Baby moeite bij kinderopvang

Hallo allemaal,
Onze zoon van 6 maanden gaat sinds 2 maanden naar een kinderopvang. Na een wenperiode leek hij even zijn draai te vinden, maar de laatste weken gaat het erg moeizaam. We krijgen voortdurend te horen dat hij het moeilijk heeft, verdrietig is, nauwelijks speelt, heel lastig in slaap komt... Ik heb de laatste tijd buikpijn als hij bij de opvang is. Nu is het zo dat wij hem zo helemaal niet kennen, natuurlijk huilt hij wel eens of is hij wel eens gefrustreerd maar de mate waarin hij dat daar is lijkt extreem. In slaap vallen is per periode wisselend, maar ook niet problematisch (vinden wij).
Als ik hem heb opgehaald zie ik een vrolijk mannetje thuis dat absoluut niet verdrietig is. Is er iemand die dit herkent? Hebben jullie ideeën waar dit mee te maken kan hebben? Wat kunnen we doen om het hem makkelijker te maken op de opvang?
Hij is ons enige kind, dus thuis krijgt hij alle aandacht maar we proberen bewust al hem alleen te laten spelen en dat doet hij ook wel goed!
 
Als hij bij het ophalen gewoon heel vrolijk is, vermoed ik dat er niet echt iets heel ernstigs mis is.

Onze dochter heeft het nogal andersom. Houdt zich op het kdv altijd goed.
Terwijl ze thuis dan 's avonds ineens last heeft van haar tandjes bij het eten. Of ineens ziek wordt. Wij snapten niet, waarom ze bij het kdv niks merkten, en altijd deden of alles goed ging. Maar ze deden niet alsof. Onze dochter leeft gewoon enorm op in gezelschap.

Dus verschil in gedrag tussen kdv en thuis is niet vreemd.
 
Terug
Bovenaan