baby niet na 2 weken op rug leggen, maar na 6 weken pas.

Hoi Carsten,
Wij hebben ook hetzelfde meegemaakt met onze zoon. Komt er na 2 weken iemand van het cb langs en zegt vanaf nu moet hij op zijn rug an =ders kan hij stikken. Dit was onze eerste dus we deden dat. Met gevolg scheef hoofd en voorkeur naar links. Het is gelukkig nog redelijk goed gekomen met fysio. Hij hoeft geen helm. Zijn oortjes staan nog wel een beetje ongelijk. Hij is nou 7 mnd.
Groetjes Nadia
 
Halloo,

Nou, erg herkenbaar. Ons zoontje van 6,5 maanden heeft ook een plat achterhoofd. Zelfde verhaal eigenlijk. hij had eerst ook een voorkeurshouding waardoor zijn hoofdje scheef groeide. Dmv fysio is het nu wel recht, maar nog iets plat achter. Ik liep zelf toevallig tegen zo'n zij-lig kussen aan. Niemand die me erop had gewezen. Eigenlijk iets te laat, want hij is nu zo sterk dat hij zich naar zijn buik wil draaien en vervolgens heel hard gaat huilen. Gelukkig loopt hij motorisch niet meer achter en is zijn gezicht verder "recht" om het zo maar te zeggen. Dit alles heeft wel maandenlang uren oefenen gekost! Hoop dat het cb betere info gaat verstrekken op dit gebied.

Iedereen succes met de kleintjes.
 
Na anderhalve week draaide mijn dochtertje zich al van haar zij op haar buik. Nog gevaarlijker dus. Dus pas ook op, hoe ouder, hoe sterker! Bij ons sliep ze dus na anderhalve week al op haar ruggetje.Maar ze draait nu nog steeds haar hoofdje helemaal op zij. We leggen dus af en toe een handdoekrol onder haar matrasje, zodat ze geen voorkeurshouding krijgt, en ze dus gedwongen haar hoofdje de andere kant op moet leggen. Nu ze 9,5 week is, slaapt ze geregeld of naar links of naar rechts kijkend.
 
Terug
Bovenaan