baby minder voelen met 20 weken!

Hoi meiden,

Ik voelde mijn baby al vrij vroeg: zo rond de 13 weken voelde ik al lichte plopjes.
Dit ging de afgelopen weken zo door maar voor mijn gevoel wordt het steeds minder.

Nu lees ik overal om mij heen dat het juist steeds meer en harder wordt en dat sommigen het zelfs al kunnen zien

Ik kan het me ook niet zo goed meer herinneren van de eerste zwangerschap. Ja, dat ik rond 17 / 19 weken de eerste plopjes voelde maar niet meer hoe het daarna precies verliep.....
Ik maak me nu best wel zorgen, volgende week mag ik voor de 20 weken echo en ik ben bang dat het dan misschien niet goed is.

Haal ik me nu van alles in mijn hoofd? Ik voel de baby nog wel maar nog maar 1, 2 of 3 keer per dag zachte plopjes. Terwijl het eerder dus al harder was. Ik heb er zelfs nog grapjes over gemaakt: wat een schopperd etc....

Kan iemand mij geruststellen of advies geven?

Bedankt alvast!

Groetjes,
Rosanne, mama van Quentin (2,8 jr) en zwanger van de 2e

Ik denk echt dat je je nog geen zorgen hoeft te maken.

Ik begrijp het wel, want ik voel al echte duwtjes en bubbels, maar ik heb bijv vandaag ook nog bijna niets gevoeld.
Dat maakt mij ook aan het twijfelen, maar ik houd mezelf voor dat de kleine nu nog zoveel ruimte heeft in de buik dat die alle kanten op kan wentelen

Het is in deze periode ook normaal dat je het soms een paar dagen niet of minder voelt.

Probeer moed te houden!

gr mama van MD 19 weken

Hey

Ik ben nu 21 weken en voel de baby vanaf week 18.
Ze is heel actief maar afgelopen week 3 dagen bijna helemaal niet ik begon me ook zorgen te maken tot gisteren want toen begon ze weer heel actief te duwen en te schoppen.
Me vriend heeft haar dus ook voor het eerst gevoeld.
Ik denk dat je je niet zoveel zorgen hoeft te maken en dat je baby vanzelf wel weer heel actief word.
Kijk het een paar dagen aan en als je het niet vertrouwd gewoon je vk bellen

Liefs Amanda

Hey Rosanne

Ik herken het hoor!
Ik voelde onze baby rond de 15 weken voor het eerst, en ineens was het stil!
Pas rond de 17e week begon ik het weer meer te voelen, al moet ik zeggen dat het hier soms ook nog wel eens rustig is.
Nu ben ik er ook achter dat mijn placenta aan mijn buikzijde ligt, en dat kan meespelen, daardoor voel je het al minder en ook wat later.
Mijn vriend heeft het buitenaf nog niet gevoeld, terwijl hij dat bij Alessia rond deze tijd al wel kon, dus wat een verschil!
Ik zou me ook niet al te druk maken, en anders even de vk bellen, die kan je vast geruststellen!

Liefs

En alsof de duvel er mee speelt, lig ik straks op de bank en krijg ik een schop, ik houd mijn hand op die plek en de kleine schopt tegen mijn hand . Stom hè? Ik heb me gewoon druk lopen maken om niets!

Toch bedankt voor jullie steun en adviezen!!

Groetjes,
Rosanne

Hoi,

Ik heb dit ook.. ben nu 21 weken en had de afgelopen week 3 dagen geen buiteling of schopje gevoeld.. maakte me toch echt even zorgen. De 4e dag voelde ik wel weer wat (hoewel ze niet echt hard schopt nog), dus was ik weer even gerust gesteld.
Nu is het weer een dag of 2 rustig en begin ik me weer zorgen te maken.

Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben en dat het schijnbaar normaal is om de baby een paar dagen niet te voelen.

Ik denk dat het misschien ook ermee te maken heeft dat ze veel ruimte heeft nog, dus ze kan wel veel bewegen, maar dat ik het niet voel. En misschien ook met de stressweek die ik afgelopen week heb gehad op mijn werk?

We wachten in spanning op de schoppen die mijn man aan de buitenkant zou kunnen voelen, maar ik denk dat dat nog even op zich laat wachten.

xx
Esther

hey
nog even een tip bij mij reageerd ze heel erg als ik iets op me navel leg
gister had ik even fotocamera op me buik liggen nahja ze schopte er tegen aan je zag dat ding helemaal heen en weer gaan.
misschien reageren jullie baby's wel net zo als die van mij zeker het proberen waard
groetjes amanda

Wat heerlijk dat we allemaal gelijk zwanger zijn, dan weten we echt dat het normaal is.

Ik heb mijn baby zoals ik al zei ook een paar dagen minder gevoeld en gisteren was het zo druk dat mijn man en moeder voor het eerst mijn buik uitwendig zagen bewegen!!

Mijn man vergat alleen om zijn hand er even op te leggen, opdat hij het misschien kon voelen, maar dat komt ook nog wel.
Wij waren te perplex, omdat dit bij mijn eerste pas was met 22 weken!

gr mama van MD

Terug
Bovenaan