Baby met reflux

Mijn zoontje heeft ook reflux gehad. Zelf heb ik jaren als logopedist baby’s behandeld met reflux. Het enige wat echt helpt, is de voeding indikken. Maar dan goed indikken en niet een klein beetje want dan is het effect te verwaarlozen. De voeding wordt door Nutriton (of Johannesbroodpitmeel; is hetzelfde) dikker en dikt nog na in de maag. Hierdoor komt het minder makkelijk omhoog. Inderdaad rechtop houden na de voeding, dat helpt ook.
Je schrijft dat je elke 2,5-3 uur voedt, dit is wel erg vaak voor een kindje van 5,5 maand! Op die manier komt de boel nooit echt tot rust. Is het wel honger? Of heeft hij dan last?

Hoi, 
mijn dochtertje had ook heel veel last, heeft daarnaast ook koemelkallergie. Heeft voor de reflux na 6 maanden ook nexium gekregen. Nu drinkt zij veel beter en slaapt zij ook langer als 40-45 min. Spugen doet ze alleen nog een mondje ong. Wel veel vrolijker nu zij maagzuurremmer krijgt. Wou liever ook geen medicijnen maar Johannes broodpitmeel deed niets. Nu toch wel blij voor haar dat ze er veel minder last van heeft met deze medicijnen. 

Terug
Bovenaan