ;-)

En Wen,.. nee ik ben niet de Nina die je zoekt sorry. Hoop dat je haar snel tegenkomt ergens en dat jullie het contact weer kunnen oppikken.

Liefs Tash (Nina was de naam voor een eventuele dochter als Tom een meisje zou zijn hihi)

Hoi mama van Tom,

Ik had met mijn zoontje teun precies hezelfde probleem. Dronk met elke speen te gulzig en de dental speen kreeg hij niks uit. Ik heb uiteindelijk de flessen van Bfree gekocht en sindsdien gaat het stukken beter. Hij is veel rustiger gaan drinken.

Hai Tash

Jammer dat jij niet degene bent die ik zoek.

Ik hoop voor je dat het voeden van Tom (leuke naam trouwens) snel   beter gaat.
Want het moet een gezellig moment zijn. Mijn jongste zoontje van 10 maanden wil geen fles meer van zijn papa of mama.
Ik ben al groot (denkt hij) en ik kan het best zelf!!!
Dus die periode zit er voor ons alweer op.

Liefs wen
mama van job en roel

Hoi Joroe,

Jammer voor jullie dat jullie zoon geen fles meer van jullie wil. Tijs is qua dat betreft makkelijk uitgevallen. Hij kan het wel zelf, maar vindt het wel zo makkelijk dat papa of mama de fles aan hem geeft. Dus vertikt ie het zelf te doen. Maar wij vinden dat van één kant niet erg, is nog wel leuk! Hij kan intussen toch al zoveel zelf.

Groetjes,
mv Tijs

Terug
Bovenaan