Baby met flinke zuigkracht--te snel drinken--welke speen????

Hoi,

Mijn dochter had ook een enorme zuigkracht. Ze dronk toen ze 1 jaar was nog steeds uit de small dental speen van difrax, de medium ging veel te hard.
Als je kindje hard zuigt dan wordt de opening van de small speen na een keer of 3 iets groter en zo kon mijn dochter er dan goed uit drinken. Alleen de 1e dag deed ze er wat langer over.
Ik zou de small speen dus iets langer proberen zonder het gat groter te maken.

Groetjes

Wij hadden hetzelfde, ons zoontje heeft zo'n beetje door alle flessen gedronken, avent, difrax, etos, enz enz.. tal van flessen en spenen geprobeerd.. tot de B FREE fles. Dit is echt een uitkomst. Hij drinkt nu enorm rustig.
De B Free flessen zijn ook tegen meer dingen, zoals spugen, vacuum zuigen van speen, midden oorontsteking etc. Er zit een soort systeem in wat de lucht eruit zuigt, echt ideaal.
Het lijkt wel een amerikaanse fles, zo groot.. maar werkt geweldig.
Artsen in ziekenhuizen raden deze fles ook aan. Het is het proberen waard. Het word nog niet overal verkocht, maar op internet kan je zoeken waar je ze kan kopen.

Liefs
Janet
mv Jurian 6-7-2007

Bedankt allemaal!!!! Sorry voor deze late reactie. Zal idd de Bfree flessen gaan proberen.
Inmiddels blijven we nu de avent fles en de dodi fles met 3standen speen gebruiken en Tom doet daar nu gemiddeld een kwartiertje over soms met verschonen tussendoor. Soms doet hij er zelfs 20/25 minuten over maar alleen als hij heel slaperig is. Volgens het CB is een kwartiertje prima, zolang hij er maar niet minder dan 10 min over doet.
Soms lijkt het alsof hij heel rustig drinkt, maar dan doet hij het met zo'n enorme zuigkracht dat ie er toch heel vlug over doet. Dan vergeet ik weer op de klok te kijken en moet er weer een speentje in om toch aan zijn zuigbehoefte te voldoen.
We zijn onlangs overgegegaan op 160 cc HA voeding (compleet met water dus) per voeding (5x perdag) en dan 's nachts een nepvoeding van 30/40 cc voeding aangelegd met water tot 80 cc. Hij krijgt 's avonds zijn laatste fles om 23h00 (moet wakker gemaakt worden) en dan meldt hij zich weer om 04h00 voor de nachtvoeding. Daarna begint de nieuwe dag weer om 06h30. Wou dat hij eens ging doorslapen!!
groetjes Tash

Hoi

Ik ben ook aan de B free flessen gegaan. Kocht ze gewoon bij de Prenatal. Het drinkt inderdaad een stuk rustiger. Wel is het zo dat als je er johannespitbroodmeel door doet het er eigenlijk niet uit te krijgen is met de standaard speen, wat bij de Avent dan wel weer lukt. In dat geval zou je misschien een speen met 2 gaatjes moeten nemen, denk ik.

Tanai

Terug
Bovenaan