baby minder voelen met 20 weken!

Hoi iedereen,
ik zat net te kijken en ben blij dat jullie ook allemaal getwijfeld hebben of het wel goed was dat je geen leven voelde.
ik heb al een paar dagen geen leven en ik maak me daar erg druk om.
zo druk dat ik direct de vk wil gaan bellen.
ben zo bang dat er iets mis is.
vind het zo raar.
heb vannacht geen oog dicht gedaan.
gr lisette

Lieve Lisette,

Hoe ver ben je nu precies en heb je echt helemaal niets gevoeld of misschien ben je druk geweest dat je de paar bewegingen die er gemaakt zijn 'gemist' hebt?

En raadpleeg je intuitie, wat zegt jouw gevoel?

gr mama van Md

Hoi mama van md,
ik ben ruim 20 weken en normaal als ik naar bed ga en ik lig dan begint de baby druk te trappelen.
maar nu is dat al een paar dagen niet.
overdag heb ik de baby ook niet meer gevoeld.
mijn gevoel is moeilijk te omschrijven want ik ben gewoon bang dat er iets is.
maar dat heb ik eigenlijk de hele zwangerschap al.
bij mijn eerste zwangerschap had ik dat helemaal niet maar toen zat ik ook niet op dit forum.
nu heb ik al zoveel rare verhalen gelezen dat ik me daar misschien onbewust wat druk om maak.
ik moet om 11 uur bij de vk zijn en dan gaan ze kijken of ze het hartje horen.
misschien maak ik me wel druk om niets maar ik heb liever het zekere voor het onzekere.
mijn man en moeder weten van niets dat ik al dagen geen leven voel want ik wil ze niet onnodig ongerust maken.
laat straks wel weten hoe het is geweest.
in ieder geval bedankt voor je reactie.
gr lisette

quote: liselottebroek reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-08-2007 10:14:58'));

Hoi mama van md,
ik ben ruim 20 weken en normaal als ik naar bed ga en ik lig dan begint de baby druk te trappelen.
maar nu is dat al een paar dagen niet.
overdag heb ik de baby ook niet meer gevoeld.
mijn gevoel is moeilijk te omschrijven want ik ben gewoon bang dat er iets is.
maar dat heb ik eigenlijk de hele zwangerschap al.
bij mijn eerste zwangerschap had ik dat helemaal niet maar toen zat ik ook niet op dit forum.
nu heb ik al zoveel rare verhalen gelezen dat ik me daar misschien onbewust wat druk om maak.
ik moet om 11 uur bij de vk zijn en dan gaan ze kijken of ze het hartje horen.
misschien maak ik me wel druk om niets maar ik heb liever het zekere voor het onzekere.
mijn man en moeder weten van niets dat ik al dagen geen leven voel want ik wil ze niet onnodig ongerust maken.
laat straks wel weten hoe het is geweest.
in ieder geval bedankt voor je reactie.
gr lisette

Ik begrijp wel dat het forum je onzeker kan maken, maar probeer positief te blijven.
Wat ik bedoel is, dat kleine kan bijv even met de rug naar de voorkant liggen en dan trappen in je placenta of gewoon even een paar dagen zich rustig houden.
Ik ben nu bijna 20 weken en voel ook soms een hele tijd niets.
ik heb ook vorige week heel veel leven gevoeld, maar kan dat van mijn eerste bijv helemaal niet herinneren dat ik hem toen al zoveel voelde rond deze periode.

En nu is het een paar dagen ineens heel rustig.
Dat maakt mij ook onzeker, maar in deze periode van onze zwangerschap kan dat echt gebeuren!

Wel goed dat je een afspraak hebt gemaakt, dat neemt je onzekerheid wel weg.

Succes en ik hoor graag even van je!

gr mama van MD

Hoi,
Ik ben nu bijna 23 weken.
Mijn kleine meid-in-de-buik voel ik af en toe ook een dag of soms 2 niet. Heb ik al een paar weken (zie eerdere reactie op dit topic).  Mijn meisje is de ene dag ook actiever als de andere en ik zie dat niet als negatief. Ikzelf ben ook niet elke dag even actief.

Heb eens eea opgezocht en nagevraagd in mijn omgeving. Schijnt heel normaal te zijn om tussen 20 en 24 weken je baby minder te voelen bewegen dan voorheen. Je zit nu net op het punt tussen het voelen van dat "bubbelen" en echt harde schoppn.

Ook kan het zijn dat  je baby andersom ligt (zoals de moeder van md al zei) of gewoon veel ruimte heeft  (veel vruchtwater dempt), en dan zul je het wat minder voelen.

Maak je niet teveel zorgen als je hem/haar even niet voelt, de baby zit er nog wel degelijk en meestal zul je het weer voelen na een poosje. En als je het echt niet vertrouwt: vraag het je VK.

Groet,
Esther

Wat fijn om te horen dat meer van jullie dit nu meemaken en waar het aan kan liggen!
Ook ik heb de afgelopen week een paar dagen gehad dat ik de kleine wurm veel minder voelde dan voorheen. Ook even streng toespreken en zachte duwtjes hielpen niet.

Gelukkig is het nu sinds een dag of twee vooral 's avonds weer druk in mijn buik. Stom hè, dat je toch gaat twijfelen als je een dag of twee niks of minder voelt.
Maar ik ben blij met dit forum waar iedereen zo eerlijk kwijt kan wat er speelt.

Liefs, Lotte

Terug
Bovenaan